Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Εκτύπωση
PDF

25 Ιουλίου 2019

Οι ισπανικοί οίνοι αντιμετωπίζουν εμπόδια στην κατανάλωσή τους


Συγκρίνοντας τον κλάδο των κρασιών με τη λαϊκή επιτυχία της μπύρας, η ισπανική βιομηχανία οίνου σκοπεύει να σταματήσει την πτώση των εγχώριων πωλήσεων μέσω της επανασύνδεσής του με τον καταναλωτή.

Ανοίγοντας τις εργασίες του συμποσίου «Born To Be Wine» της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Οίνου της Ισπανίας (Oive) στις 2 Ιουλίου στη Μαδρίτη, ο Ισπανός Υπουργός Γεωργίας, Luis Planas, απαρίθμησε τις πολλαπλές προκλήσεις για το ισπανικό κρασί: "Μειώστε τις επιπτώσεις της αλλαγής του κλίματος, σταθεροποιήστε κάθε σύνδεσμο στην αλυσίδα παραγωγής και εμπορίας, αναπτύξτε την ποιότητα των κρασιών μας για πρόσβαση στις αγορές του εξαωτερικού και επιβραδύνετε τη μείωση της κατανάλωσης κρασιού στη χώρα μας". Η κύρια πρόκληση για τον τομέα είναι η αποκατάσταση της σύνδεσης με τους εγχώριους καταναλωτές. "Η αποσύνδεση μεταξύ των καταναλωτών και του κρασιού είναι ο κύριος λόγος για τη μείωση της εσωτερικής κατανάλωσης κρασιού τα τελευταία είκοσι χρόνια", επιβεβαιώνει ο Emilio Restoy, πρόεδρος της επιτροπής μάρκετινγκ της OIVE.

 

Χάρτης κινήτρων

Για να επανασυνδεθεί με την εγχώρια αγορά, ο OIVE παρουσίασε μια κάρτα για τα κίνητρα του Ισπανού καταναλωτή κρασιού, επισημαίνοντας τις αξίες της κοινωνικής συμμετοχής, της αισθητικής απόλαυσης και της πολιτιστικής γνώσης. Με βάση την ποιοτική και ποσοτική μελέτη της BMC Strategic Innovation, η εταιρεία συμβούλων, προσδιόρισε με εργαλείο μάρκετινγκ την τοποθέτηση (positioning) του κρασιού και της μπύρας (14% του όγκου κατανάλωσης των ερωτηθέντων, 86% της κατανάλωσης αντίστοιχα). Αν η μπύρα συνδέεται με τις αξίες της «απελευθέρωσης από τη ρουτίνα της ανανέωσης, της δημιουργίας χαράς και της συνομιλίας» το κρασί εμφανίζεται ως «ευφορία της περίστασης, ο γαστρονομικός οδηγός και η δημιουργία βαθιάς σχέσης». Τα τρόφιμα και τα ποτά που διευκολύνουν τη τελετουργία της πράξης κοινωνικοποίησης τονίζει η BMC.

«Φαίνεται ότι τα κύρια εμπόδια για την επιλογή ενός κρασιού για τον καταναλωτή είναι η έλλειψη δροσιστικού χαρακτήρα και η μορφή [το πώμα και ο όγκος των 75 cl]» συνοψίζει η Marta Velasco, διευθύντρια περιεχομένου της BMC, η οποία υπογραμμίζει ότι το κρασί πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της τρέχουσας αγοράς: "ο καταναλωτής είναι πρόθυμος για μηνύματα και προτάσεις που συνδέονται συγκεκριμένα με τον τρόπο ζωής του και του επιτρέπουν να ψυχαγωγείται και να πειραματίζεται, όπως επίσης να ανήκει σε μια ομάδα και καταναλώνοντας να βγαίνει από τη ρουτίνα. "

 

"Ακούστε τον καταναλωτή"

Για να υποκινήσει επόμενες ενέργειες και για να τροφοδοτήσει τις μελλοντικές στρατηγικές μάρκετινγκ η διεπαγγελματική Οίνου της Ισπανίας εμφάνισε μια κάρτα με μήνυμα ο κλάδος «να ακούσει τον καταναλωτή, να τον προσκαλέσει για να μπει στον κόσμο του κρασιού με την άρση των εμποδίων της πολυπλοκότητας» σημειώνει ο Emilio Restoy . "Μια χώρα παραγωγής οίνων που σέβεται τον εαυτό της πρέπει να είναι αξιόπιστη μέσα στα σύνορά της. Γι 'αυτό πρέπει να ενθαρρύνουμε τη μέτρια κατανάλωση ως εναλλακτική λύση στον ελεύθερο χρόνο ", προσθέτει ο Ángel Villafranca, πρόεδρος της OIVE.