Για λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ


keosoe

Εκτύπωση
PDF

21 Νοεμβρίου 2019

Πώς τα κινέζικα κρασιά αντιμετωπίζουν τους δικούς τους καταναλωτές;


Προσελκύει τη διεθνή προσοχή, αλλά η Κίνα δεν είναι μόνο χώρα κατανάλωσης κρασιού. Οι Κινέζοι παραγωγοί αντιμετωπίζουν με την ίδια φιλοδοξία, τους Κινέζους καταναλωτές.

"Όσον αφορά την κατανάλωση κρασιού, δεν υπάρχει μονολιθική κινεζική αγορά", αναφέρει ο καθηγητής Li Demei (Πανεπιστήμιο Τροφίμων και Γεωργίας του Πεκίνου) στην Prowine China. Ο σύμβουλος υπενθυμίζει ότι η χώρα αυτή είναι ηπειρωτική που κατοικείται από 1,4 δισεκατομμύρια κατοίκους, με έντονες πολιτισμικές διαφορές και πολύ έντονες γαστρονομικές προτιμήσεις: "πικάντικα στα βορειοανατολικά, αλμυρά στα βορειοδυτικά, γλυκά στα νοτιοανατολικά, πολύ πικάντικα στο νότο, εραστές ψαριών στις ακτές ... »

Αυτή η ποικιλομορφία αποτελεί πρόκληση που πρέπει να ξεπεραστεί εστιάζοντας στην εξατομίκευση του καταναλωτή. "Πρέπει να σπάσουμε τα εμπόδια της βιομηχανίας με το να ερευνούμε το βάθος της αγοράς. Θέστε τον καταναλωτή στο κέντρο προσφέροντάς του εξατομικευμένα προϊόντα", εξηγεί ο Chen Lizhong, συνιδρυτής των αμπελώνων Tansai (130 εκτάρια στην έρημο Gobi, με 700 έως 800.000 φιάλες να παράγονται ετησίως).

 

Σημάδι του ζωδιακού κύκλου

Με έντονη θέα της κινεζικής αγοράς, το κτήμα του επιδιώκει να οικοδομήσει μια ταυτότητα επωνυμίας που ειδικεύεται στο σταφύλι Chardonnay ενώ συνδυάζει την κινεζική κουλτούρα. Για να αυξήσει τις πωλήσεις του, ο Chen Lizhong έχει ξεκινήσει εδώ και επτά χρόνια περιορισμένες οινοποιήσεις με ετικέτα το ζωδιακό σημάδι του κινεζικού ημερολογίου από έναν διαφορετικό Κινέζο καλλιτέχνη. "Όλοι αναζητούμε δώρα για το φεστιβάλ της άνοιξης", λέει ο ιδιοκτήτης, ο οποίος προσφέρει προσαρμοσμένες ετικέτες για ιδιωτικές και δημόσιες εκδηλώσεις. Μια δραστηριότητα που αντιπροσωπεύει το 20% των πωλήσεών για επαγγελματικές συναντήσεις, γάμους, γεννήσεις ...

"Οι Κινέζοι καταναλωτές αναμένουν ποιοτικούς οίνους με κινεζικά χαρακτηριστικά", δήλωσε ο Σον Λιου, γενικός διευθυντής του γιγαντιαίου Greatwall (όμιλος Cofco), υπογραμμίζοντας, ωστόσο, ότι "το ποσοστό διείσδυσης της κατανάλωσης οίνου παραμένει περιορισμένο σε μεγάλες πόλεις. Είναι 83% στις πόλεις της πρώτης και της δεύτερης τάξης, αλλά μειώνεται στο 38% σε εθνικό επίπεδο σύμφωνα με το group Nielsen.

Δεδομένων των φιλοδοξιών της κινεζικής βιομηχανίας, "υπάρχουν λίγοι τακτικοί καταναλωτές οίνου (20 έως 30 εκατομμύρια, σύμφωνα με εκτιμήσεις). Συχνά βρίσκονται σε μεγάλες πόλεις και έχουν σχέσεις με το εξωτερικό (μελέτες ή εργασίες) ή τη βιομηχανία οίνου », καταλήγει ο καθηγητής Li Demei.