Για λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ


keosoe

Εκτύπωση
PDF

6 Ιουνίου 2024

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, μια ανταγωνιστική και ευρωπαϊκή αγορά κρασιού

Κυριαρχούμενη από τη Γαλλία σε αξία, η βρετανική αγορά «βλέπει με καλό μάτι» και τα ιταλικά και τα αυστραλιανά κρασιά σε όγκο. Πολύ ώριμη, αυτή η αγορά είναι επομένως ακόμη πιο ανταγωνιστική, πολιτιστικά ανοιχτή στα παγκόσμια κρασιά, αν και πολωμένη στα κρασιά ευρωπαϊκής προέλευσης.

 

Οι συναντήσεις με εισαγωγείς είναι απαραίτητες στην εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου

 

Η υψηλότερη σε αξία, κυρίως χάρη στις προσφορές υψηλής ποιότητας σαμπάνιας και κρασιών από το Μπορντό ή τη Βουργουνδία, η Γαλλία αντιμετωπίζει ισχυρό ανταγωνισμό από κρασιά άλλης προέλευσης στο Ηνωμένο Βασίλειο. Περισσότερο από ώριμη, η βρετανική αγορά είναι πολύ ανοιχτή σε όλη την παγκόσμια παραγωγή κρασιού και τα ιταλικά κρασιά κυριαρχούν στους όγκους των εισαγόμενων κρασιών. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η χώρα είναι και παραγωγός κρασιών, αν και πολύ επικεντρωμένη στους αφρώδεις οίνους (71% των παραγόμενων όγκων) και σε πολύ μικρές ποσότητες ήσυχους οίνους, πράγμα που σημαίνει ότι το Ηνωμένο Βασίλειο εισάγει το 100% της κατανάλωσης κρασιού του.

«Το κρασί είναι το δεύτερο αλκοολούχο ποτό που καταναλώνεται στο Ηνωμένο Βασίλειο, μετά τη μπύρα που αντιπροσωπεύει το 62% των όγκων αλκοόλ», αναφέρει η Claire Prothon, διευθύντρια επιχειρήσεων οίνων και οινοπνευματωδών ποτών για το Business France στο Λονδίνο. Αν και δεν είναι πλέον συνδεδεμένη με την Ευρωπαϊκή Ένωση, η βρετανική αγορά κρασιού παραμένει ουσιαστική, «3ος μεγαλύτερος εισαγωγέας κρασιού στον κόσμο σε όγκο και αξία», υπενθυμίζει το Business France. Ωστόσο, το Brexit δεν οδήγησε σε ανατροπή των προμηθειών κρασιού και η αγορά παραμένει πολωμένη ως προς την ευρωπαϊκή προέλευση. «Η Ιταλία σημειώνει πρόοδο τα τελευταία χρόνια, χάρη στη δυναμική των Prosecco και του Pinot Grigio που είχαν μεγάλη επιτυχία με τους καταναλωτές», προσθέτει η Pandora Mistry, επίσης υπεύθυνη οίνων και οινοπνευματωδών ποτών για το Business France στο Ηνωμένο Βασίλειο.

 

Ο μέσος καταναλωτής θα βασιστεί περισσότερο στην ποικιλία των σταφυλιών και στην τιμή

Τα αυστραλιανά κρασιά είναι επίσης μπροστά από τα γαλλικά σε όγκο, αλλά η Γαλλία παραμένει πολύ μπροστά στο επικερδές παιχνίδι της αξιολόγησης, ιδίως με τις εξαγωγές σαμπάνιας που κυριαρχούν ελαφρώς σε όγκο και σε πολύ μεγάλο βαθμό σε αξία. Μαγνητισμένη από την παγκόσμια πόλη που συνιστά το Λονδίνο και τη γύρω περιοχή (και την πολύ ισχυρή αγοραστική τους δύναμη), η βρετανική αγορά πρέπει ακριβώς να διαχωριστεί μεταξύ αυτού του στοιχείου του Λονδίνου και του υπόλοιπου Βασιλείου. «Το νοτιοανατολικό τμήμα της Αγγλίας γύρω από το Λονδίνο προσελκύει μόνο το 40% των όγκων της αγοράς κρασιού», εξηγεί η Pandora Mistry. Ομοίως, η Claire Prothon υπογραμμίζει ότι αυτή η γεωγραφική περιοχή συγκεντρώνει τους πιο μορφωμένους καταναλωτές για το κρασί και τους πιο εξελιγμένους γνώστες, «καλύτερα ενημερωμένους για τις ιδιαιτερότητες, όταν ο μέσος καταναλωτής βασίζεται περισσότερο στην ποικιλία και την τιμή», αναλύει η Claire. Prothon.

Όσον αφορά τις αξιοσημείωτες τάσεις, οι δύο υπεύθυνες του Business France τονίζουν τα ροζέ κρασιά ως το τμήμα που παρουσιάζει τις περισσότερες ευκαιρίες ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια, τόσο σε όγκο όσο και σε αξία. «Υπάρχει μια εμπνευσμένη ιστορία επιτυχίας για τον Βρετανό καταναλωτή γύρω από τα ροζέ της Προβηγκίας, σε συνδυασμό με πολύ θετικές εικόνες του «τρόπου ζωής» που συνδέεται με την κατανάλωση αυτών των ροζέ κρασιών. Η Γαλλία βρίσκεται σε πολύ καλή θέση σε αυτό το τμήμα», προσθέτει η Pandora Mistry. Ειδικά δεδομένου ότι σε όλη τη Μάγχη, η κατανάλωση ροζέ κρασιών έχει πλέον απελευθερωθεί σε μεγάλο βαθμό από την εποχικότητά τους που συνδέεται με τον καλό καιρό. Το Business France υποδεικνύει ευκαιρίες για τα λευκά κρασιά τα οποία πηγαίνουν επίσης πολύ καλά και τα μη αλκοολούχα κρασιά που παρουσιάζουν ανάπτυξη, αν και η κατηγορία παραμένει υπανάπτυκτη.

 

Πτώση στα κόκκινα

Ένα είναι βέβαιο ότι η κατανάλωση ερυθρών κρασιών ακολουθεί την πτώση που καταγράφεται στις περισσότερες παγκόσμιες αγορές. «Πιο ζεστά καλοκαίρια, επίπεδα αλκοόλ… υπάρχουν πολλοί παράγοντες που οδηγούν τον Βρετανό καταναλωτή να εγκαταλείψει τα κόκκινα κρασιά που πίνονται λιγότερο εύκολα, ενώ τα κρασιά γενικά καταναλώνονται εκτός των γευμάτων», εξηγεί η Pandora Mistry. Αντίθετα, η περιβαλλοντική ανησυχία έχει γίνει σημαντικό σημείο αγοράς, ιδιαίτερα στις μεγάλες βρετανικές πόλεις. «Η βιολογική ετικέτα είναι η καλύτερα αναγνωρίσιμη, αλλά οι οικολογικά υπεύθυνες προσεγγίσεις γίνονται πολύ καλά αντιληπτές, ειδικά για την μεγάλης κλίμακας διανομή, που αναμένει ιδιαίτερα δεσμεύσεις σχετικά με το αποτύπωμα άνθρακα», αναφέρει η Place Claire.

Αν και είναι ανοιχτή, η αγορά είναι ωστόσο δύσκολη στην πρόσβαση, με το Brexit να έχει ενισχύσει περαιτέρω τη σημασία των εισαγωγέων. «Οι περισσότεροι πάροχοι προμηθεύονται τουλάχιστον μέρος της γκάμας τους από έναν εισαγωγέα. Η μεγάλη διανομή (GD) είναι επομένως πολύ δύσκολη στην πρόσβαση επειδή βασίζεται σε λίγους προμηθευτές, μάλλον μεγάλους παράγοντες», προσθέτει η Claire Prothon. Το Business France υπολογίζει δύο χρόνια δουλειάς για να κλείσει ένα πρώτο συμβόλαιο στη χώρα. Η GD είναι μια αγορά βαρέων βαρών και, σε συνδυασμό με τις εξαιρετικά ανεπτυγμένες διαδικτυακές πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο, διανέμει το 80% των ποσοτήτων κρασιού της βρετανικής αγοράς. Παρόλα αυτά, οι έμποροι κρασιού παρέμειναν ανοιχτοί κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid, ενισχύοντας τη θέση τους στη διανομή κρασιού, «μια συνήθεια που παρέμεινε με την επιστροφή στην κανονική ζωή», επιβεβαιώνει η Claire Prothon.

Από την πλευρά των οινοπνευματωδών, το Λονδίνο παραμένει μια διεθνής σκηνή mixology, όπου οι μπάρμαν και οι mixologists έχουν ισχυρές προτάσεις. Η Γαλλία είναι ο ηγέτης σε αξία και 2η σε όγκο, αλλά και εδώ, ο παγκόσμιος και ο τοπικός ανταγωνισμός είναι έντονος. «Μια διαφοροποιητική τοποθέτηση και μια στρατηγική είναι απαραίτητα στοιχεία για την αντιμετώπιση αυτής της αγοράς», καταλήγει η Pandora Mistry.

 

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΑΣ 23-24 ΜΑΙΟΥ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

1. Αμπελουργία και Οινοποιία : «ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ» ή «ΜΟΝΟΙ ΚΑΙ ΠΙΣΩ» (Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, Πρόεδρος ΕΔΟΑΟ - Οινοποιός)

2.Σκοπός , αποδέκτες, όροι και προϋποθέσεις βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας της αμπελοκαλλιέργειας στην Ελλάδα (Κώστας Ευσταθίου, Αντιπρόεδρος ΕΔΟΑΟ)

3. Η αμπελοκαλλιέργεια, στον κόσμο, στην Ευρώπη , στην Ελλάδα(Παύλος Καρανικόλας, Αναπληρωτής καθηγητής ΓΠΑ)

4. Διαρθρωτικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αμπελουργίας - υφιστάμενη κατάσταση - Συμπεράσματα (Παρασκευάς Κορδοπάτης, Διευθυντής ΚΕΟΣΟΕ)

5. Αντιπροσωπευτικά παραδείγματα οικονομικών αποτελεσμάτων σε διαφορετικές αμπελουργικές ζώνες(Σταμάτης Γεωργάκης, Πρόεδρος ΑΣ Κορωπίου)

6. Πολιτικές γης, δίκαιο διαδοχής, χωροταξικό χρήσεων γης – Το γαλλικό παράδειγμα (Θεόδωρος Γεωργόπουλος , Καθηγητής Πανεπιστημίου Reims, Διευθυντής Σ.Ε.Ο)

7. Χρηματοδότηση και χρηματοδοτικά εργαλεία αγροτικού τομέα (Νικόλαος Ντζιαχρήστας, Commercial Banking Director Τράπεζας Πειραιώς)

8. Πολιτικές δημιουργίας συλλογικών σχημάτων για την αντιμετώπιση των διαρθρωτικών αδυναμιών και για την επίτευξη οικονομιών κλίμακος. (Μόσχος Κορασίδης ,Γενικός Διευθυντής ΕΘΕΑΣ)

9. ΖΟΙΝΟΣ ΑΕ, ΕΑΣ Θηραϊκών Προϊόντων, ΑΟΣ Τυρνάβου και ΕΟΣ Σάμου , επιτυχημένα μοντέλα συνεταιρισμών βασισμένα στις ανάγκες των παραγωγών (Θεόδωρος Χαρμπής , Διευθυντής Παραγωγής ΕΟΣ Σάμου)

10. Προϋποθέσεις επιτυχούς ενασχόλησης νέων ανθρώπων με την αμπελουργία (Γιώργος Τσινίδης , Γεωπόνος , MSc Αμπελουργίας Οινοποιίας, Διευθυντής αμπελώνα οινοποιίας Κεχρή)

11. Βιώσιμη εκμετάλλευση οικογενειακού τύπου– χαρακτηριστικά (Χαρούλα Σπινθηροπούλου, Γεωπόνος, Οινολόγος, Δρ Αμπελουργίας)

12. Ανταγωνιστική αμπελουργία (Γραπτή παρέμβαση Γιάννη Βογιατζή, Προέδρου Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου)

13. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας.  Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη.(Σεραφείμ Θεοχάρης, Δρ. Αμπελουργίας ΑΠΘ)

14. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας. Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη. (Εμορφίλη Μαυρίδου ,  Χημικός Μηχανικός, MSc Αμπελουργίας Οινολογίας , Κτήμα Άλφα)

15. Αναπτυξιακή αμπελουργία, κλιματική κρίση και ελληνικός αμπελώνας (Μανόλης Σταυρακάκης, Ομότιμος καθηγητής Γ.Π.Α.)

17. Η φιλοσοφία και οι επιδιώξεις της νέας ΚΑΠ 2023-2027 (Νικόλαος Μανέτας, Προϊστάμενος ΕΥΔ ΣΣ ΚΑΠ)

18. Tομεακά προγράμματα αμπελοοινικού τομέα, στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ 2023 – 2027 (Αλεξάνδρα Πετροπούλου, Προϊσταμένη τμήματος Αμπέλου Οίνου και Αλκοολούχων ποτών Υπ.Α.Α.Τρ)

19. Η αξιοποίηση των εργαλείων του Πυλώνα ΙΙ της ΚΑΠ, από τον Αμπελοοινικό Τομέα. (Χαράλαμπος Μουλκιώτης ,Στέλεχος Μονάδας Παρακολούθησης Παρεμβάσεων Πυλώνα Ι,ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

20. Οικολογικά Σχήματα αντί Πρασινίσματος (Παναγιώτα Παπαλουκοπούλου ,Προϊσταμένη Μονάδας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

21. Νέοι Γεωργοί (Κλεοπάτρα Πανοπούλου , Στέλεχος Μονάδας Ενισχύσεων στις Γεωργικές Εκμεταλλεύσεις, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22. Ομάδες Παραγωγών (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22a. Επιχειρησιακές Ομάδες-Συνεργασία (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

23. Σύνοψη συμπερασμάτων Συνεδρίου






Επιστημονική Συνεδρία

Ημερίδα για τον Αττικό αμπελώνα

19/12/2022

Εισήγηση Μάρκου Χρήστου, Προέδρου της ΚΕΟΣΟΕ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη, Αναπληρ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Δ. Γραμματικού, ΥΠΑΑΤ

Εισήγηση Σ. Γεωργάκη, Πρόεδρος ΑΟΣ Κορωπίου


Κλωνική επιλογή στην ελληνική αμπελουργία

Οι παρουσιάσεις των εισηγητών και των παρεμβάσεων στην Επιστημονική Συνεδρία που διοργάνωσε η ΚΕΟΣΟΕ σε συνεργασία με τα Εργαστήρια Αμπελολογίας του Γ.Π.Α. και Αμπελουργίας του Α.Π.Θ. στο Γεωπονικό Παν. Αθηνών, στις 14 Φεβρουαρίου 2020

Εισήγηση Ν. Νικολάου Καθηγητή ΑΠΘ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη Επίκ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Μ. Σταυρακάκη Ομότ. Καθηγητή ΓΠΑ

Παρέμβαση Ε. Χρυσικοπούλου

Παρέμβαση Ν. Δάλπη

Oι 7 συνεταιριστικές αρχές

Ισολογισμός 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

στις 10/12/2012

ΑΓΟΡΑ - ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΦΥΤΕΥΣΗΣ

ΔEITE TO VIDEO

Δείτε τα πρακτικά της ημερίδας:

Hμερίδα Castelmaure

Συνδεδεμένοι Xρήστες

Έχουμε 130 επισκέπτες συνδεδεμένους