Για λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ


keosoe

Εκτύπωση
PDF

16 Μαρτίου 2023

Ποια είναι τα (νέα) κλειδιά για την πώληση των κρασιών στην αμερικανική αγορά;

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, 150.000 διαφορετικά κρασιά ανταγωνίζονται μεταξύ τους στα ράφια. Ποιοι είναι οι χρυσοί κανόνες για την επιτυχία και τι πρέπει να αποφύγετε να κάνετε με κάθε κόστος; Οι απαντήσεις, δόθηκαν από έναν εξειδικευμένο Αμερικανό στο marketing.

 

Για τον Paul Wagner, οι Millennials μπορούν να επιλέξουν τόσο από μια πληθώρα κοκτέιλ όσο και από την πληθώρα τραγουδιών της Apple, ενώ τα μηνύματα που προσφέρει ο κλάδος του κρασιού δεν τους μιλάνε

 

Ο Paul Wagner, ιδρυτής του πρακτορείου Balzac Communications στην Καλιφόρνια, δεν μασάει τα λόγια του. «Η νεότερη γενιά γνωρίζει τον κόσμο μέσα από τα ποτά. Ο κλάδος του κρασιού έχει κάνει αξιοθρήνητοι δουλειά! Οι ινδονησιακοί, κολομβιανοί και άλλοι καφέδες της Αιθιοπίας δεν κρύβουν μυστικά για τους Millennials – χάρη στα Starbucks – δεν μπορούμε όμως να πούμε το ίδιο για τα κρασιά. Ακόμα κι αν οι πωλήσεις των κρασιών παραμένουν σταθερές σε όγκο –σε αντίθεση με αυτές της μπύρας που πέφτουν– τα κρασιά ξεπερνιούνται από τα οινοπνευματώδη ποτά που ανταγωνίζονται στη φαντασία για να παρασύρουν τους Millennials. «Τα οινοπνευματώδη ποτά έχουν κάνει καταπληκτική δουλειά δημιουργώντας μια εικόνα των “χειροποίητων ή βιοτεχνικών” ποτών. Οι Millennials δεν βλέπουν το κρασί έτσι, αλλά η τεκίλα το βλέπει!».

 

Πώς να δημιουργήσετε υψηλή κερδοφορία

Η αγορά του κρασιού βρίσκεται στο πρώτο της παράδοξο. «Οι Αμερικανοί λένε ότι προτιμούν τα ξηρά κρασιά, αλλά τα αμερικανικά chardonnay και τα κόκκινα μείγματα περιέχουν υπολειμματικά σάκχαρα, προς μεγάλη απογοήτευση των σομελιέ». Τα «κόκκινα μείγματα», ακριβώς, προσφέρουν ένα παράδειγμα επιτυχίας, δείχνοντας σε ποιο βαθμό οι ίδιοι οι επαγγελματίες μπορούν να επηρεάσουν τις τάσεις, όταν υπάρχουν τα οικονομικά οφέλη. «Οι μεγάλες εταιρείες επενδύουν πολλά σε αυτό, και γιατί να μην το κάνουν; Δεν υπάρχει ο ρυθμιστικός περιορισμός, της εσοδείας κ.λπ. Έχουν τα χέρια τους εντελώς ελεύθερα και τα κρασιά πωλούνται για 28 δολάρια το μπουκάλι! Γενικότερα, οι πωλήσεις κρασιών με τιμή κάτω των 10 δολαρίων μειώνονται, ενώ αυτές με τιμή άνω των 10 δολαρίων αυξάνονται: «Εάν διαθέτετε κρασί στις Ηνωμένες Πολιτείες, αυξήστε την τιμή».

Όμως, πέρα από το προφίλ των προϊόντων, ο Paul Wagner βρίσκει λάθος πάνω από όλα στον τρόπο με τον οποίο οι οινοπαραγωγικές εταιρείες προσεγγίζουν τους καταναλωτές. «Μην εξηγείς ποια πιάτα να φας με τα κρασιά σου, οι νέοι δεν σερβίρουν κρασί στο τραπέζι! Μην διδάσκετε χημεία, πείτε μια καλή ιστορία. Μην μιλάτε για γεωλογία: κανείς δεν έχει πάει ποτέ σε έμπορο κρασιού ζητώντας ένα κρασί από ασβεστολιθικό χώμα! Μην παρουσιάζετε γεωπονικές λεπτομέρειες για τη καλλιέργεια, δεν είστε κηπουροί. Και μην κάνετε μάθημα οινολογίας, το κρασί είναι ρομαντικό! Για να είναι πιο θετικός και εποικοδομητικός, ο Paul Wagner προσφέρει επίσης συμβουλές: «Μόνο το 42% των Αμερικανών έχουν διαβατήριο. Ταξιδεύουν σε κινηματογράφο, εστιατόρια κ.λπ. Το κρασί τους επιτρέπει επίσης να ταξιδέψουν». Για τους νεότερους, είναι η βιωματική πλευρά που μετράει περισσότερο. «Οι Millennials ξοδεύουν χρήματα, αλλά για εμπειρίες. Πρέπει να τους λένε πώς μπορούν να διασκεδάσουν με το κρασί, όχι από ποιον κλώνο είναι ή ποιο είναι το επίπεδο brix του».

Αν έπρεπε να αναφέρουμε ένα παράδειγμα επιτυχίας, αυτό θα ήταν η σαμπάνια, πιστεύει ο ειδικός του μάρκετινγκ. «Η σαμπάνια ευνοεί τις καταναλωτικές της περιστάσεις εις βάρος των μεθόδων παραγωγής της. Είναι ένα εορταστικό κρασί που σου επιτρέπει να δημιουργήσεις συναίσθημα. Τελικά, ο στόχος είναι να δημιουργηθεί μια ανθρώπινη σύνδεση μεταξύ μιας επωνυμίας και των καταναλωτών, και αυτό δεν μπορεί να γίνει με στοιχεία και αριθμούς, πρέπει να είναι μια συναισθηματική σύνδεση. Ο στόχος δεν είναι να εντυπωσιάσεις αλλά να αποπλανήσεις. Οι άνθρωποι δεν θυμούνται γεγονότα, αλλά θυμούνται ιστορίες». Σε μια χώρα όπου το 2022 υπήρχαν 1.200 διανομείς κρασιού, ο μεγαλύτερος από τους οποίους αναφέρεται σε 15.000 προϊόντα, μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις είναι να διασφαλίσει ότι τα προϊόντα του θα φτάνουν στα ράφια. Για τον Paul Wagner, είναι απαραίτητο να μιλήσουμε στην καρδιά των καταναλωτών και όχι στη λογική τους, το ίδιο ισχύει και για τους επαγγελματίες: «Ευνοήστε την τεχνική KISS (Keep, Improve, Start, Stop) ή κρατήστε την απλή και σύντομη. Πρέπει να ενισχύετε το μήνυμά σας σε κάθε βήμα και πρέπει να προέρχεται από εσάς και όχι από την ομάδα πωλήσεών σας. Η δουλειά σου είναι να μείνεις αξέχαστος». Τέλος, μια τελευταία συμβουλή για το δρόμο: «Δώστε στις επαφές σας – καταναλωτές και επαγγελματίες – την ευκαιρία να γίνουν μέλη της οικογένειάς σας.. Μη τους λέτε ότι είστε παθιασμένοι, πείτε τους ότι τους αγαπάτε.

 

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΑΣ 23-24 ΜΑΙΟΥ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

1. Αμπελουργία και Οινοποιία : «ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ» ή «ΜΟΝΟΙ ΚΑΙ ΠΙΣΩ» (Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, Πρόεδρος ΕΔΟΑΟ - Οινοποιός)

2.Σκοπός , αποδέκτες, όροι και προϋποθέσεις βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας της αμπελοκαλλιέργειας στην Ελλάδα (Κώστας Ευσταθίου, Αντιπρόεδρος ΕΔΟΑΟ)

3. Η αμπελοκαλλιέργεια, στον κόσμο, στην Ευρώπη , στην Ελλάδα(Παύλος Καρανικόλας, Αναπληρωτής καθηγητής ΓΠΑ)

4. Διαρθρωτικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αμπελουργίας - υφιστάμενη κατάσταση - Συμπεράσματα (Παρασκευάς Κορδοπάτης, Διευθυντής ΚΕΟΣΟΕ)

5. Αντιπροσωπευτικά παραδείγματα οικονομικών αποτελεσμάτων σε διαφορετικές αμπελουργικές ζώνες(Σταμάτης Γεωργάκης, Πρόεδρος ΑΣ Κορωπίου)

6. Πολιτικές γης, δίκαιο διαδοχής, χωροταξικό χρήσεων γης – Το γαλλικό παράδειγμα (Θεόδωρος Γεωργόπουλος , Καθηγητής Πανεπιστημίου Reims, Διευθυντής Σ.Ε.Ο)

7. Χρηματοδότηση και χρηματοδοτικά εργαλεία αγροτικού τομέα (Νικόλαος Ντζιαχρήστας, Commercial Banking Director Τράπεζας Πειραιώς)

8. Πολιτικές δημιουργίας συλλογικών σχημάτων για την αντιμετώπιση των διαρθρωτικών αδυναμιών και για την επίτευξη οικονομιών κλίμακος. (Μόσχος Κορασίδης ,Γενικός Διευθυντής ΕΘΕΑΣ)

9. ΖΟΙΝΟΣ ΑΕ, ΕΑΣ Θηραϊκών Προϊόντων, ΑΟΣ Τυρνάβου και ΕΟΣ Σάμου , επιτυχημένα μοντέλα συνεταιρισμών βασισμένα στις ανάγκες των παραγωγών (Θεόδωρος Χαρμπής , Διευθυντής Παραγωγής ΕΟΣ Σάμου)

10. Προϋποθέσεις επιτυχούς ενασχόλησης νέων ανθρώπων με την αμπελουργία (Γιώργος Τσινίδης , Γεωπόνος , MSc Αμπελουργίας Οινοποιίας, Διευθυντής αμπελώνα οινοποιίας Κεχρή)

11. Βιώσιμη εκμετάλλευση οικογενειακού τύπου– χαρακτηριστικά (Χαρούλα Σπινθηροπούλου, Γεωπόνος, Οινολόγος, Δρ Αμπελουργίας)

12. Ανταγωνιστική αμπελουργία (Γραπτή παρέμβαση Γιάννη Βογιατζή, Προέδρου Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου)

13. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας.  Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη.(Σεραφείμ Θεοχάρης, Δρ. Αμπελουργίας ΑΠΘ)

14. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας. Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη. (Εμορφίλη Μαυρίδου ,  Χημικός Μηχανικός, MSc Αμπελουργίας Οινολογίας , Κτήμα Άλφα)

15. Αναπτυξιακή αμπελουργία, κλιματική κρίση και ελληνικός αμπελώνας (Μανόλης Σταυρακάκης, Ομότιμος καθηγητής Γ.Π.Α.)

17. Η φιλοσοφία και οι επιδιώξεις της νέας ΚΑΠ 2023-2027 (Νικόλαος Μανέτας, Προϊστάμενος ΕΥΔ ΣΣ ΚΑΠ)

18. Tομεακά προγράμματα αμπελοοινικού τομέα, στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ 2023 – 2027 (Αλεξάνδρα Πετροπούλου, Προϊσταμένη τμήματος Αμπέλου Οίνου και Αλκοολούχων ποτών Υπ.Α.Α.Τρ)

19. Η αξιοποίηση των εργαλείων του Πυλώνα ΙΙ της ΚΑΠ, από τον Αμπελοοινικό Τομέα. (Χαράλαμπος Μουλκιώτης ,Στέλεχος Μονάδας Παρακολούθησης Παρεμβάσεων Πυλώνα Ι,ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

20. Οικολογικά Σχήματα αντί Πρασινίσματος (Παναγιώτα Παπαλουκοπούλου ,Προϊσταμένη Μονάδας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

21. Νέοι Γεωργοί (Κλεοπάτρα Πανοπούλου , Στέλεχος Μονάδας Ενισχύσεων στις Γεωργικές Εκμεταλλεύσεις, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22. Ομάδες Παραγωγών (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22a. Επιχειρησιακές Ομάδες-Συνεργασία (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

23. Σύνοψη συμπερασμάτων Συνεδρίου






Επιστημονική Συνεδρία

Ημερίδα για τον Αττικό αμπελώνα

19/12/2022

Εισήγηση Μάρκου Χρήστου, Προέδρου της ΚΕΟΣΟΕ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη, Αναπληρ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Δ. Γραμματικού, ΥΠΑΑΤ

Εισήγηση Σ. Γεωργάκη, Πρόεδρος ΑΟΣ Κορωπίου


Κλωνική επιλογή στην ελληνική αμπελουργία

Οι παρουσιάσεις των εισηγητών και των παρεμβάσεων στην Επιστημονική Συνεδρία που διοργάνωσε η ΚΕΟΣΟΕ σε συνεργασία με τα Εργαστήρια Αμπελολογίας του Γ.Π.Α. και Αμπελουργίας του Α.Π.Θ. στο Γεωπονικό Παν. Αθηνών, στις 14 Φεβρουαρίου 2020

Εισήγηση Ν. Νικολάου Καθηγητή ΑΠΘ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη Επίκ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Μ. Σταυρακάκη Ομότ. Καθηγητή ΓΠΑ

Παρέμβαση Ε. Χρυσικοπούλου

Παρέμβαση Ν. Δάλπη

Oι 7 συνεταιριστικές αρχές

Ισολογισμός 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

στις 10/12/2012

ΑΓΟΡΑ - ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΦΥΤΕΥΣΗΣ

ΔEITE TO VIDEO

Δείτε τα πρακτικά της ημερίδας:

Hμερίδα Castelmaure

Συνδεδεμένοι Xρήστες

Έχουμε 250 επισκέπτες συνδεδεμένους