Για λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ


keosoe

Εκτύπωση
PDF

27 Ιουνίου 2017

Ακούγοντας την οινική αγορά εφευρίσκουμε το μέλλον

Πρόβλεψη των τάσεων των καταναλωτών και αναγνώριση λανθάνουσας ζήτησης ... Αυτές είναι οι προκλήσεις των επόμενων ετών για τη βιομηχανία οίνου,

εφόσον επιθυμεί να προσαρμοστεί στην εξέλιξη της αγοράς οίνου. Οι εμπειρογνώμονες του Marketing, οι παραγωγοί και οι έμποροι συζήτησαν το θέμα την Πέμπτη, 22 Ιουνίου στο Μονπελιέ με την ευκαιρία του συνεδρίου που διοργανώθηκε από την ICV (Όμιλος παροχής Αμπελοοινικών υπηρεσιών).

Πριν από 15 χρόνια, ποιος θα μπορούσε να φανταστεί ότι τα ροζέ θα απολαμβάναν τέτοια επιτυχία ή ότι το Bib θα φτάσει το μερίδιο αγοράς που καταλαμβάνει σήμερα; Εν συντομία, ο Bertrand Praz, διευθυντής αγορών οίνων της Grands Chais de France, συνοψίζει το βασικό μήνυμα που μεταδίδουν οι εμπειρογνώμονες του Marketing στο συνέδριο που διοργανώθηκε από τον ICV την Πέμπτη 22 Ιουνίου στο SupAgro του Μονπελιέ: η πρόβλεψη των τάσεων των καταναλωτών και η αναγνώριση της λανθάνουσας ζήτησης είναι τα κλειδιά για την επιτυχή καινοτομία στο κρασί όπως και σε κάθε άλλο τομέα.

Η ιδέα της ICV να παρέμβουν την ίδια μέρα οι ειδικοί του μάρκετινγκ, οι τεχνικοί εμπειρογνώμονες, οι παραγωγοί και οι έμποροι για το θέμα της καινοτομίας ήταν μια πρωτοτυπία, αφού το μεγάλο αμφιθέατρο του SupAgro ήταν ασφυκτικά γεμάτο με έναν εκπρόσωπο από κάθε τομέα: συνεταιρισμοί, ανεξάρτητοι αμπελουργοί, οινοποιοί και σύμβουλοι.

Ο Jean-Philippe Perrouty, διευθυντής του Wine Intelligence Γαλλίας, άρχισε περιγράφοντας τις τέσσερις κύριες τάσεις στην κατανάλωση, που παρατηρούνται σε όλο τον κόσμο: ευημερία, βιωσιμότητα, συνεργασία, αναγκαιότητα να ικανοποιείται συνεχώς ο καταναλωτής με τον ρητό χαρακτηρισμό «ο καταναλωτής θέλει τα πάντα πιο γρήγορα με την ελάχιστη δυνατή προσπάθεια». Αυτές είναι γενικές τάσεις που επηρεάζουν όλες τις κατηγορίες προϊόντων και όχι συγκεκριμένα κρασί. Παρατηρήστε τι συμβαίνει σε άλλα προϊόντα, η πρακτική αυτή παρέχει ιδέες σχετικά με τις πιθανές εξελίξεις και στην αγορά του οίνου.

 

Λιγότεροι αλκοολικοί βαθμοί, περισσότερη βιωσιμότητα

Η ευημερία αντανακλάται στην αγορά του κρασιού με τη ζήτηση από τους καταναλωτές για λιγότερο αλκοολούχα κρασιά. «Είναι μια τάση. Το 2016, οι έρευνες που έχουν διεξαχθεί, δείχνουν ότι το ήμισυ των Βρετανών καταναλωτών θεωρεί ότι ο αλκοολικός βαθμός είναι ένα σημαντικό κριτήριο αγοράς». Τα κρασιά με λιγότερη αλκοόλη δίνουν την εντύπωση της φρεσκάδας και ελαφρότητας. Η επιτυχία του Pinot Grigio στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου είναι ένα τέλειο παράδειγμα. " Η βιωσιμότητα και η συνεργασία μπορεί επίσης να εφαρμοστεί στον τομέα του κρασιού. Η δραματική είσοδος των βιολογικών κρασιών είναι αξιοσημείωτη. Αλλά σήμερα, η βιολογική παραγωγή δεν είναι επαρκής. Πρέπει να είναι και βιώσιμη, επιμένει ο εμπειρογνώμονας. Τέλος, όσον αφορά την ανάγκη να ικανοποιούνται συνεχώς οι καταναλωτές, αυτό μπορεί να προσαρμοστεί στον οίνο μέσω της έρευνας για την διαφορετικότητα. Το 57% των Αμερικανών καταναλωτών δηλώνουν ότι αγαπούν την ανακάλυψη νέων κρασιών, μια τάση που φαίνεται από την επιτυχία των γηγενών ποικιλιών όπως το Albariño, το Torrontes (λευκό σταφύλι Αργεντινής) ή το Piquepoul.

 

«Μετατροπή ιδεών σε εισόδημα»

Μετά τη θεωρία, πρακτική. Οι παραγωγοί και οι έμποροι έδωσαν συγκεκριμένα παραδείγματα πρόσφατων καινοτομιών. Για την Pernod Ricard, η καινοτομία απαντά σε ένα ακριβή ορισμό: την ικανότητα να μετατρέπει τις ιδέες σε έσοδα. Στο πλαίσιο του ομίλου, το έργο αυτό έχει ανατεθεί σε μια start-up εταιρεία την Winnovation Lab που δημιουργήθηκε από άλλες εταιρείες του ομίλου, και είναι πλήρως αφοσιωμένη στην ανάπτυξη νέων εννοιών στον κόσμο του κρασιού. Με ένα πειραματικό οινοποιείο περιοχή Campo Viejo στη Rioja, η start-up ξεκίνησε πρόσφατα την ιδέα 000 Cata Cero, με προϊόντα βάσης που γίνονται από σπάνιες ποικιλίες: Tempranillo λευκό και λευκό Maturana. Αυτά τα προϊόντα (1.000 φιάλες το καθένα) στη συνέχεια προωθούνται κατά κύριο λόγο στο Διαδίκτυο και ο καταναλωτής καλείται να δώσει τη γνώμη του, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξή τους.

 

Νέα κρασιά

Η συνεταιριστική ομάδα Vinovalie παρουσίασε το νέο κρασί του Demon Noir ως «νεοσύλλεκτο κρασί». «Το Cahors (προϊόν που κυκλοφόρησε τα προηγούμενα χρόνια) πάσχει από τη γήρανση της εικόνας του. Για την προσέλκυση νέων καταναλωτών, εργάστηκαν με σταφύλια ποικιλίας Malbec. Δοκιμάστηκε καλύτερα στην παγκόσμια αγορά και προσαρμόστηκε η διαδικασία οινοποίησης ώστε να αποκτήσει ένα προφίλ Malbec συγκρίσιμο με τα καλύτερα στην παγκόσμια αγορά. Ειδικά η τανική δομή του, που έπρεπε να τροποποιηθεί για να απαλοιφεί η στυφή γεύση. Το Demon Noir ξεκίνησε το 2011 ως Malbec PGI Lot και είναι τώρα στην αγορά με περισσότερες από 1 εκατομμύριο φιάλες το χρόνο», εξήγησε ο Olivier Cabirol, αναπληρωτής διευθυντής της συνεταιριστικής ομάδας.

Με τις νέες οινοποιήσεις Entrecôte, Camambert, fruits de mer ... που ξεκίνησαν το 2015 στις εξαγωγικές αγορές, οι Grands Chais de France επέλεξαν να ακολουθήσουν τη δημοτικότητα της παρατηρούμενης γαστρονομίας ιδιαίτερα στις αναδυόμενες αγορές, αλλά που έγινε και αισθητή στη Γαλλία μέσω της επιτυχίας των τηλεοπτικών προγραμμάτων για το μαγείρεμα. «Η ιδέα ήταν να προσεγγίσουμε νέους καταναλωτές, μικρούς σε ηλικία, που ενδιαφέρονται για την ιδέα», εξηγεί ο Bruno Praz. Στο κόκκινο, το Entrecôte έχει ένα προφίλ που χαρακτηρίζεται ως πολύ πολύχρωμο, ώριμο και συμπυκνωμένο, με (14 g / l) με πολύ λεπτές τανίνες. Η ετικέτα, σχεδιασμένη στο ίδιο πνεύμα, είναι ένα πραγματικό βιβλίο μαγειρικής, παρέχοντας μια πολύ διαφοροποιημένη συσκευασία. Το προϊόν έχει βρει το κοινό του. «Είναι μια από τα καλύτερες προωθήσεις των τελευταίων ετών. Είναι δύσκολο να αντιγραφεί η διαδικασία είναι περίπλοκη. Χρειαζόμαστε ώριμα και συμπυκνωμένα σταφύλια που είναι δύσκολο να βρεθούν.

 

«Wine Tour»

Η μαρτυρία της ισπανικής εταιρείας Torres επικεντρώθηκε σε μια νέα μέθοδο διανομής για να κερδίσει νεαρούς πελάτες. «Στην Ισπανία, το κρασί χάνει από τη δυνατή μπύρα, που είναι απλό και εορταστικό ποτό, ενώ το κρασί γίνεται αντιληπτό ως σύνθετο, επιτηδευμένο, δυσβάσταχτο, παλιό και σκονισμένο». Για να ξεσκονίσει αυτήν την εικόνα, η ισπανική ομάδα επέλεξε να συμμετέχει για την κάλυψη των νέων σε μουσικά φεστιβάλ, με την Torres Wine Tours. Με ένα χάρτη των προσαρμοσμένων οίνων και με επικοινωνία μέσω των κοινωνικών δικτύων που προβάλλουν «τους κώδικες της παραδοσιακής γλώσσας του κρασιού», τα κρασιά Torres συμμετείχαν σε έξι φεστιβάλ μουσικής το 2016. «Πιστεύουμε ότι έχουμε αγγίξει 470.000 άτομα (25.000 ημέρα), αφού 33.000 ποτήρια κρασί πωλήθηκαν, ή επήλθε 66% αύξηση σε σύγκριση με το 2015», ανέφερε με ικανοποίηση ο Ramon Lopez. Το εγχείρημα θα επαναληφθεί και κατά πάσα πιθανότητα θα ενισχυθεί κατά τα επόμενα χρόνια, με πιθανή παρουσία σε φεστιβάλ του εξωτερικού.

 

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΑΣ 23-24 ΜΑΙΟΥ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

1. Αμπελουργία και Οινοποιία : «ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ» ή «ΜΟΝΟΙ ΚΑΙ ΠΙΣΩ» (Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, Πρόεδρος ΕΔΟΑΟ - Οινοποιός)

2.Σκοπός , αποδέκτες, όροι και προϋποθέσεις βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας της αμπελοκαλλιέργειας στην Ελλάδα (Κώστας Ευσταθίου, Αντιπρόεδρος ΕΔΟΑΟ)

3. Η αμπελοκαλλιέργεια, στον κόσμο, στην Ευρώπη , στην Ελλάδα(Παύλος Καρανικόλας, Αναπληρωτής καθηγητής ΓΠΑ)

4. Διαρθρωτικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αμπελουργίας - υφιστάμενη κατάσταση - Συμπεράσματα (Παρασκευάς Κορδοπάτης, Διευθυντής ΚΕΟΣΟΕ)

5. Αντιπροσωπευτικά παραδείγματα οικονομικών αποτελεσμάτων σε διαφορετικές αμπελουργικές ζώνες(Σταμάτης Γεωργάκης, Πρόεδρος ΑΣ Κορωπίου)

6. Πολιτικές γης, δίκαιο διαδοχής, χωροταξικό χρήσεων γης – Το γαλλικό παράδειγμα (Θεόδωρος Γεωργόπουλος , Καθηγητής Πανεπιστημίου Reims, Διευθυντής Σ.Ε.Ο)

7. Χρηματοδότηση και χρηματοδοτικά εργαλεία αγροτικού τομέα (Νικόλαος Ντζιαχρήστας, Commercial Banking Director Τράπεζας Πειραιώς)

8. Πολιτικές δημιουργίας συλλογικών σχημάτων για την αντιμετώπιση των διαρθρωτικών αδυναμιών και για την επίτευξη οικονομιών κλίμακος. (Μόσχος Κορασίδης ,Γενικός Διευθυντής ΕΘΕΑΣ)

9. ΖΟΙΝΟΣ ΑΕ, ΕΑΣ Θηραϊκών Προϊόντων, ΑΟΣ Τυρνάβου και ΕΟΣ Σάμου , επιτυχημένα μοντέλα συνεταιρισμών βασισμένα στις ανάγκες των παραγωγών (Θεόδωρος Χαρμπής , Διευθυντής Παραγωγής ΕΟΣ Σάμου)

10. Προϋποθέσεις επιτυχούς ενασχόλησης νέων ανθρώπων με την αμπελουργία (Γιώργος Τσινίδης , Γεωπόνος , MSc Αμπελουργίας Οινοποιίας, Διευθυντής αμπελώνα οινοποιίας Κεχρή)

11. Βιώσιμη εκμετάλλευση οικογενειακού τύπου– χαρακτηριστικά (Χαρούλα Σπινθηροπούλου, Γεωπόνος, Οινολόγος, Δρ Αμπελουργίας)

12. Ανταγωνιστική αμπελουργία (Γραπτή παρέμβαση Γιάννη Βογιατζή, Προέδρου Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου)

13. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας.  Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη.(Σεραφείμ Θεοχάρης, Δρ. Αμπελουργίας ΑΠΘ)

14. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας. Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη. (Εμορφίλη Μαυρίδου ,  Χημικός Μηχανικός, MSc Αμπελουργίας Οινολογίας , Κτήμα Άλφα)

15. Αναπτυξιακή αμπελουργία, κλιματική κρίση και ελληνικός αμπελώνας (Μανόλης Σταυρακάκης, Ομότιμος καθηγητής Γ.Π.Α.)

17. Η φιλοσοφία και οι επιδιώξεις της νέας ΚΑΠ 2023-2027 (Νικόλαος Μανέτας, Προϊστάμενος ΕΥΔ ΣΣ ΚΑΠ)

18. Tομεακά προγράμματα αμπελοοινικού τομέα, στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ 2023 – 2027 (Αλεξάνδρα Πετροπούλου, Προϊσταμένη τμήματος Αμπέλου Οίνου και Αλκοολούχων ποτών Υπ.Α.Α.Τρ)

19. Η αξιοποίηση των εργαλείων του Πυλώνα ΙΙ της ΚΑΠ, από τον Αμπελοοινικό Τομέα. (Χαράλαμπος Μουλκιώτης ,Στέλεχος Μονάδας Παρακολούθησης Παρεμβάσεων Πυλώνα Ι,ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

20. Οικολογικά Σχήματα αντί Πρασινίσματος (Παναγιώτα Παπαλουκοπούλου ,Προϊσταμένη Μονάδας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

21. Νέοι Γεωργοί (Κλεοπάτρα Πανοπούλου , Στέλεχος Μονάδας Ενισχύσεων στις Γεωργικές Εκμεταλλεύσεις, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22. Ομάδες Παραγωγών (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22a. Επιχειρησιακές Ομάδες-Συνεργασία (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

23. Σύνοψη συμπερασμάτων Συνεδρίου






Επιστημονική Συνεδρία

Ημερίδα για τον Αττικό αμπελώνα

19/12/2022

Εισήγηση Μάρκου Χρήστου, Προέδρου της ΚΕΟΣΟΕ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη, Αναπληρ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Δ. Γραμματικού, ΥΠΑΑΤ

Εισήγηση Σ. Γεωργάκη, Πρόεδρος ΑΟΣ Κορωπίου


Κλωνική επιλογή στην ελληνική αμπελουργία

Οι παρουσιάσεις των εισηγητών και των παρεμβάσεων στην Επιστημονική Συνεδρία που διοργάνωσε η ΚΕΟΣΟΕ σε συνεργασία με τα Εργαστήρια Αμπελολογίας του Γ.Π.Α. και Αμπελουργίας του Α.Π.Θ. στο Γεωπονικό Παν. Αθηνών, στις 14 Φεβρουαρίου 2020

Εισήγηση Ν. Νικολάου Καθηγητή ΑΠΘ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη Επίκ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Μ. Σταυρακάκη Ομότ. Καθηγητή ΓΠΑ

Παρέμβαση Ε. Χρυσικοπούλου

Παρέμβαση Ν. Δάλπη

Oι 7 συνεταιριστικές αρχές

Ισολογισμός 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

στις 10/12/2012

ΑΓΟΡΑ - ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΦΥΤΕΥΣΗΣ

ΔEITE TO VIDEO

Δείτε τα πρακτικά της ημερίδας:

Hμερίδα Castelmaure

Συνδεδεμένοι Xρήστες

Έχουμε 76 επισκέπτες συνδεδεμένους