Για λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ


keosoe

Εκτύπωση
PDF

27 Ιουνίου 2013

Μεγάλες ανατροπές στα Προγράμματα Προβολής  Προώθησης Οίνων σε Τρίτες Χώρες- παράταση υποβολής προγραμμάτων

 

Δραστικές ίσως και ασύμφορες μεταβολές για τα προγράμματα μεμονωμένων επιχειρήσεων επέρχονται με τις γραπτές και προφορικές οδηγίες που

παρείχε στο ΥΑΑΤ η Commission σχετικά    με το περιεχόμενο των προγραμμάτων προβολής προώθησης οίνων σε τρίτες χώρες.

 

Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες στην οποία συμμετείχαν στελέχη του ΥΑΑΤ από την Δ/νση Μ.Τ.Π.Ε και το τμήμα Οίνου (κα Ε. Κούρεντα  και Α. Παπαγιανοπούλου ) και μέσω της ΕΔΟΑΟ ο κλάδος, διευκρινίστηκαν σε εφαρμοστικό επίπεδο υπό ποιες προϋποθέσεις πλέον τα οινοποιεία μπορούν να εμφανίζουν το  εταιρικό τους σήμα (μάρκα) στις δράσεις προβολής προώθησης, ώστε να χρηματοδοτηθούν με το ποσοστό της Εθνικής Συμμετοχής που ανέρχεται σε 30%.

Σε περίπτωση που δεν εκπληρούνται οι προϋποθέσεις ο δικαιούχος του προγράμματος είναι υποχρεωμένος να καταβάλλει το 50% του προϋπολογισμού του προγράμματος ως ίδια συμμετοχή.


Οι προϋποθέσεως συνεπώς λήψης του 80% της επιδότησης (50% Κοινοτική και 30% Εθνική συμμετοχή) είναι οι εξής:

Α) Μεμονωμένες Επιχειρήσεις

1.    Κατά την υποβολή του προγράμματος από μεμονωμένη επιχείρηση δεν επιτρέπεται η εμφάνιση του εταιρικού σήματος (π.χ. ΕΑΣ Πεζών ή ΙΝΟ ΑΕ)ή άλλων στοιχείων που παραπέμπουν στην εταιρεία (π.χ. e mail)

  • Στο έντυπο υλικό
  • Στο Internet site
  • Στις καταχωρήσεις
  • Στις εκθέσεις
  • Στα road shows
  • Στις γευστικές δοκιμές


Ειδικά κατά την διάρκεια των γευστικών δοκιμών και των road shows οι φιάλες πρέπει να είναι καλυμμένες. Επίσης στις καταχωρήσεις εφόσον εμφανίζονται φιάλες δεν επιτρέπεται να διακρίνεται από την ετικέτα το εταιρικό σήμα.

Συνεπώς η μεμονωμένη επιχείρηση δύναται να προβάλλει μόνο το συλλογικό σήμα μιας ζώνης ή μιας ευρύτερης περιοχής (π.χ. ΠΟΠ Νεμέας, Π.Γ.Ε Πελοποννήσου) .

Β) Ομαδικά Προγράμματα

1)    Σε περίπτωση υποβολής ομαδικού προγράμματος, η εμφάνιση των εταιρικών σημάτων των οινοποιείων που συμμετέχουν στα προγράμματα επιτρέπεται στις δράσεις που προαναφέρθηκαν στην πρώτη περίπτωση, υπό μία και μόνο προϋπόθεση:

    Η Ομάδα όταν υποβάλλει πρόγραμμα μιας περιοχής (π.χ. Π.Ο.Π. Σαντορίνης ή Π.Γ.Ε. Θεσσαλίας)   ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟ 100% , ΤΩΝ ΟΙΝΟΠΟΙΕΙΩΝ  που δραστηριοποιούνται στη ζώνη ή στην περιοχή.  Σε περίπτωση που έστω και ένα οινοποιείο από τη ζώνη ή την περιοχή δεν συμμετέχει στο πρόγραμμα, δεν επιτρέπεται η εμφάνιση των εταιρικών σημάτων, αλλά και η γευσιγνωσία με ακάλυπτες φιάλες,  ώστε η ομάδα να είναι δικαιούχος της επιδότησης του 80% του προϋπολογισμού.
Σε αντίθετη περίπτωση η Ομάδα θα επιδοτηθεί με το ποσοστό του 50% και θα καταβάλλει ως ίδια συμμετοχή το υπόλοιπο 50 %.

    Υπάρχει όμως η δυνατότητα αν δεν συμμετέχουν στο πρόγραμμα όλα τα οινοποιεία, να συμπεριληφθούν τα προϊόντα  αυτών των οινοποιείων στις δράσεις ώστε να συγκεντρωθεί το 100% των οινοποιείων.  Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την δυνατότητα εμφάνισης  των εταιρικών σημάτων και οι γευσιγνωσίες να γίνονται με ανοιχτές φιάλες.

Στην περίπτωση βέβαια που ένα οινοποιείο υποβάλλει μεμονωμένο  πρόγραμμα για μια ζώνη ή περιοχή, η ανωτέρω δυνατότητα δεν υπάρχει.

2)    Εάν η Ομάδα συσταθεί από οινοποιεία από διάφορες περιοχές, τότε επιτρέπεται η εμφάνιση στις δράσεις (έντυπα, internet  κλπ.) μόνο του brand name ή logo της  Ομάδας, (π.χ. Coop Wines of Greece, Fines wines of Macedonia) κλπ.  Και στην περίπτωση αυτή τα εταιρικά  σήματα απαγορεύεται να εμφανίζονται στις δράσεις.

Ταυτόχρονα  υπενθυμίζουμε ότι δεν είναι δυνατόν ένα οινοποιείο να υποβάλλει  δύο προγράμματα στην ίδια χώρα, δηλαδή  ένα μεμονωμένο ως επιχείρηση και ένα διαφορετικό  συμμετέχοντας  σε Ομάδα.

Oι εξελίξεις αυτές πιθανολογούμε ότι οφείλονται εν μέρει στον πρόσφατα (αν και έχουν ξεκινήσει από το Μάρτιο του 2013) πόλεμο ανακοινώσεων μεταξύ της Commission και της Κίνας αναφορικά με την απόφαση φορολόγησης των κινέζικων φωτοβολταϊκών Panels,  από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σαν κίνηση αντιπερισπασμού οι κινέζικες Αρχές κατηγόρησαν την Ε.Ε. ότι χορηγεί εθνικές ενισχύσεις στις  ευρωπαϊκές επιχειρήσεις για την προβολή  οίνων στην αγορά της Κίνας (dumping).

Ως αντίδραση οι κινέζοι απείλησαν να εφαρμόσουν antidumping δασμούς στους Ευρωπαϊκούς οίνους, γεγονός που θα αποβεί καταστροφικό για την κρίσιμη αγορά της Κίνας, λόγω της άνισης ανταγωνιστικότητας που δημιουργείται ειδικά αν ληφθεί υπ΄όψιν ότι βάσει διμερών συμφωνιών,  πολλές ανταγωνίστριες Τρίτες Χώρες έχουν ήδη ατέλεια στην εισαγωγή οίνων στην Κίνα.

Ήδη έχουν  συσταθεί  Ομάδες εργασίας στην ΕΕ υπό τον Επίτροπο Εσωτερικών Υποθέσεων Μισέλ Μπαρνιέ, με σκοπό να  τεκμηριώσουν στις Κινέζικες Αρχές ότι δεν χορηγούνται Εθνικές Ενισχύσεις στα Ευρωπαϊκά κρασιά.

Για τον ίδιο  λόγο στην συνάντηση του ΥΑΑΤ στις Βρυξέλλες με την Commission συμμετείχε και εκπρόσωπος της,  από την Διεύθυνση States Aid (Εθνικών ενισχύσεων), ο οποίος και έθεσε τις κόκκινες γραμμές που προαναφέρθηκαν.

Συμπερασματικά, οδηγούμαστε σε μια νέα εποχή όσον αφορά τις κατευθύνσεις, όπου το εταιρικό σχήμα θα αντικατασταθεί από το συλλογικό, πρώτιστο στόχο άλλωστε και του ΚΑΝ (ΕΚ) 555/09.

Η Ελλάδα ήταν από τις λίγες χώρες που εμφανίζονταν με τόσο κατακερματισμένες προτάσεις με αποτέλεσμα το Brand “ Wines of Greece”  να μην έχει καμία συνοχή.

Για το λόγο αυτό την προηγούμενη χρονιά η ΚΕΟΣΟΕ υπέβαλλε πρόταση στο Δ.Σ. της ΕΔΟΑΟ ώστε να υποβληθούν συλλογικά προγράμματα, πρόταση η οποία απερρίφθη.  Ως αποτέλεσμα ήταν και η δημιουργία των Coop Wines of Greece, brand το οποίο σήμερα είναι όσο ποτέ άλλοτε επίκαιρο και στο οποίο μπορούν να συμμετέχουν όλοι οι οινοποιητικοί συνεταιρισμοί.

Δεδομένου ότι οι ανατροπές  που επιφέρουν οι τελευταίες εξελίξεις είναι μεγάλες,  το ΥΑΑΤ έδωσε παράταση στην υποβολή των προγραμμάτων, καταληκτική ημερομηνία υποβολής των οποίων είναι η 30η Αυγούστου 2013.

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΑΣ 23-24 ΜΑΙΟΥ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

1. Αμπελουργία και Οινοποιία : «ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ» ή «ΜΟΝΟΙ ΚΑΙ ΠΙΣΩ» (Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, Πρόεδρος ΕΔΟΑΟ - Οινοποιός)

2.Σκοπός , αποδέκτες, όροι και προϋποθέσεις βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας της αμπελοκαλλιέργειας στην Ελλάδα (Κώστας Ευσταθίου, Αντιπρόεδρος ΕΔΟΑΟ)

3. Η αμπελοκαλλιέργεια, στον κόσμο, στην Ευρώπη , στην Ελλάδα(Παύλος Καρανικόλας, Αναπληρωτής καθηγητής ΓΠΑ)

4. Διαρθρωτικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αμπελουργίας - υφιστάμενη κατάσταση - Συμπεράσματα (Παρασκευάς Κορδοπάτης, Διευθυντής ΚΕΟΣΟΕ)

5. Αντιπροσωπευτικά παραδείγματα οικονομικών αποτελεσμάτων σε διαφορετικές αμπελουργικές ζώνες(Σταμάτης Γεωργάκης, Πρόεδρος ΑΣ Κορωπίου)

6. Πολιτικές γης, δίκαιο διαδοχής, χωροταξικό χρήσεων γης – Το γαλλικό παράδειγμα (Θεόδωρος Γεωργόπουλος , Καθηγητής Πανεπιστημίου Reims, Διευθυντής Σ.Ε.Ο)

7. Χρηματοδότηση και χρηματοδοτικά εργαλεία αγροτικού τομέα (Νικόλαος Ντζιαχρήστας, Commercial Banking Director Τράπεζας Πειραιώς)

8. Πολιτικές δημιουργίας συλλογικών σχημάτων για την αντιμετώπιση των διαρθρωτικών αδυναμιών και για την επίτευξη οικονομιών κλίμακος. (Μόσχος Κορασίδης ,Γενικός Διευθυντής ΕΘΕΑΣ)

9. ΖΟΙΝΟΣ ΑΕ, ΕΑΣ Θηραϊκών Προϊόντων, ΑΟΣ Τυρνάβου και ΕΟΣ Σάμου , επιτυχημένα μοντέλα συνεταιρισμών βασισμένα στις ανάγκες των παραγωγών (Θεόδωρος Χαρμπής , Διευθυντής Παραγωγής ΕΟΣ Σάμου)

10. Προϋποθέσεις επιτυχούς ενασχόλησης νέων ανθρώπων με την αμπελουργία (Γιώργος Τσινίδης , Γεωπόνος , MSc Αμπελουργίας Οινοποιίας, Διευθυντής αμπελώνα οινοποιίας Κεχρή)

11. Βιώσιμη εκμετάλλευση οικογενειακού τύπου– χαρακτηριστικά (Χαρούλα Σπινθηροπούλου, Γεωπόνος, Οινολόγος, Δρ Αμπελουργίας)

12. Ανταγωνιστική αμπελουργία (Γραπτή παρέμβαση Γιάννη Βογιατζή, Προέδρου Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου)

13. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας.  Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη.(Σεραφείμ Θεοχάρης, Δρ. Αμπελουργίας ΑΠΘ)

14. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας. Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη. (Εμορφίλη Μαυρίδου ,  Χημικός Μηχανικός, MSc Αμπελουργίας Οινολογίας , Κτήμα Άλφα)

15. Αναπτυξιακή αμπελουργία, κλιματική κρίση και ελληνικός αμπελώνας (Μανόλης Σταυρακάκης, Ομότιμος καθηγητής Γ.Π.Α.)

17. Η φιλοσοφία και οι επιδιώξεις της νέας ΚΑΠ 2023-2027 (Νικόλαος Μανέτας, Προϊστάμενος ΕΥΔ ΣΣ ΚΑΠ)

18. Tομεακά προγράμματα αμπελοοινικού τομέα, στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ 2023 – 2027 (Αλεξάνδρα Πετροπούλου, Προϊσταμένη τμήματος Αμπέλου Οίνου και Αλκοολούχων ποτών Υπ.Α.Α.Τρ)

19. Η αξιοποίηση των εργαλείων του Πυλώνα ΙΙ της ΚΑΠ, από τον Αμπελοοινικό Τομέα. (Χαράλαμπος Μουλκιώτης ,Στέλεχος Μονάδας Παρακολούθησης Παρεμβάσεων Πυλώνα Ι,ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

20. Οικολογικά Σχήματα αντί Πρασινίσματος (Παναγιώτα Παπαλουκοπούλου ,Προϊσταμένη Μονάδας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

21. Νέοι Γεωργοί (Κλεοπάτρα Πανοπούλου , Στέλεχος Μονάδας Ενισχύσεων στις Γεωργικές Εκμεταλλεύσεις, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22. Ομάδες Παραγωγών (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22a. Επιχειρησιακές Ομάδες-Συνεργασία (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

23. Σύνοψη συμπερασμάτων Συνεδρίου






Επιστημονική Συνεδρία

Ημερίδα για τον Αττικό αμπελώνα

19/12/2022

Εισήγηση Μάρκου Χρήστου, Προέδρου της ΚΕΟΣΟΕ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη, Αναπληρ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Δ. Γραμματικού, ΥΠΑΑΤ

Εισήγηση Σ. Γεωργάκη, Πρόεδρος ΑΟΣ Κορωπίου


Κλωνική επιλογή στην ελληνική αμπελουργία

Οι παρουσιάσεις των εισηγητών και των παρεμβάσεων στην Επιστημονική Συνεδρία που διοργάνωσε η ΚΕΟΣΟΕ σε συνεργασία με τα Εργαστήρια Αμπελολογίας του Γ.Π.Α. και Αμπελουργίας του Α.Π.Θ. στο Γεωπονικό Παν. Αθηνών, στις 14 Φεβρουαρίου 2020

Εισήγηση Ν. Νικολάου Καθηγητή ΑΠΘ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη Επίκ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Μ. Σταυρακάκη Ομότ. Καθηγητή ΓΠΑ

Παρέμβαση Ε. Χρυσικοπούλου

Παρέμβαση Ν. Δάλπη

Oι 7 συνεταιριστικές αρχές

Ισολογισμός 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

στις 10/12/2012

ΑΓΟΡΑ - ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΦΥΤΕΥΣΗΣ

ΔEITE TO VIDEO

Δείτε τα πρακτικά της ημερίδας:

Hμερίδα Castelmaure

Συνδεδεμένοι Xρήστες

Έχουμε 248 επισκέπτες συνδεδεμένους