Για λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ


keosoe

Εκτύπωση
PDF

8 Ιανουαρίου 2016

Παροχή πρόσθετων διευκρινίσεων από τη Γ.Δ. Τελωνείων για τον ΕΦΚ στο κρασί

Σχετ: α) Η υπ’ αριθμ. ΔΕΥΚΥ Β 5026599ΕΞ/23-12-2015 ΕΔΤΟ (ΑΔΑ : Ω45ΟΗ-ΒΒΕ).

β)Η υπ’ αριθμ. ΔΕΥΚΥΒ5026381ΕΞ2015/16-12-2015 (ΥΕΚ 2785/Β΄)

Απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών.

Σε συνέχεια της ανωτέρω α΄ σχετικής ΕΔΤΟ, με την οποία κοινοποιήθηκε η β΄ σχετική Απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Καθορισμός όρων και διατυπώσεων για την επιβολή ειδικού φόρου κατανάλωσης, την παρακολούθηση και τον έλεγχο των προϊόντων των άρθρων 90 και 92 του ν.2960/01 - Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. Φ.883/530/1999 (ΦΕΚ.1872/Β) Α.Υ.Ο. Όροι και προϋποθέσεις χορήγησης άδειας εγκεκριμένου αποθηκευτή» και με την οποία δόθηκαν οδηγίες σχετικά με τη διαδικασία είσπραξης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (Ε.Υ.Κ.) που επιβλήθηκε στα προϊόντα των άρθρων 90 και 92 του νόμου 2960/01 με την τροποποίηση των άρθρων 91 και 93 του ιδίου νόμου με το άρθρο 13 του ν.4346/2015 (ΥΕΚ 152/Α΄) αλλά και τις ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν τόσο οι αρμόδιες τελωνειακές αρχές όσο και οι οικονομικοί φορείς ενόψει της έναρξης εφαρμογής της νέας φορολόγησης, σας γνωρίζουμε τα

ακόλουθα:

1. α. Tα φυσικά ή νομικά πρόσωπα τα οποία πρόκειται να υπαχθούν στο καθεστώς της φορολογικής αποθήκης, εφόσον διαθέτουν προς πώληση μέρος των παραγόμενων προϊόντων πριν την έκδοση των προβλεπόμενων αδειών και την εισαγωγή των εν λόγω προϊόντων στη φορολογική αποθήκη, δύναται να υποβάλουν Δήλωση ΕΥΚ (Δ.ΕΥΚ) και να καταβάλουν τις αναλογούσες φορολογικές επιβαρύνσεις το αργότερο μέχρι τις 25 του επόμενου μήνα από τον μήνα πώλησης των προϊόντων αυτών, κατ’ ανάλογη εφαρμογή της παρ. 2 του άρθρου 110 του ν.2960/01 «Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας» (ΥΕΚ 265/Α΄). Η δυνατότητα αυτή παρέχεται με την προϋπόθεση ότι, τα εν λόγω φυσικά ή νομικά πρόσωπα, έχουν υποβάλλει στην αρμόδια τελωνειακή αρχή την προβλεπόμενη από την β) σχετική Απόφαση δήλωση αποθεμάτων καθώς και τη σχετική αίτηση για την έκδοση αδείας φορολογικής αποθήκης, με την υποχρέωση προσκόμισης όλων των απαιτούμενων δικαιολογητικών εντός εύλογου χρονικού διαστήματος και πάντως πριν την καταληκτική ημερομηνία για την έκδοση των εν λόγω αδειών όπως προβλέπεται στη σχετική απόφαση (ήτοι έως 30-04-2014), προκειμένου, η αρμόδια τελωνειακή αρχή, να προβεί στην χορήγηση των σχετικών αδειών. Η δυνατότητα αυτή παρέχεται και στους μικρούς οινοπαραγωγούς οι οποίοι παράγουν κατά μέσο όρο ετησίως κάτω από 1000 εκατόλιτρα οίνου εφόσον επιθυμούν να υπαχθούν σε καθεστώς φορολογικής αποθήκης.

β. Σε ότι αφορά δε την ενδοκοινοτική διακίνηση των προϊόντων αυτών, μέχρι την έκδοση των σχετικών αδειών φορολογικών αποθηκών, διευκρινίζεται ότι η διακίνηση των εν λόγω προϊόντων δύναται να πραγματοποιείται μόνο με την κάλυψη του Απλουστευμένου Συνοδευτικού Διοικητικού Εγγράφου (ΑΣΔΕ) του Κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 3649/92, υπό την τήρηση των προϋποθέσεων που προβλέπονται στην υπ’ αριθμ. Σ.8612/2439/30-12-1992 ΑΤΟ (ΥΕΚ 778/Β΄). Ευνόητο είναι ωστόσο ότι, για να παρέχεται η δυνατότητα διακίνησης με το ως άνω έγγραφο (ΑΣΔΕ), ο αναλογούν Ε.Υ.Κ. θα πρέπει να καταβάλλεται εκ των προτέρων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Στις περιπτώσεις αυτές παρέχεται η δυνατότητα επιστροφής του καταβληθέντος Ε.Υ.Κ. εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις που καθορίζονται από την ως άνω ΑΤΟ. Περαιτέρω διευκρινίζεται αναφορικά με τον ΥΠΑ ότι δεν γεννάται φορολογική υποχρέωση για την καταβολή του φόρου αυτού καθόσον η ενδοκοινοτική παράδοση αγαθών απαλλάσσεται βάσει του άρθρου 28 του ν.2859/2000. Ευνόητο είναι ότι στις περιπτώσεις αυτές τηρούνται οι προβλεπόμενες από τις διατάξεις του νόμου αυτού δηλωτικές υποχρεώσεις των υποκειμένων προσώπων.

 

2. Επιπλέον, μέχρι την έκδοση των σχετικών αδειών φορολογικών αποθηκών, τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που έχουν υποβάλλει αίτηση για την έκδοση των εν λόγω αδειών στις αρμόδιες Τελωνειακές Αρχές, δύνανται να προβαίνουν στην εξαγωγή προϊόντων προς τρίτες χώρες με την κατάθεση σχετικής εγγύησης η οποία θα πρέπει να καλύπτει το σύνολο τους αναλογούντος Ε.Υ.Κ. Ευνόητο είναι ωστόσο ότι, στις περιπτώσεις που δεν επιβεβαιώνεται η έξοδος των εμπορευμάτων από την Ε.Ε., το σύνολο των φορολογικών επιβαρύνσεων θα καθίσταται άμεσα απαιτητό.

 

3. Σχετικά με τους μικρούς οινοπαραγωγούς οι οποίοι λειτουργούν εκτός φορολογικής αποθήκης και δεν προτίθενται να υπαχθούν στο καθεστώς αναστολής (φορολογική αποθήκη) επισημαίνεται ότι, στην περίπτωση που επιθυμούν να προβούν σε πωλήσεις των αποθεμάτων τους (εντός και εκτός της χώρας), θα πρέπει να έχει προηγηθεί η υποβολή της σχετικής δήλωσης αποθεμάτων καθώς και της Δήλωσης Ε.Υ.Κ. για την καταβολή του συνόλου των αναλογουσών στα αποθέματα φορολογικών επιβαρύνσεων. Προκειμένου να παρέχεται η δυνατότητα επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, η ενδοκοινοτική διακίνηση των προϊόντων αυτών πραγματοποιείται με την κάλυψη του Απλουστευμένου Συνοδευτικού Διοικητικού Εγγράφου (ΑΣΔΕ) του Κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 3649/92 και υπό την τήρηση των προϋποθέσεων που προβλέπονται στην υπ’ αριθμ. Σ.8612/2439/30-12-1992 ΑΤΟ (ΥΕΚ 778/Β΄). Ωστόσο, διευκρινίζεται ότι στις περιπτώσεις εξαγωγής προϊόντων προς τρίτες χώρες δεν παρέχεται δυνατότητα επιστροφής του Ε.Υ.Κ.

 

4. Εφόσον οι μικροί οινοπαραγωγοί προτίθενται να λειτουργήσουν με το καθεστώς Φορολογικής Αποθήκης και υποβάλουν τη σχετική αίτηση για την έκδοση άδειας Φορολογικής Αποθήκης κατά τα αναφερόμενα στην παράγραφο 1 της παρούσας δύνανται να προβαίνουν στην εξαγωγή προϊόντων προς τρίτες χώρες σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στην ανωτέρω παράγραφο 2.

 

5. Περαιτέρω, δεδομένου ότι αρκετές οινοποιητικές μονάδες πραγματοποιούν πωλήσεις με την έκδοση αποδείξεων λιανικής πώλησης, επισημαίνεται ότι μέχρι την έκδοση των σχετικών αδειών φορολογικής αποθήκης και εγκεκριμένου αποθηκευτή, και για λόγους παρακολούθησης και ελέγχου των αποθεμάτων, μαζί με τη σχετική δήλωση Ε.Υ.Κ. για την καταβολή των φορολογικών επιβαρύνσεων θα κατατίθεται σχετική κατάσταση στην οποία θα αναγράφεται το σύνολο των λίτρων που αντιστοιχούν σε κάθε απόδειξη λιανικής πώλησης.

 

6. Επιπλέον, για λόγους κυρίως διευκόλυνσης του εξαγωγικού εμπορίου, τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που λειτουργούν εκτός καθεστώτος αναστολής και παράγουν ή μεταποιούν τα προϊόντα που αναφέρονται στα άρθρα 90 και 92 του ν.2960/01 δύναται να εξακολουθούν να εισάγουν τα εν λόγω προϊόντα σε καθεστώς φορολογικής αποθήκης, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στην παρ. 4 του άρθρου 4 της υπ’ αριθμ. Υ.639/447/14-08-2002 ΑΤΟΟ. Η δυνατότητα αυτή παρέχεται στα πρόσωπα τα οποία προτίθενται να λειτουργήσουν υπό καθεστώς Φορολογικής αποθήκης και έχουν υποβάλει αίτηση για τη χορήγηση άδειας φορολογικής αποθήκης και μέχρι την έκδοση αυτής καθώς και της αδείας εγκεκριμένου αποθηκευτή. Ευνόητο είναι ότι η είσοδος των προϊόντων στη φορολογική αποθήκη θα εξακολουθεί να πραγματοποιείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ’ αριθμ. ΔΕΥΚ Γ 5038982ΕΞ2013/1-11-2013 ΕΔΤΟ. Ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα θα πρέπει να ενημερώνουν παράλληλα την αρμόδια τελωνειακή αρχή, στην οποία έχει υποβληθεί η προβλεπόμενη στο άρθρο 8 της ανωτέρω β΄ σχετικής Απόφασης δήλωση αποθεμάτων, σχετικά με τις ποσότητες των προϊόντων οι οποίες εισέρχονται στη φορολογική αποθήκη. Αυτό κρίνεται σκόπιμο για λόγου ελέγχου και παρακολούθησης προκειμένου οι εν λόγω ποσότητες να αφαιρεθούν από τις ποσότητες των αποθεμάτων που θα εισαχθούν στη νέα φορολογική αποθήκη.

 

7. Αναφορικά δε με τις περιπτώσεις των οινοποιητικών μονάδων οι οποίες διαθέτουν περισσότερες της μίας εγκατάστασης παραγωγής και αποθήκευσης επισημαίνεται ότι επιτρέπεται η δυνατότητα μεταφοράς των προϊόντων μεταξύ των εγκαταστάσεων, με τη χρήση του προβλεπόμενου κατά περίπτωση εμπορικού ή συνοδευτικού εγγράφου μεταφοράς (π.χ. δελτίο αποστολής), ενημερώνοντας άμεσα τις αρμόδιες τελωνειακές αρχές στις οποίες έχουν υποβληθεί οι σχετικές δηλώσεις αποθεμάτων.

 

8. Περαιτέρω διευκρινίζεται σε ότι αφορά τις εμπορικές επιχειρήσεις οι οποίες κατέχουν ήδη άδεια εγκεκριμένου αποθηκευτή και φορολογικής αποθήκης και οι οποίες διαθέτουν αποθέματα ελεύθερα (ήτοι, προϊόντα για τα οποία αποδεικνύεται ότι αποτέλεσαν αντικείμενο απόκτησης πριν τις 31-12-2015) ότι δεν υφίσταται υποχρέωση απογραφής των εν λόγω αποθεμάτων και χρέωση της φορολογικής αποθήκης.

 

9. Τέλος, εφιστούμε την προσοχή σχετικά με τις ποσότητες των προϊόντων οι οποίες θα πρέπει να εισαχθούν στις νέες φορολογικές αποθήκες για την παρακολούθησή τους μέσω του συστήματος ΕΥΚ του Πληροφοριακού Συστήματος Τελωνείων (ICISnet). Ευνόητο είναι ότι στις ανωτέρω ποσότητες, δεν θα πρέπει να συμπεριληφθούν οι ποσότητες των προϊόντων που έχουν εξαχθεί, αποσταλεί σε άλλο κράτος μέλος καθώς και οι ποσότητες των προϊόντων για τα οποία έχει κατατεθεί Δήλωση ΕΥΚ και έχουν καταβληθεί οι αναλογούσες φορολογικές επιβαρύνσεις. Υπενθυμίζεται ότι η χρέωση της φορολογικής αποθήκης στο υποσύστημα ΕΥΚ του ICISnet πραγματοποιείται με την ηλεκτρονική υποβολή από τον υπόχρεο του δελτίου παραγωγής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ’ αριθμ. ΔΕΥΚ 5041345 ΕΞ 2013/28-11-2013 ΕΔΤΟ, ενότητα ΙΙ.3.1.

 

Η ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΚ

ΕΙΡ. ΓΙΑΛΟΥΡΗ

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΑΣ 23-24 ΜΑΙΟΥ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

1. Αμπελουργία και Οινοποιία : «ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ» ή «ΜΟΝΟΙ ΚΑΙ ΠΙΣΩ» (Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, Πρόεδρος ΕΔΟΑΟ - Οινοποιός)

2.Σκοπός , αποδέκτες, όροι και προϋποθέσεις βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας της αμπελοκαλλιέργειας στην Ελλάδα (Κώστας Ευσταθίου, Αντιπρόεδρος ΕΔΟΑΟ)

3. Η αμπελοκαλλιέργεια, στον κόσμο, στην Ευρώπη , στην Ελλάδα(Παύλος Καρανικόλας, Αναπληρωτής καθηγητής ΓΠΑ)

4. Διαρθρωτικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αμπελουργίας - υφιστάμενη κατάσταση - Συμπεράσματα (Παρασκευάς Κορδοπάτης, Διευθυντής ΚΕΟΣΟΕ)

5. Αντιπροσωπευτικά παραδείγματα οικονομικών αποτελεσμάτων σε διαφορετικές αμπελουργικές ζώνες(Σταμάτης Γεωργάκης, Πρόεδρος ΑΣ Κορωπίου)

6. Πολιτικές γης, δίκαιο διαδοχής, χωροταξικό χρήσεων γης – Το γαλλικό παράδειγμα (Θεόδωρος Γεωργόπουλος , Καθηγητής Πανεπιστημίου Reims, Διευθυντής Σ.Ε.Ο)

7. Χρηματοδότηση και χρηματοδοτικά εργαλεία αγροτικού τομέα (Νικόλαος Ντζιαχρήστας, Commercial Banking Director Τράπεζας Πειραιώς)

8. Πολιτικές δημιουργίας συλλογικών σχημάτων για την αντιμετώπιση των διαρθρωτικών αδυναμιών και για την επίτευξη οικονομιών κλίμακος. (Μόσχος Κορασίδης ,Γενικός Διευθυντής ΕΘΕΑΣ)

9. ΖΟΙΝΟΣ ΑΕ, ΕΑΣ Θηραϊκών Προϊόντων, ΑΟΣ Τυρνάβου και ΕΟΣ Σάμου , επιτυχημένα μοντέλα συνεταιρισμών βασισμένα στις ανάγκες των παραγωγών (Θεόδωρος Χαρμπής , Διευθυντής Παραγωγής ΕΟΣ Σάμου)

10. Προϋποθέσεις επιτυχούς ενασχόλησης νέων ανθρώπων με την αμπελουργία (Γιώργος Τσινίδης , Γεωπόνος , MSc Αμπελουργίας Οινοποιίας, Διευθυντής αμπελώνα οινοποιίας Κεχρή)

11. Βιώσιμη εκμετάλλευση οικογενειακού τύπου– χαρακτηριστικά (Χαρούλα Σπινθηροπούλου, Γεωπόνος, Οινολόγος, Δρ Αμπελουργίας)

12. Ανταγωνιστική αμπελουργία (Γραπτή παρέμβαση Γιάννη Βογιατζή, Προέδρου Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου)

13. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας.  Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη.(Σεραφείμ Θεοχάρης, Δρ. Αμπελουργίας ΑΠΘ)

14. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας. Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη. (Εμορφίλη Μαυρίδου ,  Χημικός Μηχανικός, MSc Αμπελουργίας Οινολογίας , Κτήμα Άλφα)

15. Αναπτυξιακή αμπελουργία, κλιματική κρίση και ελληνικός αμπελώνας (Μανόλης Σταυρακάκης, Ομότιμος καθηγητής Γ.Π.Α.)

17. Η φιλοσοφία και οι επιδιώξεις της νέας ΚΑΠ 2023-2027 (Νικόλαος Μανέτας, Προϊστάμενος ΕΥΔ ΣΣ ΚΑΠ)

18. Tομεακά προγράμματα αμπελοοινικού τομέα, στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ 2023 – 2027 (Αλεξάνδρα Πετροπούλου, Προϊσταμένη τμήματος Αμπέλου Οίνου και Αλκοολούχων ποτών Υπ.Α.Α.Τρ)

19. Η αξιοποίηση των εργαλείων του Πυλώνα ΙΙ της ΚΑΠ, από τον Αμπελοοινικό Τομέα. (Χαράλαμπος Μουλκιώτης ,Στέλεχος Μονάδας Παρακολούθησης Παρεμβάσεων Πυλώνα Ι,ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

20. Οικολογικά Σχήματα αντί Πρασινίσματος (Παναγιώτα Παπαλουκοπούλου ,Προϊσταμένη Μονάδας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

21. Νέοι Γεωργοί (Κλεοπάτρα Πανοπούλου , Στέλεχος Μονάδας Ενισχύσεων στις Γεωργικές Εκμεταλλεύσεις, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22. Ομάδες Παραγωγών (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22a. Επιχειρησιακές Ομάδες-Συνεργασία (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

23. Σύνοψη συμπερασμάτων Συνεδρίου






Επιστημονική Συνεδρία

Ημερίδα για τον Αττικό αμπελώνα

19/12/2022

Εισήγηση Μάρκου Χρήστου, Προέδρου της ΚΕΟΣΟΕ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη, Αναπληρ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Δ. Γραμματικού, ΥΠΑΑΤ

Εισήγηση Σ. Γεωργάκη, Πρόεδρος ΑΟΣ Κορωπίου


Κλωνική επιλογή στην ελληνική αμπελουργία

Οι παρουσιάσεις των εισηγητών και των παρεμβάσεων στην Επιστημονική Συνεδρία που διοργάνωσε η ΚΕΟΣΟΕ σε συνεργασία με τα Εργαστήρια Αμπελολογίας του Γ.Π.Α. και Αμπελουργίας του Α.Π.Θ. στο Γεωπονικό Παν. Αθηνών, στις 14 Φεβρουαρίου 2020

Εισήγηση Ν. Νικολάου Καθηγητή ΑΠΘ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη Επίκ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Μ. Σταυρακάκη Ομότ. Καθηγητή ΓΠΑ

Παρέμβαση Ε. Χρυσικοπούλου

Παρέμβαση Ν. Δάλπη

Oι 7 συνεταιριστικές αρχές

Ισολογισμός 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

στις 10/12/2012

ΑΓΟΡΑ - ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΦΥΤΕΥΣΗΣ

ΔEITE TO VIDEO

Δείτε τα πρακτικά της ημερίδας:

Hμερίδα Castelmaure

Συνδεδεμένοι Xρήστες

Έχουμε 411 επισκέπτες συνδεδεμένους