Για λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ


keosoe

Εκτύπωση
PDF

31 Οκτωβρίου 2017

Οι βασικοί κανόνες για να αξιοποιηθεί η έκρηξη στην αγορά κρασιού του Μεξικού

Alexandre Langlois, co-fondateur de Grupo Cal

 

Πολλοί αναλυτές περιέγραψαν την αγορά του Μεξικού ως το νέο eldorado της παγκόσμιας αγοράς κρασιού. Σε αντίθεση με το μύθο, στο Μεξικό δεν αφθονεί ο χρυσός, αλλά μπορεί να προσφέρει ευκαιρίες σε όσους ξέρουν πώς να επιμείνουν και να είναι ρεαλιστές.

 

 

Η αγορά οίνου αναπτύσσεται εδώ και δύο χρόνια

Το 2012, η ​​Rabobank δημοσίευσε μια έκθεση στην οποία προσδιόρισε το Μεξικό ως μία από τις τέσσερις μεγάλες αναδυόμενες αγορές κρασιού εκτός της Κίνας, ενώ οι άλλες χώρες ήταν η Πολωνία, η Βραζιλία και η Νιγηρία. Πέντε χρόνια αργότερα, οι δύο τελευταίοι τέθηκαν εκτός κούρσας. Εν τω μεταξύ, το Μεξικό ακολούθησε μια ενδιαφέρουσα διαδρομή, με διπλασιασμό της κατά κεφαλήν κατανάλωσης στη διάρκεια των τριών τελευταίων ετών με εισαγωγές που ανήλθαν στα 600.000 εκατόλιτρα το 2015. Σύμφωνα με τον Alexandre Langlois, του οποίου η εταιρεία που δημιουργήθηκε πριν από 18 μήνες και εξειδικεύεται στην εισαγωγή, αποθήκευση και διανομή οίνων, η εξέλιξη της μεξικανικής αγοράς ήταν εκρηκτική όπως αναφέρει: «Πραγματικά αισθάνθηκα μια έκρηξη στην αγορά κρασιού τα τελευταία δύο χρόνια, που καθοδηγείται από τη μεξικάνικη κουζίνα που έχει γίνει πολύ πιο περίτεχνη και όλο και περισσότερο αναγνωρισμένη». Ο νέος μηχανισμός ανάπτυξης έχει πλεονέκτημα ότι αφορά όλα τα επίπεδα της κοινωνίας. Ο οίνος αρχίζει να εισέρχεται στο προσκήνιο ως συνοδευτικό στη διατροφή. Η άλλη σημαντική ώθηση προήλθε από τον τουρισμό, στα τρία «καυτά σημεία», όπως το Cancoun, η Vallarta και η Riviera Maya στα οποία παρατηρούνται ρυθμοί ανάπτυξης από 30 έως 40% ετησίως.

 

Ο εκδημοκρατισμός στην αγορά οίνου μειώνει τις τιμές

Ταυτόχρονα, η τοπική παραγωγή έχει τους δικούς της λόγους. Σύμφωνα με το Business France, το Μεξικό παράγει περίπου 200.000 εκατόλιτρα ετησίως με έκταση αμπελώνων που δεν υπερβαίνει τα 3.600 εκτάρια προς το παρόν, αλλά έχει σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης. "Ιστορικά, το μεξικάνικο κρασί προοριζόταν για την ελίτ", αναφέρει ο Alexandre Langlois. "Πρόκειται για μικρές παραγωγές με όμορφα μπουκάλια, υπέροχα κρασιά και μεγάλα châteaux". Η άνοδος των μεξικανικών κρασιών επήλθε σε βάρος σημαντικών ισπανικών ονομασιών όπως η Rioja και η Ribera del Duero, αφού οι τοπικοί οίνοι προκαλούν ένα αίσθημα εθνικής υπερηφάνειας. Παράλληλα με αυτή την τάση, ο εκδημοκρατισμός της αγοράς του κρασιού ήταν ιδιαίτερα ευνοϊκός για τους Χιλιανούς και Αργεντινούς επιχειρηματίες, οι οποίοι μπορούν να προμηθεύσουν αγορά σε χαμηλές τιμές. Η καρδιά της αγοράς κινείται σε τιμές στον καταναλωτή μεταξύ 130 και 190 pesos, λαμβάνοντας υπόψη τα διαφορετικά επίπεδα φόρων, γνωρίζοντας ότι το κόστος της μεταφοράς δεν είναι πολύ υψηλό. Για να φτάσει στην αγορά σε αυτή την τιμή, η τιμή στο οινοποιείο για εξαγωγή πρέπει να είναι περίπου 1,5 έως 2,2 ευρώ η φιάλη.

 

"Πρέπει να εστιάσετε στην ποικιλία σταφυλιών"

Οι Μεξικανοί έχουν ομοιότητες με τους Αμερικανούς γείτονές τους. "Οι ονομασίες προέλευσης παραμένουν μια εξειδικευμένη αγορά. Τα σήματα των διεθνών φημισμένων περιοχών όπως το Μπορντό, η Βουργουνδία και η Σαμπάνια είναι πολύ ισχυρές, ισχυρότερες από τις ποικιλίες σταφυλιών. Αλλά εκτός αυτών των τριών βασικών περιοχών, βασικό ρόλο παίζει η ποικιλία σταφυλιών. Εκτός της εστίασης στην ποικιλία, το 80% της επιτυχίας ενός οίνου βασίζεται σε μια καλή στρατηγική μάρκετινγκ, δηλαδή σε ποιο κύκλωμα, με ποιους παράγοντες και πώς να υποστηρίξει κανείς αυτούς τους παράγοντες. Είναι απαραίτητο να υπάρχει μια επιτόπια παρουσία και αυτή η παρουσία, μαζί με το κόστος της εμπορίας, πρέπει να ενσωματωθεί στην τιμή του κρασιού. Η γευσιγνωσία είναι πραγματικά ο τελευταίος παράγοντας που λαμβάνεται υπόψη.

 

Επιλέξτε τους στόχους σας

Γενικότερα, πρέπει να εφαρμοστεί με ακρίβεια μια προσέγγιση της μεξικανικής αγοράς, με μια στρατηγική ανά κανάλι διανομής και γεωγραφική περιοχή: «Το Μεξικό δεν είναι μια ενιαία αγορά. Υπάρχει μια διαφορετική αγορά για τους ερυθρούς και μία άλλη για τους λευκούς οίνους. Στη συνέχεια, γεωγραφικά, η Πόλη του Μεξικού και οι παραλίες σχηματίζουν δύο διαφορετικές αγορές, στις οποίες προστίθενται οι επαρχίες, όπου το σχετικά χαμηλό βιοτικό επίπεδο συνεπάγεται χαμηλές τιμές. Το Μεξικό αντιπροσωπεύει περίπου το ήμισυ της κατανάλωσης κρασιού, οι επαρχίες περίπου το 30% και οι παραλίες το 20%, όπου τα λευκά και τα ροζέ έχουν πολύ υψηλή παρουσία. Το Μεξικό αντιπροσωπεύει το 50% της αγοράς επειδή υπάρχουν τα κέντρα αγορών ποτών, που διανέμονται στη συνέχεια σε άλλες πλατφόρμες. Αν θέλετε να απευθυνθείτε στην off trade αγορά, είστε υποχρεωμένοι να παρευρεθείτε στην πόλη του Μεξικού», συμβουλεύει εισαγωγέας, για τον οποίο η δυνατότητα να προσφέρει μια πραγματική υπηρεσία σε αυτήν και, ας πούμε, την αντιπαραγωγική αγορά από ορισμένες απόψεις, αποδεικνύεται κρίσιμη. Πρέπει να είστε σε θέση να προσφέρετε στον εισαγωγέα μια εξατομικευμένη ετικέτα, να έχετε μια ευελιξία στις προσφορές και να προσφέρετε και επαρκή εφοδιασμό για να διευκολύνετε τη ζωή του. Σε αυτό το επίπεδο, η Χιλή και η Ισπανία είναι πολύ καλές.

Απαιτείται επίσης οικονομική προετοιμασία και να ληφθεί υπόψιν ότι ο κύκλος εισαγωγής απαιτεί 4 ½ μήνες γεγονός που απαιτεί με τη σειρά του σημαντική χρηματοδότηση.

 

Γαστρονομικός ο νέος κινητήρας ανάπτυξης

Παρά τις προκλήσεις αυτές, η αγορά του κρασιού του Μεξικού ακολουθεί αναμφισβήτητα μια ανοδική καμπύλη και φαίνεται ότι θα συνεχίσει την ορμή της. Οι ρυθμοί ανάπτυξης που ανακοίνωσαν οι αναλυτές - σύμφωνα με τους οποίους η κατανάλωση θα διπλασιαστεί μέχρι το 2020 - εκτιμούν διψήφιες αυξήσεις όγκου και αξίας. Αυτή η πολύ ευνοϊκή τάση για το μέλλον του κρασιού στο Μεξικό αποδίδεται στον τουρισμό ο οποίος αναμένεται να αναβαθμίσει κυρίως την αγορά οίνου κυρίως στις παραλίες.

 

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΑΣ 23-24 ΜΑΙΟΥ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

1. Αμπελουργία και Οινοποιία : «ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ» ή «ΜΟΝΟΙ ΚΑΙ ΠΙΣΩ» (Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, Πρόεδρος ΕΔΟΑΟ - Οινοποιός)

2.Σκοπός , αποδέκτες, όροι και προϋποθέσεις βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας της αμπελοκαλλιέργειας στην Ελλάδα (Κώστας Ευσταθίου, Αντιπρόεδρος ΕΔΟΑΟ)

3. Η αμπελοκαλλιέργεια, στον κόσμο, στην Ευρώπη , στην Ελλάδα(Παύλος Καρανικόλας, Αναπληρωτής καθηγητής ΓΠΑ)

4. Διαρθρωτικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αμπελουργίας - υφιστάμενη κατάσταση - Συμπεράσματα (Παρασκευάς Κορδοπάτης, Διευθυντής ΚΕΟΣΟΕ)

5. Αντιπροσωπευτικά παραδείγματα οικονομικών αποτελεσμάτων σε διαφορετικές αμπελουργικές ζώνες(Σταμάτης Γεωργάκης, Πρόεδρος ΑΣ Κορωπίου)

6. Πολιτικές γης, δίκαιο διαδοχής, χωροταξικό χρήσεων γης – Το γαλλικό παράδειγμα (Θεόδωρος Γεωργόπουλος , Καθηγητής Πανεπιστημίου Reims, Διευθυντής Σ.Ε.Ο)

7. Χρηματοδότηση και χρηματοδοτικά εργαλεία αγροτικού τομέα (Νικόλαος Ντζιαχρήστας, Commercial Banking Director Τράπεζας Πειραιώς)

8. Πολιτικές δημιουργίας συλλογικών σχημάτων για την αντιμετώπιση των διαρθρωτικών αδυναμιών και για την επίτευξη οικονομιών κλίμακος. (Μόσχος Κορασίδης ,Γενικός Διευθυντής ΕΘΕΑΣ)

9. ΖΟΙΝΟΣ ΑΕ, ΕΑΣ Θηραϊκών Προϊόντων, ΑΟΣ Τυρνάβου και ΕΟΣ Σάμου , επιτυχημένα μοντέλα συνεταιρισμών βασισμένα στις ανάγκες των παραγωγών (Θεόδωρος Χαρμπής , Διευθυντής Παραγωγής ΕΟΣ Σάμου)

10. Προϋποθέσεις επιτυχούς ενασχόλησης νέων ανθρώπων με την αμπελουργία (Γιώργος Τσινίδης , Γεωπόνος , MSc Αμπελουργίας Οινοποιίας, Διευθυντής αμπελώνα οινοποιίας Κεχρή)

11. Βιώσιμη εκμετάλλευση οικογενειακού τύπου– χαρακτηριστικά (Χαρούλα Σπινθηροπούλου, Γεωπόνος, Οινολόγος, Δρ Αμπελουργίας)

12. Ανταγωνιστική αμπελουργία (Γραπτή παρέμβαση Γιάννη Βογιατζή, Προέδρου Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου)

13. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας.  Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη.(Σεραφείμ Θεοχάρης, Δρ. Αμπελουργίας ΑΠΘ)

14. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας. Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη. (Εμορφίλη Μαυρίδου ,  Χημικός Μηχανικός, MSc Αμπελουργίας Οινολογίας , Κτήμα Άλφα)

15. Αναπτυξιακή αμπελουργία, κλιματική κρίση και ελληνικός αμπελώνας (Μανόλης Σταυρακάκης, Ομότιμος καθηγητής Γ.Π.Α.)

17. Η φιλοσοφία και οι επιδιώξεις της νέας ΚΑΠ 2023-2027 (Νικόλαος Μανέτας, Προϊστάμενος ΕΥΔ ΣΣ ΚΑΠ)

18. Tομεακά προγράμματα αμπελοοινικού τομέα, στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ 2023 – 2027 (Αλεξάνδρα Πετροπούλου, Προϊσταμένη τμήματος Αμπέλου Οίνου και Αλκοολούχων ποτών Υπ.Α.Α.Τρ)

19. Η αξιοποίηση των εργαλείων του Πυλώνα ΙΙ της ΚΑΠ, από τον Αμπελοοινικό Τομέα. (Χαράλαμπος Μουλκιώτης ,Στέλεχος Μονάδας Παρακολούθησης Παρεμβάσεων Πυλώνα Ι,ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

20. Οικολογικά Σχήματα αντί Πρασινίσματος (Παναγιώτα Παπαλουκοπούλου ,Προϊσταμένη Μονάδας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

21. Νέοι Γεωργοί (Κλεοπάτρα Πανοπούλου , Στέλεχος Μονάδας Ενισχύσεων στις Γεωργικές Εκμεταλλεύσεις, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22. Ομάδες Παραγωγών (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22a. Επιχειρησιακές Ομάδες-Συνεργασία (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

23. Σύνοψη συμπερασμάτων Συνεδρίου






Επιστημονική Συνεδρία

Ημερίδα για τον Αττικό αμπελώνα

19/12/2022

Εισήγηση Μάρκου Χρήστου, Προέδρου της ΚΕΟΣΟΕ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη, Αναπληρ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Δ. Γραμματικού, ΥΠΑΑΤ

Εισήγηση Σ. Γεωργάκη, Πρόεδρος ΑΟΣ Κορωπίου


Κλωνική επιλογή στην ελληνική αμπελουργία

Οι παρουσιάσεις των εισηγητών και των παρεμβάσεων στην Επιστημονική Συνεδρία που διοργάνωσε η ΚΕΟΣΟΕ σε συνεργασία με τα Εργαστήρια Αμπελολογίας του Γ.Π.Α. και Αμπελουργίας του Α.Π.Θ. στο Γεωπονικό Παν. Αθηνών, στις 14 Φεβρουαρίου 2020

Εισήγηση Ν. Νικολάου Καθηγητή ΑΠΘ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη Επίκ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Μ. Σταυρακάκη Ομότ. Καθηγητή ΓΠΑ

Παρέμβαση Ε. Χρυσικοπούλου

Παρέμβαση Ν. Δάλπη

Oι 7 συνεταιριστικές αρχές

Ισολογισμός 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

στις 10/12/2012

ΑΓΟΡΑ - ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΦΥΤΕΥΣΗΣ

ΔEITE TO VIDEO

Δείτε τα πρακτικά της ημερίδας:

Hμερίδα Castelmaure

Συνδεδεμένοι Xρήστες

Έχουμε 33 επισκέπτες συνδεδεμένους