Για λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ


keosoe

Εκτύπωση
PDF

3 Δεκεμβρίου 2015

Τι πραγματικά θέλουν οι αμερικανοί καταναλωτές

Παγκοσμίως, οι υπεύθυνοι marketing έχουν διαβάσει επιμελώς τα αποτελέσματα των μελετών και ερευνών αγοράς για να βελτιώσουν

τόσο τις μελλοντικές καμπάνιες τους και, επίσης το γευστικό προφίλ των κρασιών τους.

 

 

Νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Sonoma

Από την άποψη της Ευρώπης, οι Ηνωμένες Πολιτείες παραμένουν μια τεράστια αγορά, περίπλοκη και κατακερματισμένη. Τίποτα πιο λογικό, λοιπόν, από το να διεξάγονται έρευνες αγοράς και άλλες έρευνες για να προσπαθήσουν να εντοπίσουν τις προτιμήσεις των καταναλωτών των ΗΠΑ με στόχο την προσφορά που θα έπρεπε να τους προτείνουμε. Αυτό το μήνα, το πανεπιστήμιο του Sonoma, συμπεριλαμβανομένων των καθηγητών Δρ Liz Thach και Δρ Cathrin Chang, προσφέρουν μια σειρά από πληροφορίες που αντλήθηκαν από ένα δείγμα 1.072 καταναλωτών στις ΗΠΑ, μεταξύ των οποίων το 56% τακτικών καταναλωτών (δηλαδή με ημερήσια κατανάλωση ή αρκετές φορές την εβδομάδα). Το δείγμα ήταν αντιπροσωπευτικό του πληθυσμού, για όλες τις ηλικιακές ομάδες που μελετήθηκαν - στην πραγματικότητα, το 56% από αυτούς εμπίπτουν στην κατηγορία που ονομάζεται Millénaire (Millennials).

 

Φρουτώδες προφίλ, πιο δημοφιλή τα ημίγλυκα και τα γλυκά κρασιά

Η έρευνα, η δεύτερη του είδους της μετά το 2014, συμπεραίνει ότι οι Αμερικανοί καταναλωτές εξέφρασαν την ελαφρά προτίμηση για τους ερυθρούς οίνους (74%) από τους λευκούς (72%). Επόμενοι είναι οι ροζέ (43%), οι αφρώδεις (42%), τα γλυκά κρασιά (19%) και τα ενισχυμένα κρασιά (8%). Στην ερώτηση, «Ποια είναι η προτιμώμενη γεύση σας;» απάντησαν: το 58% προτιμούν φρουτώδες προφίλ, ημίγλυκα και γλυκά κρασιά. Η γεύση του κρασιού αναφέρεται για πρώτη φορά ως κίνητρο των καταναλωτών, που συνοδεύεται από την επιθυμία για χαλάρωση. Από την άποψη των αγοραστικών κριτηρίων, η τιμή έρχεται πρώτη (72% των ερωτηθέντων) και το σήμα (67%), η ποικιλία σταφυλιού (36%) και η χώρα προέλευσης (35%). Για το τελευταίο κριτήριο που κατατάσσεται στην τέταρτη θέση των κριτηρίων αγοράς, οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν σχετικά με την αγαπημένη χώρα τους: όπως ήταν αναμενόμενο, οι ΗΠΑ ήταν υπερήφανα μπροστά (το 95% είχε ήδη αγοράσει αμερικανικό κρασί κατά τους τελευταίους 12 μήνες), ακολουθούμενες από την Ιταλία (50%), τη Γαλλία (44%), την Ισπανία (32%) και την Αυστραλία (26%).

 

Η σημασία του τμήματος αγοράς 10 έως 15 $ επιβεβαιώνεται

Όσον αφορά τα προνομιακά σημεία πώλησης, τα εξειδικευμένα καταστήματα είναι στην κορυφή: τίποτα πιο λογικό, γιατί σε πολλές πολιτείες, τα σούπερ μάρκετ δεν επιτρέπεται να πωλούν αλκοολούχα ποτά. Το ηλεκτρονικό εμπόριο δύσκολα προσελκύει καταναλωτές στις ΗΠΑ, μόνο το 6% των ερωτηθέντων αναφέρει ότι το χρησιμοποιεί σχεδόν συστηματικά. Και πάλι, όταν γνωρίζει τη νομοθεσία, τίποτα δεν είναι πιο περίπλοκο σχετικά με την τον οίνο στις Ηνωμένες Πολιτείες και τα έξοδα αποστολής. Σε σχέση με το εύρος των τιμών, η πιο κοινή τοποθέτηση για οικιακή κατανάλωση είναι μεταξύ 10 και $ 15 ανά φιάλη (32%). Παρ 'όλα αυτά, το 19% των ερωτηθέντων είναι πρόθυμοι να δαπανήσει μεταξύ $ 15 και $ 20 και 14% πάνω από $ 20. Στο εστιατόριο, ο καταμερισμός αυτός είναι φυσικά υψηλότερος: Η μέση τιμή τοποθετείται στα $ 26-35 (23%), αλλά το 16% των ερωτηθέντων είναι πρόθυμοι να δαπανήσουν μεταξύ $ 36 και $ 45, και 12% πάνω από $ 46. Πληροφορία πιο εκπληκτική, αλλά ίσως μεροληπτική από το μέγεθος του δείγματος μεταξύ των νέων καταναλωτών: το 24% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι αγοράζουν μόνο κρασί σε ποτήρι στο εστιατόριο και δαπανούν κατά μέσο όρο $ 7 έως $ 10 για ένα ποτήρι (51% από αυτούς). Οι επενδύσεις που έγιναν από πολλές εταιρείες σε μια σειρά από κρασιά υποστηρίζουν αυτό το συμπέρασμα.

 

Η παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα είναι απαραίτητη

Τέλος, όπως και για τις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες πηγές πληροφοριών, τονίζεται η χρήση των κοινωνικών δικτύων: το Facebook βρίσκεται στην κορυφή των δικτύων (84%) το YouTube (47%) και Twitter (45%). Μόνο το 6% των ερωτηθέντων δεν χρησιμοποιούν κανένα κοινωνικό δίκτυο για να συλλέξει πληροφορίες και συμβουλές σχετικά με τα κρασιά. Το ποσοστό διείσδυσης των smartphones είναι πολύ σημαντικό (90% του δείγματος), οι εφαρμογές (συμπεριλαμβανομένων Vivino, HelloVino, κρασί και Searcher και Delectable) προτiμώνται για να επιλέξουν ένα κρασί, γνωρίζοντας την τιμή του και να πετύχουν εκπτώσεις. Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα αποτελέσματα, οι ερευνητές συμβουλεύουν τη συμμετοχή σε κοινωνικά δίκτυα για να δημιουργείται αλληλεπίδραση με τους πελάτες και να διασφαλίζεται ότι το κρασί είναι παρόν στις προσβάσιμες ιστοσελίδες από ένα smartphone και διαφορετικές θεματικές εφαρμογές.

 

Η σχετικότητα των αποτελεσμάτων υπό αμφισβήτηση;

Αφού εξετάστηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας, τίθεται το ερώτημα, «Πόσο αντανακλούν πραγματικά τα συμπεράσματα της έρευνας σ’ αυτό που θέλει να αγοράσει ο καταναλωτής;» Αυτό είναι το ερώτημα που ανέκυψε από το περιοδικό Wine Spectator. Ο δημοσιογράφος Matt Kramer απάντησε: "Εξαρτάται αν μιλάμε για macro ή micro-επίπεδο ... Για να κατανοήσουμε πραγματικά το κρασί στην Αμερική σήμερα, είναι απαραίτητο – ακόμη και ζωτικής σημασίας – να αναλύουμε ... την αμερικάνικη κλίμακα σε micro επίπεδο γιατί είναι αυτό που μας δείχνει προς ποια κατεύθυνση κινούμαστε και πώς εξελισσόμαστε συνεχώς."

 

Μια άλλη οπτική της αγοράς των ΗΠΑ

Για τον Αμερικανό δημοσιογράφο, σε όλη τη χώρα ο Αμερικανός καταναλωτής ήταν ανέκαθεν υπέρ των γλυκών και φθηνών κρασιών. "Αυτό θέλαμε πριν από 40 χρόνια. Ο καταναλωτής αυτός δεν υπάρχει σήμερα, είναι, σύμφωνα με το Wine Spectator, είναι ένα είδος υπό εξαφάνιση. Και επίσης, «ο τεράστιος αριθμός των Αμερικανών καταναλωτών σε μικρο-κλίμακα που λατρεύουν τα ιταλικά κρασιά, τα τοπικά κρασιά ... και το Pinot Noir ... υπήρχε πριν από 20 χρόνια. Για το Wine Spectator – στόχευση αποτελεί ένα ακροατήριο που αναζητα ενεργά οίνους που συνδέουν την γαστρονομία, με την κατανάλωσή του.

 

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΑΣ 23-24 ΜΑΙΟΥ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

1. Αμπελουργία και Οινοποιία : «ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ» ή «ΜΟΝΟΙ ΚΑΙ ΠΙΣΩ» (Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, Πρόεδρος ΕΔΟΑΟ - Οινοποιός)

2.Σκοπός , αποδέκτες, όροι και προϋποθέσεις βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας της αμπελοκαλλιέργειας στην Ελλάδα (Κώστας Ευσταθίου, Αντιπρόεδρος ΕΔΟΑΟ)

3. Η αμπελοκαλλιέργεια, στον κόσμο, στην Ευρώπη , στην Ελλάδα(Παύλος Καρανικόλας, Αναπληρωτής καθηγητής ΓΠΑ)

4. Διαρθρωτικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αμπελουργίας - υφιστάμενη κατάσταση - Συμπεράσματα (Παρασκευάς Κορδοπάτης, Διευθυντής ΚΕΟΣΟΕ)

5. Αντιπροσωπευτικά παραδείγματα οικονομικών αποτελεσμάτων σε διαφορετικές αμπελουργικές ζώνες(Σταμάτης Γεωργάκης, Πρόεδρος ΑΣ Κορωπίου)

6. Πολιτικές γης, δίκαιο διαδοχής, χωροταξικό χρήσεων γης – Το γαλλικό παράδειγμα (Θεόδωρος Γεωργόπουλος , Καθηγητής Πανεπιστημίου Reims, Διευθυντής Σ.Ε.Ο)

7. Χρηματοδότηση και χρηματοδοτικά εργαλεία αγροτικού τομέα (Νικόλαος Ντζιαχρήστας, Commercial Banking Director Τράπεζας Πειραιώς)

8. Πολιτικές δημιουργίας συλλογικών σχημάτων για την αντιμετώπιση των διαρθρωτικών αδυναμιών και για την επίτευξη οικονομιών κλίμακος. (Μόσχος Κορασίδης ,Γενικός Διευθυντής ΕΘΕΑΣ)

9. ΖΟΙΝΟΣ ΑΕ, ΕΑΣ Θηραϊκών Προϊόντων, ΑΟΣ Τυρνάβου και ΕΟΣ Σάμου , επιτυχημένα μοντέλα συνεταιρισμών βασισμένα στις ανάγκες των παραγωγών (Θεόδωρος Χαρμπής , Διευθυντής Παραγωγής ΕΟΣ Σάμου)

10. Προϋποθέσεις επιτυχούς ενασχόλησης νέων ανθρώπων με την αμπελουργία (Γιώργος Τσινίδης , Γεωπόνος , MSc Αμπελουργίας Οινοποιίας, Διευθυντής αμπελώνα οινοποιίας Κεχρή)

11. Βιώσιμη εκμετάλλευση οικογενειακού τύπου– χαρακτηριστικά (Χαρούλα Σπινθηροπούλου, Γεωπόνος, Οινολόγος, Δρ Αμπελουργίας)

12. Ανταγωνιστική αμπελουργία (Γραπτή παρέμβαση Γιάννη Βογιατζή, Προέδρου Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου)

13. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας.  Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη.(Σεραφείμ Θεοχάρης, Δρ. Αμπελουργίας ΑΠΘ)

14. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας. Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη. (Εμορφίλη Μαυρίδου ,  Χημικός Μηχανικός, MSc Αμπελουργίας Οινολογίας , Κτήμα Άλφα)

15. Αναπτυξιακή αμπελουργία, κλιματική κρίση και ελληνικός αμπελώνας (Μανόλης Σταυρακάκης, Ομότιμος καθηγητής Γ.Π.Α.)

17. Η φιλοσοφία και οι επιδιώξεις της νέας ΚΑΠ 2023-2027 (Νικόλαος Μανέτας, Προϊστάμενος ΕΥΔ ΣΣ ΚΑΠ)

18. Tομεακά προγράμματα αμπελοοινικού τομέα, στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ 2023 – 2027 (Αλεξάνδρα Πετροπούλου, Προϊσταμένη τμήματος Αμπέλου Οίνου και Αλκοολούχων ποτών Υπ.Α.Α.Τρ)

19. Η αξιοποίηση των εργαλείων του Πυλώνα ΙΙ της ΚΑΠ, από τον Αμπελοοινικό Τομέα. (Χαράλαμπος Μουλκιώτης ,Στέλεχος Μονάδας Παρακολούθησης Παρεμβάσεων Πυλώνα Ι,ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

20. Οικολογικά Σχήματα αντί Πρασινίσματος (Παναγιώτα Παπαλουκοπούλου ,Προϊσταμένη Μονάδας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

21. Νέοι Γεωργοί (Κλεοπάτρα Πανοπούλου , Στέλεχος Μονάδας Ενισχύσεων στις Γεωργικές Εκμεταλλεύσεις, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22. Ομάδες Παραγωγών (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22a. Επιχειρησιακές Ομάδες-Συνεργασία (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

23. Σύνοψη συμπερασμάτων Συνεδρίου






Επιστημονική Συνεδρία

Ημερίδα για τον Αττικό αμπελώνα

19/12/2022

Εισήγηση Μάρκου Χρήστου, Προέδρου της ΚΕΟΣΟΕ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη, Αναπληρ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Δ. Γραμματικού, ΥΠΑΑΤ

Εισήγηση Σ. Γεωργάκη, Πρόεδρος ΑΟΣ Κορωπίου


Κλωνική επιλογή στην ελληνική αμπελουργία

Οι παρουσιάσεις των εισηγητών και των παρεμβάσεων στην Επιστημονική Συνεδρία που διοργάνωσε η ΚΕΟΣΟΕ σε συνεργασία με τα Εργαστήρια Αμπελολογίας του Γ.Π.Α. και Αμπελουργίας του Α.Π.Θ. στο Γεωπονικό Παν. Αθηνών, στις 14 Φεβρουαρίου 2020

Εισήγηση Ν. Νικολάου Καθηγητή ΑΠΘ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη Επίκ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Μ. Σταυρακάκη Ομότ. Καθηγητή ΓΠΑ

Παρέμβαση Ε. Χρυσικοπούλου

Παρέμβαση Ν. Δάλπη

Oι 7 συνεταιριστικές αρχές

Ισολογισμός 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

στις 10/12/2012

ΑΓΟΡΑ - ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΦΥΤΕΥΣΗΣ

ΔEITE TO VIDEO

Δείτε τα πρακτικά της ημερίδας:

Hμερίδα Castelmaure

Συνδεδεμένοι Xρήστες

Έχουμε 247 επισκέπτες συνδεδεμένους