Για λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ


keosoe

Εκτύπωση
PDF

14 Σεπτεμβρίου 2023

Η απαγόρευση της διαφήμισης αλκοόλ δεν επηρεάζει την κατανάλωση

Καθώς η κυβέρνηση της Σκωτίας εξετάζει το ενδεχόμενο απαγόρευσης της διαφήμισης αλκοόλ σε ορισμένα μέρη, μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε, επιβεβαιώνει ότι οι απαγορεύσεις δεν έχουν σημαντική επίδραση στη συνολική ζήτηση και ότι η δημόσια παρέμβαση δεν δικαιολογείται.

 

Η διαφήμιση για το αλκοόλ χρησιμεύει στην αύξηση των μεριδίων αγοράς των διαφορετικών εμπορικών σημάτων και όχι στην αύξηση της συνολικής κατανάλωσης, συμπεραίνει η μελέτη

 

Οι υγιεινολόγοι έχουν από καιρό διακηρύξει ότι η απαγόρευση της διαφήμισης αλκοολούχων ποτών θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση των πωλήσεων αλκοόλ και κατ' επέκταση στη μείωση της βλάβης που προκαλείται από την κατάχρηση αλκοόλ. Όμως μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στα τέλη Ιουλίου από το Ινστιτούτο Οικονομικών Υποθέσεων (IEA) στο Λονδίνο διαψεύδει αυτή την υπόθεση. Ο επικεφαλής των οικονομικών του τρόπου ζωής στο ινστιτούτο και συγγραφέας της μελέτης, Christopher Snowdon, υποστηρίζει ότι οι παραγωγοί επενδύουν στη διαφήμιση, για να πείσουν τους καταναλωτές να ανταλλάξουν μια επωνυμία με μια άλλη και όχι για να αυξήσουν τη συνολική κατανάλωση. Θα βασιστούμε σε στοιχεία που σχετίζονται με την περίοδο 1991-2001 στη Μεγάλη Βρετανία, που ενώ οι διαφημιστικές δαπάνες για το αλκοόλ μειώθηκαν κατά 10,8%, αυτή η μείωση συνοδεύτηκε παράλληλα με αύξηση της κατανάλωσης κατά 15,8%. Επιπλέον, σχεδόν όλη η αύξηση της κατανάλωσης αφορούσε το κρασί, το οποίο διαφημίζεται πολύ λιγότερο από τη μπύρα ή τα οινοπνευματώδη. Υπενθυμίζουμε ότι η Αγγλία εξακολουθεί να υποστηρίζει μια μάλλον φιλελεύθερη προσέγγιση στη διαφήμιση του αλκοόλ, ενώ η Ιρλανδία έχει υιοθετήσει μια πιο περιοριστική θέση και η Σκωτία το εξετάζει.


Κανένα πειστικό στοιχείο

Στη μελέτη του με τίτλο Διαφήμιση Αλκοόλ: Τι δείχνουν τα στοιχεία; (δηλαδή «Διαφήμιση αλκοόλ: Τι αποκαλύπτουν τα ερευνητικά δεδομένα;»), ο Christopher Snowdon παραθέτει αρκετές ερευνητικές μελέτες για να υποστηρίξει τις παρατηρήσεις του. Για παράδειγμα, τρεις μελέτες σχετικά με τους διαφημιστικούς περιορισμούς που επιβλήθηκαν στο αλκοόλ στις καναδικές πολιτείες Βρετανική Κολομβία, Μανιτόμπα και Σασκάτσουαν δεν έδειξαν καμία επίδραση στην κατανάλωση. Ομοίως, το 2014 η ανασκόπηση του Cochrane, διεθνώς αναγνωρισμένο για το έργο υψηλού επιπέδου στην υγειονομική περίθαλψη που βασίζεται σε στοιχεία, ανακοίνωσε ότι: «Δεν υπάρχουν ισχυρά στοιχεία προς το παρόν υπέρ ή κατά της σύστασης για την εφαρμογή περιορισμών στη διαφήμιση αλκοόλ». Και μια συγχρονική μελέτη 17 χωρών του ΟΟΣΑ κατά την περίοδο 1975-2000 κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «οι απαγορεύσεις διαφημίσεων δεν μειώνουν τη ζήτηση για αλκοόλ».

 

Συγχυτικοί παράγοντες και μεροληψία

Αποδίδοντας την κατανάλωση σε παράγοντες πιο πολιτιστικούς από τη διαφήμιση, ο οικονομολόγος-ερευνητής πιστεύει ότι «οι μελέτες που ευνοούν τους περιορισμούς τείνουν να αγνοούν συγχυτικούς παράγοντες ή να σπέρνουν προκαταλήψεις, όπως πολιτισμικές διαφορές, προβλήματα μέτρησης και προκατάληψη επιλογής και απομνημόνευσης. Για παράδειγμα, υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι οι πιο βαρείς πότες, ενώ αναφέρουν ότι βλέπουν περισσότερη διαφήμιση αλκοόλ είναι πιθανά παραδείγματα «αντίστροφης αιτιότητας». Ελλείψει ακλόνητων αποδεικτικών στοιχείων για την αποτελεσματικότητα των απαγορεύσεων διαφήμισης αλκοόλ, ο Christopher Snowdon τονίζει ότι η κρατική παρέμβαση δεν δικαιολογείται. «Η διαφήμιση επηρεάζει το μερίδιο αγοράς διαφορετικών εμπορικών σημάτων, αλλά το χρηματικό ποσό που δαπανάται για τη διαφήμιση αλκοόλ δεν έχει καμία επίδραση στη συνολική κατανάλωση αλκοόλ. Έτσι λειτουργεί η διαφήμιση σε όλες τις άλλες ώριμες αγορές και θα ήταν περίεργο αν για το αλκοόλ ήταν διαφορετικά». Για να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι «οι έντονοι ισχυρισμοί των ακτιβιστών κατά του αλκοόλ για τη διαφήμιση δεν πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη. Η ανάλυση των δεδομένων αποκάλυψε ότι μόνο λίγες μελέτες υψηλής ποιότητας έχουν εξετάσει το ζήτημα και τα αποτελέσματα είναι ανάμεικτα στην καλύτερη περίπτωση. Η απαγόρευση της διαφήμισης οινοπνεύματος σίγουρα δεν είναι πολιτικά τεκμηριωμένη».

 

 

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΑΣ 23-24 ΜΑΙΟΥ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

1. Αμπελουργία και Οινοποιία : «ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ» ή «ΜΟΝΟΙ ΚΑΙ ΠΙΣΩ» (Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, Πρόεδρος ΕΔΟΑΟ - Οινοποιός)

2.Σκοπός , αποδέκτες, όροι και προϋποθέσεις βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας της αμπελοκαλλιέργειας στην Ελλάδα (Κώστας Ευσταθίου, Αντιπρόεδρος ΕΔΟΑΟ)

3. Η αμπελοκαλλιέργεια, στον κόσμο, στην Ευρώπη , στην Ελλάδα(Παύλος Καρανικόλας, Αναπληρωτής καθηγητής ΓΠΑ)

4. Διαρθρωτικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αμπελουργίας - υφιστάμενη κατάσταση - Συμπεράσματα (Παρασκευάς Κορδοπάτης, Διευθυντής ΚΕΟΣΟΕ)

5. Αντιπροσωπευτικά παραδείγματα οικονομικών αποτελεσμάτων σε διαφορετικές αμπελουργικές ζώνες(Σταμάτης Γεωργάκης, Πρόεδρος ΑΣ Κορωπίου)

6. Πολιτικές γης, δίκαιο διαδοχής, χωροταξικό χρήσεων γης – Το γαλλικό παράδειγμα (Θεόδωρος Γεωργόπουλος , Καθηγητής Πανεπιστημίου Reims, Διευθυντής Σ.Ε.Ο)

7. Χρηματοδότηση και χρηματοδοτικά εργαλεία αγροτικού τομέα (Νικόλαος Ντζιαχρήστας, Commercial Banking Director Τράπεζας Πειραιώς)

8. Πολιτικές δημιουργίας συλλογικών σχημάτων για την αντιμετώπιση των διαρθρωτικών αδυναμιών και για την επίτευξη οικονομιών κλίμακος. (Μόσχος Κορασίδης ,Γενικός Διευθυντής ΕΘΕΑΣ)

9. ΖΟΙΝΟΣ ΑΕ, ΕΑΣ Θηραϊκών Προϊόντων, ΑΟΣ Τυρνάβου και ΕΟΣ Σάμου , επιτυχημένα μοντέλα συνεταιρισμών βασισμένα στις ανάγκες των παραγωγών (Θεόδωρος Χαρμπής , Διευθυντής Παραγωγής ΕΟΣ Σάμου)

10. Προϋποθέσεις επιτυχούς ενασχόλησης νέων ανθρώπων με την αμπελουργία (Γιώργος Τσινίδης , Γεωπόνος , MSc Αμπελουργίας Οινοποιίας, Διευθυντής αμπελώνα οινοποιίας Κεχρή)

11. Βιώσιμη εκμετάλλευση οικογενειακού τύπου– χαρακτηριστικά (Χαρούλα Σπινθηροπούλου, Γεωπόνος, Οινολόγος, Δρ Αμπελουργίας)

12. Ανταγωνιστική αμπελουργία (Γραπτή παρέμβαση Γιάννη Βογιατζή, Προέδρου Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου)

13. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας.  Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη.(Σεραφείμ Θεοχάρης, Δρ. Αμπελουργίας ΑΠΘ)

14. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας. Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη. (Εμορφίλη Μαυρίδου ,  Χημικός Μηχανικός, MSc Αμπελουργίας Οινολογίας , Κτήμα Άλφα)

15. Αναπτυξιακή αμπελουργία, κλιματική κρίση και ελληνικός αμπελώνας (Μανόλης Σταυρακάκης, Ομότιμος καθηγητής Γ.Π.Α.)

17. Η φιλοσοφία και οι επιδιώξεις της νέας ΚΑΠ 2023-2027 (Νικόλαος Μανέτας, Προϊστάμενος ΕΥΔ ΣΣ ΚΑΠ)

18. Tομεακά προγράμματα αμπελοοινικού τομέα, στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ 2023 – 2027 (Αλεξάνδρα Πετροπούλου, Προϊσταμένη τμήματος Αμπέλου Οίνου και Αλκοολούχων ποτών Υπ.Α.Α.Τρ)

19. Η αξιοποίηση των εργαλείων του Πυλώνα ΙΙ της ΚΑΠ, από τον Αμπελοοινικό Τομέα. (Χαράλαμπος Μουλκιώτης ,Στέλεχος Μονάδας Παρακολούθησης Παρεμβάσεων Πυλώνα Ι,ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

20. Οικολογικά Σχήματα αντί Πρασινίσματος (Παναγιώτα Παπαλουκοπούλου ,Προϊσταμένη Μονάδας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

21. Νέοι Γεωργοί (Κλεοπάτρα Πανοπούλου , Στέλεχος Μονάδας Ενισχύσεων στις Γεωργικές Εκμεταλλεύσεις, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22. Ομάδες Παραγωγών (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22a. Επιχειρησιακές Ομάδες-Συνεργασία (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

23. Σύνοψη συμπερασμάτων Συνεδρίου






Επιστημονική Συνεδρία

Ημερίδα για τον Αττικό αμπελώνα

19/12/2022

Εισήγηση Μάρκου Χρήστου, Προέδρου της ΚΕΟΣΟΕ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη, Αναπληρ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Δ. Γραμματικού, ΥΠΑΑΤ

Εισήγηση Σ. Γεωργάκη, Πρόεδρος ΑΟΣ Κορωπίου


Κλωνική επιλογή στην ελληνική αμπελουργία

Οι παρουσιάσεις των εισηγητών και των παρεμβάσεων στην Επιστημονική Συνεδρία που διοργάνωσε η ΚΕΟΣΟΕ σε συνεργασία με τα Εργαστήρια Αμπελολογίας του Γ.Π.Α. και Αμπελουργίας του Α.Π.Θ. στο Γεωπονικό Παν. Αθηνών, στις 14 Φεβρουαρίου 2020

Εισήγηση Ν. Νικολάου Καθηγητή ΑΠΘ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη Επίκ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Μ. Σταυρακάκη Ομότ. Καθηγητή ΓΠΑ

Παρέμβαση Ε. Χρυσικοπούλου

Παρέμβαση Ν. Δάλπη

Oι 7 συνεταιριστικές αρχές

Ισολογισμός 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

στις 10/12/2012

ΑΓΟΡΑ - ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΦΥΤΕΥΣΗΣ

ΔEITE TO VIDEO

Δείτε τα πρακτικά της ημερίδας:

Hμερίδα Castelmaure

Συνδεδεμένοι Xρήστες

Έχουμε 588 επισκέπτες συνδεδεμένους