Εκτύπωση
PDF

16 Μαρτίου 2020

Κορονοϊός: Η διεθνής εφοδιαστική αλυσίδα απειλείται


Ο γαλλικός τερματικός σταθμός, στο λιμάνι της Χάβρης, έχει διαταραχθεί πολύ τους τελευταίους μήνες από τις απεργίες των λιμενεργατών.

Ο κορονοϊός είχε πολλές δευτερεύουσες παρενέργειες, μεταξύ άλλων, διατάραξε τις θαλάσσιες μεταφορές και διεύρυνε το έλλειμμα σε ψυκτικούς θαλάμους, καθιστώντας τις αποστολές πολύ περίπλοκες.

"Δεν μπορούμε πλέον να εξάγουμε γιατί δεν υπάρχουν άλλα εμπορευματοκιβώτια", αναφέρει ο Clément Desbois, διευθυντής εξαγωγών της Hillebrand - μεταφορέας εμπορευμάτων - η δραστηριότητα της οποίας έχει μειωθεί από τον Ιανουάριο στην ασιατική αγορά.

Εκτός από τις επιπτώσεις στην κατανάλωση του κρασιού, η επιδημία του κορονοϊού έχει επηρεάσει σημαντικά τις θαλάσσιες μεταφορές. Η δραστηριότητα των κύριων κινεζικών λιμένων παρέλυσε για αρκετές εβδομάδες, ενώ το προσωπικό περιοριζόταν στα σπίτια του και οι οδικές μεταφορές ήταν επίσης πολύ περιορισμένες. Πολλά πλοία με γεμάτες τις δεξαμενές τους μπλοκαρίστηκαν και δεν εκφορτώνονται.

Ο εξοπλισμός τύπου "reefers" ανησυχεί ακόμα περισσότερο από τους άλλους: "Υπάρχει σήμερα έντονη συμφόρηση στους λιμένες της Κίνας, ιδίως στα φορτηγά", επιβεβαιώνει ο Jean-Philippe Rétif, εμπορικός διευθυντής της Bolloré logistics China, με μια παγκόσμια δραστηριότητα των 35.000 εμπορευματοκιβωτίων, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων είναι για νωπά τρόφιμα. "Βλέπουμε κορεσμό στα κύρια λιμάνια του Πούσαν, της Σαγκάης και της Τιαντζίν. Μόνο το λιμάνι του Νινγκμπο φαίνεται ότι μπορεί να φιλοξενήσει πλέον φορτία", συνέχισε.

 

Τα γαλλικά λιμάνια μπλοκάρονται επίσης

Αυτό δημιουργεί πολλά προβλήματα: πρώτο είναι η έλλειψη πλωτών υποδομών στα λιμάνια για την παραμονή όλων αυτών των ψυκτικών εμπορευματοκιβωτίων, ώστε να διατηρηθούν τα προϊόντα δροσερά και δεύτερο είναι το γεγονός ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες χάνουν πολλά χρήματα, και οι οποίες αρχίζουν να εφαρμόζουν πολιτικές επιβάρυνσης των πελατών τους για να αποσύρουν τα αγαθά αυτά ... Μια άλλη συνέπεια: επειδή δεν αλλάζουν προορισμό ή επειδή ακυρώνονται οι ενδιάμεσες στάσεις, τα εμπορευματοκιβώτια λείπουν σε άλλα λιμάνια σε όλο τον κόσμο. Οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν διαθέτουν πλέον εμπορευματοκιβώτια για τα προϊόντα των πλοίων. "Είχαμε ένα πραγματικό πρόβλημα στην εύρεση κιβωτίων 20 ποδιών τον περασμένο μήνα", αναφέρει ο Florian Ceschi, μεσίτης χύμα κρασιών στο Ciatti Europe. "Υπάρχει έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων με ψυγεία, επιβεβαιώνει ο Clément Desbois. Ο τελευταίος εκτιμά ότι σε 1,7 εκατομμύρια ανερχόταν ο συνολικός αριθμός μονάδων ψύξης που ήταν διαθέσιμοι από τις αρχές Φεβρουαρίου, ενώ σήμερα το 45% της τρέχουσας χωρητικότητας λείπει μεταξύ της Ασίας και της Ευρώπης. Με τη σταδιακή επανάκαμψη της δραστηριότητας στην Κίνα, εκτιμά ότι θα χρειαστούν αρκετοί μήνες για να «διακινηθούν όλα αυτά τα φορτία ώστε όλα να επανέλθουν στο φυσιολογικό».

 

Πρόγραμμα «ΟΙΝΟΓΝΩΣΙΑ»

Επιστημονική Συνεδρία

Ημερίδα για τον Αττικό αμπελώνα

19/12/2022

Εισήγηση Μάρκου Χρήστου, Προέδρου της ΚΕΟΣΟΕ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη, Αναπληρ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Δ. Γραμματικού, ΥΠΑΑΤ

Εισήγηση Σ. Γεωργάκη, Πρόεδρος ΑΟΣ Κορωπίου


Κλωνική επιλογή στην ελληνική αμπελουργία

Οι παρουσιάσεις των εισηγητών και των παρεμβάσεων στην Επιστημονική Συνεδρία που διοργάνωσε η ΚΕΟΣΟΕ σε συνεργασία με τα Εργαστήρια Αμπελολογίας του Γ.Π.Α. και Αμπελουργίας του Α.Π.Θ. στο Γεωπονικό Παν. Αθηνών, στις 14 Φεβρουαρίου 2020

Εισήγηση Ν. Νικολάου Καθηγητή ΑΠΘ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη Επίκ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Μ. Σταυρακάκη Ομότ. Καθηγητή ΓΠΑ

Παρέμβαση Ε. Χρυσικοπούλου

Παρέμβαση Ν. Δάλπη

Oι 7 συνεταιριστικές αρχές

Ισολογισμός 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

στις 10/12/2012

ΑΓΟΡΑ - ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΦΥΤΕΥΣΗΣ

ΔEITE TO VIDEO

Δείτε τα πρακτικά της ημερίδας:

Hμερίδα Castelmaure

Συνδεδεμένοι Xρήστες

Έχουμε 263 επισκέπτες συνδεδεμένους