Για λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ


keosoe

Εκτύπωση
PDF

10 Φεβρουαρίου 2020

Γερμανία: πρώτη εισαγωγός χώρα οίνων παγκόσμια

 

Η Γερμανία, είναι μια ώριμη αγορά, εξελίσσεται. Ορισμένα κανάλια διανομής αναζητούν καλύτερους οίνους, σπάζοντας την εικόνα μιας αγοράς που βασίζεται στις τιμές.

Θέλετε να εξάγετε στη Γερμανία; Σκεφτείτε το. Τα βασικά στοιχεία και η ανάλυση αυτής της εξελισσόμενης ώριμης αγοράς, είναι τα παρακάτω:

Εάν στη γερμανική αγορά κυριαρχεί η μεγάλη διανομή που πωλεί το 50% των όγκων που καταναλώνονται στη χώρα, δεν πρέπει να υποτιμάται το δυναμικό της αγοράς που προσφέρουν οι 2000 καβίστες που είναι παρόντες σε όλη τη γερμανική επικράτεια. Εν πάση περιπτώσει, αυτή είναι η άποψη του Denis Abraham, διευθυντή επιχείρησης εξαγωγών, υπεύθυνου για την περιοχή του Ρήνου στο Business France. "Ο καβίστας διαδραματίζει βασικό ρόλο στη διανομή οίνων στη Γερμανία" υπογραμμίζει. "Εισάγει απευθείας για να πουλήσει σε ιδιώτες, αλλά επίσης διανέμει σε εστιατόρια στη γειτονιά του, στην πόλη του. Γι αυτό, έχει επίσης δραστηριότητα χονδρεμπόρου. Τέλος, είναι επίσης προμηθευτής των επιχειρήσεων, ιδιαίτερα για τα δώρα του τέλους του έτους. " Αυτό το κύκλωμα φαίνεται ιδιαίτερα ενδιαφέρον για συγκεκριμένα οινοποιεία επειδή προτεραιότητα είναι η αυθεντικότητα που μπορεί να ενισχύσει τα σωστά επίπεδα τιμών. Ο Denis Abraham τονίζει, ότι πρέπει να είμαστε υπομονετικοί. "Χρειάζονται συχνά αρκετοί μήνες για να συναφθεί μια εμπορική συνεργασία. Αλλά μόλις ολοκληρωθεί η σύμβαση, είναι βιώσιμη ", επιβεβαιώνει. Επιπλέον, πρέπει επίσης να είστε έτοιμοι να συνοδεύσετε τους καβίστες, πηγαίνοντας επί τόπου.

 

Μία ανοδική τάση

"Οι καβίστες επιδιώκουν να ξεχωρίζουν. Οι γευστικές δοκιμές είναι ένας τρόπος », επισημαίνει ο Denis Abraham. Πράγματι, αν η γερμανική αγορά εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται από έντονες πιέσεις στις τιμές και κατά συνέπεια είναι μια αγορά προσανατολισμού τιμών, φαίνεται ότι τα πράγματα αλλάζουν. "Οι hard discounters έχουν συμμετέχει στον εκδημοκρατισμό του κρασιού μεταξύ των νέων. Τώρα, γίνονται γνώστες και προσφέρουν καλύτερη ποιότητα. Αυτό οδηγεί τα σούπερ μάρκετς να φροντίσουν για την προσφορά του κρασιού με ειδικούς χώρους, ειδικά διακοσμημένους, με εκπαιδευμένο προσωπικό. Διοργανώνουν όλο και περισσότερα νυχτερινά γεγονότα". περιγράφει ο Denis Abraham. Στο πλαίσιο αυτό, οι έμποροι κρασιού πρέπει να διπλασιάσουν τη φαντασία τους για να προσελκύσουν πελάτες στο κατάστημά τους και να ξεχωρίζουν με γευστικές δοκιμές.

Επιπροσθέτως, η μεταστροφή της αγοράς πραγματοποιείται μέσω της διαρθρωτικής ανάπτυξης της γερμανικής μαζικής διανομής. Τα δύο κύρια εμπορικά σήματα, η Edeka και η Rewe, αναπτύσσουν όλο και περισσότερα ανεξάρτητα καταστήματα. "Οι τελευταίοι εισάγουν απευθείας τα καλύτερα κρασιά", τονίζει ο Denis Abraham. Σημειώστε την ανάπτυξη wine bars, ειδικά στις μεγάλες πόλεις όπως το Αμβούργο ή το Βερολίνο. Οι μεγάλες αστικές πόλεις αποτελούν επίσης ένα προνομιακό μέρος για την κατανάλωση κρασιού. Οι πόλεις που είναι ιδιαίτερα ελκυστικές για το κρασί είναι το Αμβούργο, όπου η κουλτούρα του κρασιού αναπτύσσεται ιδιαίτερα λόγω των ιστορικών σχέσεων με το Μπορντό, το Ντίσελντορφ και η Κολωνία όπου υπάρχουν οι περισσότεροι καβίστες ανά τετραγωνικό μέτρο, η Στουτγάρδη η Φρανκφούρτη και το Μόναχο, που όλο και περισσότερο ανοίγονται σε νέες καταναλωτικές κουλτούρες.

 

Οι φυσαλίδες είναι σε άνοδο

Όσον αφορά τις κατηγορίες προϊόντων, οι Γερμανοί γοητεύονται από τους αφρώδεις οίνους. Από την παιδική ηλικία, καταναλώνουν ανθρακούχα ποτά, ιδιαίτερα χυμό μήλου με αναβράζον νερό ", δηλώνει ο Denis Abraham. Όσον αφορά τα λευκά κρασιά, οι Γερμανοί έχουν μια τάση μάλλον προσανατολισμένη στους λευκούς ημίξηρους οίνους και τους φρουτώδεις. Οι Γερμανοί είναι οι πρώτοι καταναλωτές μπάρμπεκιου στην Ευρώπη, εκτιμούν τα ελαφρά και φρουτώδη ερυθρά κρασιά. "Αλλά η φθινοπωρινή και η χειμερινή περίοδος προσφέρεται και για πιο δυνατά κρασιά, ειδικά για τη χήνα Saint-Martin". Η αγορά δεν είναι αποστασιοποιημένη από την τάση για ροζέ, τα οποία καταναλώνονται όλο το χρόνο. Ακόμα όμως, θα πρέπει να πείσουμε τους Γερμανούς να αγοράσουν κρασιά άνω των 6 έως 7 ευρώ. Για τα premium ροζέ αυτό απέχει πολύ από το να επιτευχθεί. Τέλος, τα βιολογικά δεν είναι μια διαφοροποιημένη ετικέτα. "Για τους Γερμανούς, το κρασί είναι ένα φυσικό προϊόν", εξηγεί ο Denis Abraham γεγονός που προκαλεί μια εναλλαγή των αγορών μεταξύ βιολογικών και συμβατικών προϊόντων. "Ένας καταναλωτής μπορεί να αγοράσει βιολογικά μία ημέρα, συμβατικά την επόμενη. Δεν είναι προσκολλημένοι με την ετικέτα "ξεκαθαρίζει.

Γεγονός παραμένει ότι οι Γερμανοί είναι ευαίσθητοι στα βιοδυναμικά και φυσικά ρεύματα και ότι η αγορά είναι ιδιαίτερα ελκυστική για τους οίνους vegan, με ένα εκατομμύριο καταναλωτών που ακολουθούν αυτό το διατροφικό καθεστώς.

Η Γερμανία είναι ο πρώτος εισαγωγέας οίνων σε όγκο στον κόσμο με 14,28 εκατομμύρια HL οίνου το 2018, ενώ το 2018 η κατανάλωση λευκών οίνων ξεπέρασε αυτή των ερυθρών.

Οι Γερμανοί καταναλώνουν 24,8 lt / κάτοικο και κατατάσσονται τέταρτοι καταναλωτές οίνου στην παγκόσμια κατάταξη.

 

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΑΣ 23-24 ΜΑΙΟΥ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

1. Αμπελουργία και Οινοποιία : «ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ» ή «ΜΟΝΟΙ ΚΑΙ ΠΙΣΩ» (Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, Πρόεδρος ΕΔΟΑΟ - Οινοποιός)

2.Σκοπός , αποδέκτες, όροι και προϋποθέσεις βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας της αμπελοκαλλιέργειας στην Ελλάδα (Κώστας Ευσταθίου, Αντιπρόεδρος ΕΔΟΑΟ)

3. Η αμπελοκαλλιέργεια, στον κόσμο, στην Ευρώπη , στην Ελλάδα(Παύλος Καρανικόλας, Αναπληρωτής καθηγητής ΓΠΑ)

4. Διαρθρωτικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αμπελουργίας - υφιστάμενη κατάσταση - Συμπεράσματα (Παρασκευάς Κορδοπάτης, Διευθυντής ΚΕΟΣΟΕ)

5. Αντιπροσωπευτικά παραδείγματα οικονομικών αποτελεσμάτων σε διαφορετικές αμπελουργικές ζώνες(Σταμάτης Γεωργάκης, Πρόεδρος ΑΣ Κορωπίου)

6. Πολιτικές γης, δίκαιο διαδοχής, χωροταξικό χρήσεων γης – Το γαλλικό παράδειγμα (Θεόδωρος Γεωργόπουλος , Καθηγητής Πανεπιστημίου Reims, Διευθυντής Σ.Ε.Ο)

7. Χρηματοδότηση και χρηματοδοτικά εργαλεία αγροτικού τομέα (Νικόλαος Ντζιαχρήστας, Commercial Banking Director Τράπεζας Πειραιώς)

8. Πολιτικές δημιουργίας συλλογικών σχημάτων για την αντιμετώπιση των διαρθρωτικών αδυναμιών και για την επίτευξη οικονομιών κλίμακος. (Μόσχος Κορασίδης ,Γενικός Διευθυντής ΕΘΕΑΣ)

9. ΖΟΙΝΟΣ ΑΕ, ΕΑΣ Θηραϊκών Προϊόντων, ΑΟΣ Τυρνάβου και ΕΟΣ Σάμου , επιτυχημένα μοντέλα συνεταιρισμών βασισμένα στις ανάγκες των παραγωγών (Θεόδωρος Χαρμπής , Διευθυντής Παραγωγής ΕΟΣ Σάμου)

10. Προϋποθέσεις επιτυχούς ενασχόλησης νέων ανθρώπων με την αμπελουργία (Γιώργος Τσινίδης , Γεωπόνος , MSc Αμπελουργίας Οινοποιίας, Διευθυντής αμπελώνα οινοποιίας Κεχρή)

11. Βιώσιμη εκμετάλλευση οικογενειακού τύπου– χαρακτηριστικά (Χαρούλα Σπινθηροπούλου, Γεωπόνος, Οινολόγος, Δρ Αμπελουργίας)

12. Ανταγωνιστική αμπελουργία (Γραπτή παρέμβαση Γιάννη Βογιατζή, Προέδρου Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου)

13. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας.  Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη.(Σεραφείμ Θεοχάρης, Δρ. Αμπελουργίας ΑΠΘ)

14. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας. Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη. (Εμορφίλη Μαυρίδου ,  Χημικός Μηχανικός, MSc Αμπελουργίας Οινολογίας , Κτήμα Άλφα)

15. Αναπτυξιακή αμπελουργία, κλιματική κρίση και ελληνικός αμπελώνας (Μανόλης Σταυρακάκης, Ομότιμος καθηγητής Γ.Π.Α.)

17. Η φιλοσοφία και οι επιδιώξεις της νέας ΚΑΠ 2023-2027 (Νικόλαος Μανέτας, Προϊστάμενος ΕΥΔ ΣΣ ΚΑΠ)

18. Tομεακά προγράμματα αμπελοοινικού τομέα, στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ 2023 – 2027 (Αλεξάνδρα Πετροπούλου, Προϊσταμένη τμήματος Αμπέλου Οίνου και Αλκοολούχων ποτών Υπ.Α.Α.Τρ)

19. Η αξιοποίηση των εργαλείων του Πυλώνα ΙΙ της ΚΑΠ, από τον Αμπελοοινικό Τομέα. (Χαράλαμπος Μουλκιώτης ,Στέλεχος Μονάδας Παρακολούθησης Παρεμβάσεων Πυλώνα Ι,ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

20. Οικολογικά Σχήματα αντί Πρασινίσματος (Παναγιώτα Παπαλουκοπούλου ,Προϊσταμένη Μονάδας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

21. Νέοι Γεωργοί (Κλεοπάτρα Πανοπούλου , Στέλεχος Μονάδας Ενισχύσεων στις Γεωργικές Εκμεταλλεύσεις, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22. Ομάδες Παραγωγών (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22a. Επιχειρησιακές Ομάδες-Συνεργασία (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

23. Σύνοψη συμπερασμάτων Συνεδρίου






Επιστημονική Συνεδρία

Ημερίδα για τον Αττικό αμπελώνα

19/12/2022

Εισήγηση Μάρκου Χρήστου, Προέδρου της ΚΕΟΣΟΕ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη, Αναπληρ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Δ. Γραμματικού, ΥΠΑΑΤ

Εισήγηση Σ. Γεωργάκη, Πρόεδρος ΑΟΣ Κορωπίου


Κλωνική επιλογή στην ελληνική αμπελουργία

Οι παρουσιάσεις των εισηγητών και των παρεμβάσεων στην Επιστημονική Συνεδρία που διοργάνωσε η ΚΕΟΣΟΕ σε συνεργασία με τα Εργαστήρια Αμπελολογίας του Γ.Π.Α. και Αμπελουργίας του Α.Π.Θ. στο Γεωπονικό Παν. Αθηνών, στις 14 Φεβρουαρίου 2020

Εισήγηση Ν. Νικολάου Καθηγητή ΑΠΘ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη Επίκ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Μ. Σταυρακάκη Ομότ. Καθηγητή ΓΠΑ

Παρέμβαση Ε. Χρυσικοπούλου

Παρέμβαση Ν. Δάλπη

Oι 7 συνεταιριστικές αρχές

Ισολογισμός 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

στις 10/12/2012

ΑΓΟΡΑ - ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΦΥΤΕΥΣΗΣ

ΔEITE TO VIDEO

Δείτε τα πρακτικά της ημερίδας:

Hμερίδα Castelmaure

Συνδεδεμένοι Xρήστες

Έχουμε 180 επισκέπτες συνδεδεμένους