Για λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ


keosoe

Εκτύπωση
PDF

30 Ιανουαρίου 2019

Οι τρεις λέξεις-κλειδιά για το κρασί στην αμερικάνικη αγορά οίνου: Καινοτομία, καινοτομία, καινοτομία μέρος ΙΙ

 

Τα κόκκινα blends είναι μανία

Η καινοτομία είναι επίσης σημαντική για τα προφίλ του προϊόντος, όπως αποδεικνύεται από την εκπληκτική επιτυχία των "κόκκινων blends" ή των αναμίξεων. "Τα τελευταία χρόνια, οι αναμίξεις ερυθρών οίνων αντιπροσωπεύουν το 40% των νεοεισερχομένων στην αγορά", δηλώνει η Deborah Parker Wong. "Για την κατανάλωση στο σπίτι, βρίσκονται πίσω από το Cabernet, το Sauvignon και το Chardonnay και μπροστά από τα αφρώδη κρασιά και το Pinot Grigio, σύμφωνα με τη Nielsen". Η αγορά κυριαρχείται από τους γίγαντες Gallo, The Wine Group και Constellation, που είναι υπεύθυνοι για 24 από τα 40 ανερχόμενα αστέρια της κατηγορίας. Ορισμένες μάρκες στρέφονται σαφώς προς τους Millenials. Αυτή είναι η περίπτωση των κρασιών με brand 19 Crimes που προτείνονται από την αυστραλιανή Treasury Wine Estate. Ο στόχος αυτός εξηγεί τη χρήση της επαυξημένης ρεαλιστικότητας στην ετικέτα: "Οι καταναλωτές αυτής της δημογραφικής ομάδας γοητεύονται από αυτή την τεχνολογία", σημείωσε η δημοσιογράφος. Αυτό το εμπορικό σήμα πραγματοποιεί πωλήσεις συνολικού ύψους 1,5 εκατομμυρίων κιβωτίων - έναντι 100.000 κιβωτίων το 2014 - για κρασιά με προτεινόμενη λιανική τιμή των 13 δολαρίων.

  

Καινοτόμα προφίλ προϊόντων

Κρασιά με προφίλ ελαφρώς γλυκά, τα οποία προορίζονται περισσότερο ως απεριτίφ ή τουλάχιστον για κατανάλωση χωρίς γεύμα, είναι μια σταθερά στην κατηγορία των " ερυθρών blends". Η δημοτικότητα των τελευταίων οφείλεται επίσης στα οφέλη που αποφέρουν στους παραγωγούς: «Μπορεί να είναι μια ενδιαφέρουσα ευκαιρία για ποικιλίες, όπως η Zinfandel», εξηγεί η Deborah Parker Wong. Σημειώστε επίσης, μια πληθώρα πιθανών παραλλαγών, όχι μόνο όσον αφορά τη συμμαχία ποικιλιών σταφυλιών, αλλά και των γεύσεων. Η επιτυχημένη μάρκα Apothic παράγεται και σε έκδοση με άρωμα καφέ ενώ άλλα κρασιά παλαιώνονται σε βαρέλια ουίσκι. Τέλος, η καινοτομία αντικατοπτρίζεται επίσης στη συσκευασία και στην εικόνα του προϊόντος. Το Apothic χρησιμοποιεί γραφικούς χαρακτήρες Gothic, που θυμίζουν το έπος Twilight.

 

Η τιμή παραμένει το κύριο κριτήριο επιλογής

Η όρεξη για αυτά τα διαφορετικά προφίλ επιβεβαιώνεται από τα αποτελέσματα έρευνας του Νοεμβρίου 2018 σε 1.191 Αμερικανούς καταναλωτές οίνου από την ομάδα του Dr. Liz Thach στο Πανεπιστήμιο Sonoma. "Ελαφρώς γλυκά κρασιά, με γλυκιά υφή και φρουτώδη γεύση συνεχίζουν να κερδίζουν", σημειώνουν οι ερευνητές. "Ορισμένοι καταναλωτές, είναι αλήθεια, εκτιμούν τα ξηρά και τα ταννικά προφίλ, αλλά δεν είναι η πλειοψηφία". Αυτές οι πληροφορίες είναι σημαντικές, διότι για το 79% των ερωτηθέντων, η γεύση είναι το κύριο κίνητρο για κατανάλωση. Ακολουθεί η χαλάρωση και η συνοδεία με τα τρόφιμα (59%), έπειτα η κατανάλωση με φίλους (57%) και μετά με την οικογένεια (43%). Σημειώστε ωστόσο ότι το 15% των ερωτηθέντων καταναλώνουν κρασί "για λόγους υγείας" ... Οι φίλοι παραμένουν σημαντικοί, ως φορείς μετάδοσης, επειδή το 38% των ερωτηθέντων εισήλθε στον κόσμο του κρασιού μέσω φίλων. Όσον αφορά τα κριτήρια επιλογής, η τιμή κυριαρχεί στον κατάλογο (80%) ακολουθούμενη από το εμπορικό σήμα (69%) την ποικιλία σταφυλιών και την χώρα που έρχονται στην τρίτη θέση (33%). Τα αποτελέσματα γευσιγνωσίας ακολουθούν με 23%, ενώ τα μετάλλια έχουν πολύ λιγότερη επιρροή (9%). Τέλος, οι Αμερικανοί καταναλωτές δεν αγαπούν ιδιαίτερα τα βιολογικά κρασιά, αλλά το 15% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι ήταν πρόθυμοι να ξοδέψουν άλλο $ 1 έως $ 3 για ένα μπουκάλι βιολογικό πιστοποιημένο κρασί (σε σύγκριση με το 32% που δεν θα το κάνει).

 

Το ένα τρίτο των καταναλωτών αγοράζουν κρασί σε ποτήρι

Από την άποψη της τοποθέτησης με βάση την τιμή, το εύρος από 11 έως 14,99 δολάρια είναι το πιο σημαντικό για την κατανάλωση στο σπίτι, αλλά το 46% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι δαπάνησαν από $ 50 έως $ 99 για ένα μπουκάλι κρασί για μια συγκεκριμένη περίσταση. Στον κλάδο των εστιατορίων, οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι συνήθως ξοδεύουν μεταξύ $ 31 και $ 45, αλλά το 31% δήλωσαν ότι καταναλώνουν κρασί μόνο σε ποτήρι. Όσον αφορά τα σημεία πώλησης, οι έμποροι κρασιού (κάβες) είναι στην πρώτη θέση, ακολουθούμενοι από καταστήματα τροφίμων και καταστήματα discount / αποθήκης. Είναι ενδιαφέρον ότι το 11% δήλωσε ότι θα αγοράζει κρασιά σχεδόν πάντα ή συχνά διαδικτυακά, από 7% που ήταν το 2016. "Ο αριθμός αυτός αντικατοπτρίζει τις τάσεις που εντοπίστηκαν από άλλες μελέτες, οι οποίες δείχνουν ότι οι Αμερικανοί αρχίζουν σιγά σιγά να αγοράζουν περισσότερο κρασιά στο διαδίκτυο", λένε οι ερευνητές. Αλλά το κάνουν τρεις φορές λιγότερο από ότι για άλλα προϊόντα.

 

Καλές προοπτικές για πωλήσεις στο διαδίκτυο

Η εξέλιξη των πωλήσεων στο διαδίκτυο μπορεί να οφείλεται εν μέρει στην επιρροή των κοινωνικών δικτύων. Το Facebook εξακολουθεί να είναι η πιο χρησιμοποιούμενη πλατφόρμα - για το 75% του δείγματος - ακολουθούμενη από βίντεο στο YouTube. Όπως επιβεβαιώνουν και άλλες πηγές, το Instagram εκθρονίζει το Twitter, και η Pinterest έχει μετακινηθεί στην τέταρτη θέση. Τα κοινωνικά δίκτυα χρησιμοποιούνται κυρίως για να ζητούνται συμβουλές από φίλους για την επιλογή ενός κρασιού (59%) και την ανταλλαγή εμπειριών (40%). Οι εφαρμογές smartphone είναι λιγότερο διαδεδομένες, ενώ μόνο το 11% των ερωτηθέντων λένε ότι τις χρησιμοποιούν, συμπεριλαμβανομένων των ερασιτεχνών που προσπαθούν να ελέγξουν τις τιμές και να οριοθετήσουν την επιλογή τους. Η Vivino είναι τώρα υπεύθυνη για τις πλέον χρησιμοποιούμενες εφαρμογές, υποβιβάζοντας την Wine Searcher στη δεύτερη θέση από το 2016. Εν κατακλείδι, και με βάση τις απαντήσεις που έλαβαν οι ερευνητές, εκτιμούν ότι οι πωλήσεις σε απευθείας σύνδεση θα μπορούσαν να αναπτυχθούν, υπό την προϋπόθεση ότι η προσφορά είναι πιο προσιτή όσον αφορά την τιμή, τα έξοδα αποστολής είναι φθηνότερα ή προσφέρονται δωρεάν, ή υπάρχει ένας τρόπος να δοκιμαστούν τα κρασιά πριν από την αγορά και η όλη διαδικασία να είναι ευκολότερη. "Η άνοδος των νέων υπηρεσιών παράδοσης κρασιού, όπως αυτή της Drizly, καθώς και ο πολλαπλασιασμός των καταστημάτων τροφίμων που προσφέρουν καθημερινά κρασιά με αγορές χαμηλού κόστους, όπως τα Raley, θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην περαιτέρω ανάπτυξη αυτού του κυκλώματος διανομής, καταλήγουν οι ερευνητές.

 

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΑΣ 23-24 ΜΑΙΟΥ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

1. Αμπελουργία και Οινοποιία : «ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ» ή «ΜΟΝΟΙ ΚΑΙ ΠΙΣΩ» (Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, Πρόεδρος ΕΔΟΑΟ - Οινοποιός)

2.Σκοπός , αποδέκτες, όροι και προϋποθέσεις βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας της αμπελοκαλλιέργειας στην Ελλάδα (Κώστας Ευσταθίου, Αντιπρόεδρος ΕΔΟΑΟ)

3. Η αμπελοκαλλιέργεια, στον κόσμο, στην Ευρώπη , στην Ελλάδα(Παύλος Καρανικόλας, Αναπληρωτής καθηγητής ΓΠΑ)

4. Διαρθρωτικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αμπελουργίας - υφιστάμενη κατάσταση - Συμπεράσματα (Παρασκευάς Κορδοπάτης, Διευθυντής ΚΕΟΣΟΕ)

5. Αντιπροσωπευτικά παραδείγματα οικονομικών αποτελεσμάτων σε διαφορετικές αμπελουργικές ζώνες(Σταμάτης Γεωργάκης, Πρόεδρος ΑΣ Κορωπίου)

6. Πολιτικές γης, δίκαιο διαδοχής, χωροταξικό χρήσεων γης – Το γαλλικό παράδειγμα (Θεόδωρος Γεωργόπουλος , Καθηγητής Πανεπιστημίου Reims, Διευθυντής Σ.Ε.Ο)

7. Χρηματοδότηση και χρηματοδοτικά εργαλεία αγροτικού τομέα (Νικόλαος Ντζιαχρήστας, Commercial Banking Director Τράπεζας Πειραιώς)

8. Πολιτικές δημιουργίας συλλογικών σχημάτων για την αντιμετώπιση των διαρθρωτικών αδυναμιών και για την επίτευξη οικονομιών κλίμακος. (Μόσχος Κορασίδης ,Γενικός Διευθυντής ΕΘΕΑΣ)

9. ΖΟΙΝΟΣ ΑΕ, ΕΑΣ Θηραϊκών Προϊόντων, ΑΟΣ Τυρνάβου και ΕΟΣ Σάμου , επιτυχημένα μοντέλα συνεταιρισμών βασισμένα στις ανάγκες των παραγωγών (Θεόδωρος Χαρμπής , Διευθυντής Παραγωγής ΕΟΣ Σάμου)

10. Προϋποθέσεις επιτυχούς ενασχόλησης νέων ανθρώπων με την αμπελουργία (Γιώργος Τσινίδης , Γεωπόνος , MSc Αμπελουργίας Οινοποιίας, Διευθυντής αμπελώνα οινοποιίας Κεχρή)

11. Βιώσιμη εκμετάλλευση οικογενειακού τύπου– χαρακτηριστικά (Χαρούλα Σπινθηροπούλου, Γεωπόνος, Οινολόγος, Δρ Αμπελουργίας)

12. Ανταγωνιστική αμπελουργία (Γραπτή παρέμβαση Γιάννη Βογιατζή, Προέδρου Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου)

13. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας.  Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη.(Σεραφείμ Θεοχάρης, Δρ. Αμπελουργίας ΑΠΘ)

14. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας. Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη. (Εμορφίλη Μαυρίδου ,  Χημικός Μηχανικός, MSc Αμπελουργίας Οινολογίας , Κτήμα Άλφα)

15. Αναπτυξιακή αμπελουργία, κλιματική κρίση και ελληνικός αμπελώνας (Μανόλης Σταυρακάκης, Ομότιμος καθηγητής Γ.Π.Α.)

17. Η φιλοσοφία και οι επιδιώξεις της νέας ΚΑΠ 2023-2027 (Νικόλαος Μανέτας, Προϊστάμενος ΕΥΔ ΣΣ ΚΑΠ)

18. Tομεακά προγράμματα αμπελοοινικού τομέα, στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ 2023 – 2027 (Αλεξάνδρα Πετροπούλου, Προϊσταμένη τμήματος Αμπέλου Οίνου και Αλκοολούχων ποτών Υπ.Α.Α.Τρ)

19. Η αξιοποίηση των εργαλείων του Πυλώνα ΙΙ της ΚΑΠ, από τον Αμπελοοινικό Τομέα. (Χαράλαμπος Μουλκιώτης ,Στέλεχος Μονάδας Παρακολούθησης Παρεμβάσεων Πυλώνα Ι,ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

20. Οικολογικά Σχήματα αντί Πρασινίσματος (Παναγιώτα Παπαλουκοπούλου ,Προϊσταμένη Μονάδας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

21. Νέοι Γεωργοί (Κλεοπάτρα Πανοπούλου , Στέλεχος Μονάδας Ενισχύσεων στις Γεωργικές Εκμεταλλεύσεις, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22. Ομάδες Παραγωγών (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22a. Επιχειρησιακές Ομάδες-Συνεργασία (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

23. Σύνοψη συμπερασμάτων Συνεδρίου






Επιστημονική Συνεδρία

Ημερίδα για τον Αττικό αμπελώνα

19/12/2022

Εισήγηση Μάρκου Χρήστου, Προέδρου της ΚΕΟΣΟΕ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη, Αναπληρ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Δ. Γραμματικού, ΥΠΑΑΤ

Εισήγηση Σ. Γεωργάκη, Πρόεδρος ΑΟΣ Κορωπίου


Κλωνική επιλογή στην ελληνική αμπελουργία

Οι παρουσιάσεις των εισηγητών και των παρεμβάσεων στην Επιστημονική Συνεδρία που διοργάνωσε η ΚΕΟΣΟΕ σε συνεργασία με τα Εργαστήρια Αμπελολογίας του Γ.Π.Α. και Αμπελουργίας του Α.Π.Θ. στο Γεωπονικό Παν. Αθηνών, στις 14 Φεβρουαρίου 2020

Εισήγηση Ν. Νικολάου Καθηγητή ΑΠΘ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη Επίκ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Μ. Σταυρακάκη Ομότ. Καθηγητή ΓΠΑ

Παρέμβαση Ε. Χρυσικοπούλου

Παρέμβαση Ν. Δάλπη

Oι 7 συνεταιριστικές αρχές

Ισολογισμός 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

στις 10/12/2012

ΑΓΟΡΑ - ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΦΥΤΕΥΣΗΣ

ΔEITE TO VIDEO

Δείτε τα πρακτικά της ημερίδας:

Hμερίδα Castelmaure

Συνδεδεμένοι Xρήστες

Έχουμε 335 επισκέπτες συνδεδεμένους