Για λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ


keosoe

Εκτύπωση
PDF

31 Μαΐου 2018

Η κινεζική αγορά γίνεται πιο πολύπλοκη και πιο ώριμη


Για τους λιανοπωλητές, η πρόκληση είναι να δημιουργηθεί κινεζική ζήτηση για κρασιά εκτός των μεγάλων εμπορικών σημάτων.

Κεντρικό γεγονός της Έκθεσης Vinexpo Hong Kong το στρογγυλό τραπέζι σχετικά με τις τάσεις της αγοράς στην Κίνα αντικατοπτρίζει την ποικιλομορφία των προκλήσεων του μέλλοντος, της εκπαίδευσης των logistics των σημάτων, που περνούν μέσω των κοινωνικών δικτύων.

Περιγράφοντας αισιόδοξα εξαιτίας της συνεχούς αύξησης των εισαγωγών κρασιού η αγορά της Κίνας δεν αφήνει πολλά περιθώρια για τους νεοεισερχόμενους και μικρούς παίκτες. Ευνοώντας τα μεγάλα εμπορικά εθνικά σήματα κρασιού (Changyu, Great Wall ...), η κινεζική ζήτηση επικεντρώνεται κυρίως σε τέσσερα εισαγόμενα σήματα: Domaines Baron de Rothschild, Concha y Toro, Torres και Penfolds' υποστηρίζει ο Don St Pierre. Πρώην ιδρυτής και Πρόεδρος της εισαγωγικής ASC Fine Wines και ψυχή του συνεδρίου για την κινεζική αγορά στην Vinexpo Asia-Pacific που πραγματοποιήθηκε στις 29 Μαΐου στο Χονγκ Κονγκ.

"Αυτά τα εμπορικά σήματα είχαν την ευκαιρία να γίνουν σύμβολα προέλευσης. Για παράδειγμα, η Concha y Toro αντιπροσωπεύει τα κρασιά της Χιλής. Τώρα δεν είναι τόσο απλό, θα πρέπει κανείς να πείσει με ιστορίες για να χτίσει ένα εμπορικό σήμα», λέει η σύμβουλος Sarah Heller (Heller Beverage Advisory). Η Heller τονίζει επίσης ότι «αυτή είναι μια μεγάλη εξέλιξη. Οι Κινέζοι καταναλωτές συχνά δεν καταλαβαίνουν ένα ποιοτικό προϊόν παρά μόνο βάσει της εικόνας του έστω και εάν παράγεται σε μικρές ποσότητες. Γι αυτούς βέβαια, εάν είναι εξαιρετικό, πρέπει να παράγεται σε μεγάλη ποσότητα. Αυτή η βιομηχανική λογική αμφισβητείται τώρα από μια νέα γενιά συμπεριλαμβανομένης εκείνης που θεωρεί ότι, ότι είναι μικρό μπορεί να είναι και όμορφο».

 

Γεωγραφία της κατανάλωσης

Αντανακλώντας την αυξανόμενη ωριμότητα της κινεζικής αγοράς, «οι λιανοπωλητές κερδίζουν σε επάρκεια, ενώ πριν έπρεπε να τους βοηθήσεις σε όλα, τώρα είναι όλο και περισσότερο εκπαιδευμένοι» αναφέρει ο Alberto Fernandez, Διευθύνων Σύμβουλος της Torres Κίνας, θυγατρική εταιρεία εισαγωγής κρασιών της ομώνυμης ισπανικής ομάδας. Για τις online πωλήσεις, «βλέπουμε μια πιο ταχεία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στις πόλεις της τρίτης και τέταρτης σειράς, παρά σε αυτές που κατατάσσονται στην πρώτη θέση, η οποία φαίνεται να είναι μεγαλύτερη σε offline αγορές», σημειώνει ο Mike Hu, πρόεδρος του ηλεκτρονικού καταστήματος πωλήσεων Tmall (Alibaba Group).

Η γεωγραφία της κινεζικής κατανάλωσης, όμως, δεν εξαρτάται μόνο από την κατανομή των αστικών κέντρων. «Είναι πιο εύκολο να εργαστεί κανείς στη νότια Κίνα, κοντά στις ακτές, ενώ η πρόσβαση είναι πιο δύσκολη δια μέσου του Βορρά» αναφέρει ο Αλμπέρτο Φερνάντες. «Η εξέλιξη της κατανάλωσης οίνου στην Ανατολική Ακτή επιτυγχάνεται από την παρουσία των λιμένων, ενώ φθάνοντας στο εσωτερικό, δεν υπάρχουν παρά μόνο τα φορτηγά μεταφοράς» αναλύει η Sarah Heller.

 

"Αναδημιουργία του δυτικού τρόπου ζωής"

Ακόμα πιο εντυπωσιακό από τους υλικοτεχνικούς περιορισμούς, το online shopping, είναι δυνατόν να αναπτύξει την κατανάλωση σχεδόν σε όλη την Κίνα. Αναλύοντας η Tmall το 66% των πελατών της, αναφέρει ότι «νέοι καταναλωτές που έχουν γεννηθεί μετά το 1980, έχουν αγοράσει κρασί για να αναδημιουργήσουν το δυτικό τρόπο ζωής» εκτιμά ο Mike Hu. «Ενώ τα κοινωνικά δίκτυα άνοιξαν το δρόμο για αλλαγές στην κατανάλωση, ο καλύτερος τρόπος για να στοχεύσετε τους νέους είναι να συνεργαστείτε με τη νεολαία» συμβουλεύει ο Αλμπέρτο Φερνάντες.

 

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΑΣ 23-24 ΜΑΙΟΥ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

1. Αμπελουργία και Οινοποιία : «ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ» ή «ΜΟΝΟΙ ΚΑΙ ΠΙΣΩ» (Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, Πρόεδρος ΕΔΟΑΟ - Οινοποιός)

2.Σκοπός , αποδέκτες, όροι και προϋποθέσεις βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας της αμπελοκαλλιέργειας στην Ελλάδα (Κώστας Ευσταθίου, Αντιπρόεδρος ΕΔΟΑΟ)

3. Η αμπελοκαλλιέργεια, στον κόσμο, στην Ευρώπη , στην Ελλάδα(Παύλος Καρανικόλας, Αναπληρωτής καθηγητής ΓΠΑ)

4. Διαρθρωτικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αμπελουργίας - υφιστάμενη κατάσταση - Συμπεράσματα (Παρασκευάς Κορδοπάτης, Διευθυντής ΚΕΟΣΟΕ)

5. Αντιπροσωπευτικά παραδείγματα οικονομικών αποτελεσμάτων σε διαφορετικές αμπελουργικές ζώνες(Σταμάτης Γεωργάκης, Πρόεδρος ΑΣ Κορωπίου)

6. Πολιτικές γης, δίκαιο διαδοχής, χωροταξικό χρήσεων γης – Το γαλλικό παράδειγμα (Θεόδωρος Γεωργόπουλος , Καθηγητής Πανεπιστημίου Reims, Διευθυντής Σ.Ε.Ο)

7. Χρηματοδότηση και χρηματοδοτικά εργαλεία αγροτικού τομέα (Νικόλαος Ντζιαχρήστας, Commercial Banking Director Τράπεζας Πειραιώς)

8. Πολιτικές δημιουργίας συλλογικών σχημάτων για την αντιμετώπιση των διαρθρωτικών αδυναμιών και για την επίτευξη οικονομιών κλίμακος. (Μόσχος Κορασίδης ,Γενικός Διευθυντής ΕΘΕΑΣ)

9. ΖΟΙΝΟΣ ΑΕ, ΕΑΣ Θηραϊκών Προϊόντων, ΑΟΣ Τυρνάβου και ΕΟΣ Σάμου , επιτυχημένα μοντέλα συνεταιρισμών βασισμένα στις ανάγκες των παραγωγών (Θεόδωρος Χαρμπής , Διευθυντής Παραγωγής ΕΟΣ Σάμου)

10. Προϋποθέσεις επιτυχούς ενασχόλησης νέων ανθρώπων με την αμπελουργία (Γιώργος Τσινίδης , Γεωπόνος , MSc Αμπελουργίας Οινοποιίας, Διευθυντής αμπελώνα οινοποιίας Κεχρή)

11. Βιώσιμη εκμετάλλευση οικογενειακού τύπου– χαρακτηριστικά (Χαρούλα Σπινθηροπούλου, Γεωπόνος, Οινολόγος, Δρ Αμπελουργίας)

12. Ανταγωνιστική αμπελουργία (Γραπτή παρέμβαση Γιάννη Βογιατζή, Προέδρου Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου)

13. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας.  Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη.(Σεραφείμ Θεοχάρης, Δρ. Αμπελουργίας ΑΠΘ)

14. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας. Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη. (Εμορφίλη Μαυρίδου ,  Χημικός Μηχανικός, MSc Αμπελουργίας Οινολογίας , Κτήμα Άλφα)

15. Αναπτυξιακή αμπελουργία, κλιματική κρίση και ελληνικός αμπελώνας (Μανόλης Σταυρακάκης, Ομότιμος καθηγητής Γ.Π.Α.)

17. Η φιλοσοφία και οι επιδιώξεις της νέας ΚΑΠ 2023-2027 (Νικόλαος Μανέτας, Προϊστάμενος ΕΥΔ ΣΣ ΚΑΠ)

18. Tομεακά προγράμματα αμπελοοινικού τομέα, στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ 2023 – 2027 (Αλεξάνδρα Πετροπούλου, Προϊσταμένη τμήματος Αμπέλου Οίνου και Αλκοολούχων ποτών Υπ.Α.Α.Τρ)

19. Η αξιοποίηση των εργαλείων του Πυλώνα ΙΙ της ΚΑΠ, από τον Αμπελοοινικό Τομέα. (Χαράλαμπος Μουλκιώτης ,Στέλεχος Μονάδας Παρακολούθησης Παρεμβάσεων Πυλώνα Ι,ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

20. Οικολογικά Σχήματα αντί Πρασινίσματος (Παναγιώτα Παπαλουκοπούλου ,Προϊσταμένη Μονάδας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

21. Νέοι Γεωργοί (Κλεοπάτρα Πανοπούλου , Στέλεχος Μονάδας Ενισχύσεων στις Γεωργικές Εκμεταλλεύσεις, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22. Ομάδες Παραγωγών (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22a. Επιχειρησιακές Ομάδες-Συνεργασία (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

23. Σύνοψη συμπερασμάτων Συνεδρίου






Επιστημονική Συνεδρία

Ημερίδα για τον Αττικό αμπελώνα

19/12/2022

Εισήγηση Μάρκου Χρήστου, Προέδρου της ΚΕΟΣΟΕ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη, Αναπληρ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Δ. Γραμματικού, ΥΠΑΑΤ

Εισήγηση Σ. Γεωργάκη, Πρόεδρος ΑΟΣ Κορωπίου


Κλωνική επιλογή στην ελληνική αμπελουργία

Οι παρουσιάσεις των εισηγητών και των παρεμβάσεων στην Επιστημονική Συνεδρία που διοργάνωσε η ΚΕΟΣΟΕ σε συνεργασία με τα Εργαστήρια Αμπελολογίας του Γ.Π.Α. και Αμπελουργίας του Α.Π.Θ. στο Γεωπονικό Παν. Αθηνών, στις 14 Φεβρουαρίου 2020

Εισήγηση Ν. Νικολάου Καθηγητή ΑΠΘ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη Επίκ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Μ. Σταυρακάκη Ομότ. Καθηγητή ΓΠΑ

Παρέμβαση Ε. Χρυσικοπούλου

Παρέμβαση Ν. Δάλπη

Oι 7 συνεταιριστικές αρχές

Ισολογισμός 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

στις 10/12/2012

ΑΓΟΡΑ - ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΦΥΤΕΥΣΗΣ

ΔEITE TO VIDEO

Δείτε τα πρακτικά της ημερίδας:

Hμερίδα Castelmaure

Συνδεδεμένοι Xρήστες

Έχουμε 176 επισκέπτες συνδεδεμένους