Για λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ


keosoe

Εκτύπωση
PDF

13 Δεκεμβρίου 2016

Ηνωμένο Βασίλειο: Αποκρυπτογράφηση των  νέων τάσεων σε μια αγορά που παραμένει στάσιμη

 

Η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου στο σύνολό της παραμένει στάσιμη σε όγκο, για μια δεκαετία. Ωστόσο, πίσω από αυτό το status quo κρύβονται

κατηγορίες υψηλής απόδοσης ή ελπιδοφόρες. Η αλυσίδα καταστημάτων Waitrose, η  οποία έχει περίπου 350 σημεία πώλησης σε όλη τη χώρα, δημοσίευσε μια επισκόπηση των νέων τάσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την ανάπτυξη  της κατανάλωσης.

 

 

Μια διατροφική επανάσταση σε εξέλιξη

Η μεγάλη καινοτομία ​​στη Βρετανία  αφορά   την οπτική  που έχουν  οι Βρετανοί για τη διατροφή τους. Ανάμεσα στις  μικρές  καθημερινές απολαύσεις  και την πανταχού παρουσία των κοινωνικών δικτύων, οι καταναλωτές ανακαλύπτουν ένα νέο γαστρονομικό σύμπαν που επηρεάζει άμεσα την επιλογή και των ποτών.

"Τα πράγματα κινούνται πολύ γρήγορα " αναφέρει  ο Rob Collins, γενικός διευθυντής και τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν  ένα από τους  σημαντικότερους  οδηγούς  της αλλαγής. Σύμφωνα με την έρευνα της Waitrose, σε συνδυασμό με τις συζητήσεις της ερευνώμενης ομάδας και τα επιχειρηματικά  δεδομένα, ένας Βρετανός στους  πέντε έχει ανεβάσει μια εικόνα του τι τρώει στα  κοινωνικά δίκτυα κατά τη διάρκεια του τελευταίου μήνα, ενώ μεταξύ 18-34 ετών, το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 1 στους 3.

 

Ελαφρύτεροι οίνοι  για έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής

Μία  από τις σημαντικότερες  κοινωνικές  σταθερές συνιστώσες περιλαμβάνει σήμερα την πρόνοια: πάνω από το 70% των Βρετανών θεωρούν τώρα την  υγιεινή διατροφή, ως μέρος της ταυτότητάς τους.  Μακριά από μεγάλα πλούσια γεύματα βασισμένα στο λίπος και τη σάλτσα.  Ελαφριά γεύματα και μαζί με αυτά  μια προτίμηση για ορισμένα είδη κρασιού. Τα φρέσκα, λευκά κρασιά είναι της μόδας, όμως και  το Beaujolais βρίσκει οπαδούς του.  Η τάση αυτή επιβεβαιώνεται επίσης στην  "on-trade»,  αγορά. «Υπάρχει  αύξηση των πωλήσεων οίνου  που προέρχονται από ψυχρότερα κλίματα που σχετίζεται με το γεγονός ότι οι καταναλωτές αναζητούν όλο και ελαφρύτερα και φρέσκα κρασιά.  Αυτή η τάση μπορεί να αντικατοπτρίζει μια τάση απομάκρυνσης από τα βαρύτερα στυλ σε όφελος κρασιών με δροσιστική οξύτητα και χαμηλότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ. Το φαινόμενο επηρεάζει επίσης τις ποικιλίες σταφυλιών που παραδοσιακά συνδέονται με ψυχρότερα κλίματα, όπως το Sauvignon Blanc, Pinot Blanc και Pinot Noir, το  Veltliner Grüner και το Riesling.

Το ροζέ συνοδεύει το μπάρμπεκιου

Αυτή η διατροφική  μετάλλαξη έκανε κάποιους  ευτυχισμένους, ειδικά τους παραγωγούς  του  Prosecco και των  ξηρών  ροζέ. Το αφρώδες  ιταλικό  οφείλει την επιτυχία του όχι μόνο στην προσιτή τιμή του, αλλά και στον  ελαφρύ σχεδιασμό του και τη χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θερμίδες  σε σχέση με τα  άλλα αλκοολούχα ποτά, ιδιαίτερο κριτήριο που στοχεύει στις  νεαρές γυναίκες.  Από την άποψη των ξηρών ροζέ, οι πωλήσεις έχουν αυξηθεί κατά  14% αυτό το έτος στα καταστήματα, με pick  που αγγίζει το 40% τα Σαββατοκύριακα με καλό καιρό.   Αυτό δείχνει τη στενή σχέση μεταξύ του ροζέ  και του μπάρμπεκιου  που έχει γίνει, επίσης, μια μεγάλη μόδα μεταξύ των Βρετανών.

Η κατανάλωση ευνοείται  επίσης από την ανακάλυψη του «Frose» δηλαδή της ανάμειξης  ροζέ κρασιού  με   χυμό λεμονιού και ζάχαρης , που ψύχονται  και καταναλώνονται σαν  γρανίτα.

 

Όταν το εστιατόριο έρχεται σπίτι

Όπως τονίζει το Waitrose, αν τα κοινωνικά δίκτυα έχουν αλλάξει τη διατροφική  συμπεριφορά των Βρετανών ,  η ψηφιακή επανάσταση ανέτρεψε γενικότερα τις καταναλωτικές  συνήθειες.  "Κάθε σπίτι τώρα μοιάζει  σαν ένα multiplex από μόνο του. Δεδομένου αυτού, γιατί να πάει κάποιος έξω,  όταν έχει πολλές επιλογές διασκέδασης στο σπίτι; Υποκινούνται  επίσης από τους περιορισμούς στο οινόπνευμα  για την οδήγηση, και οι καταναλωτές φαίνεται πράγματι να επικεντρώνονται  όλο και  περισσότερο σε εορταστικά γεύματα στο σπίτι. Εν τω μεταξύ,  η έκθεση Waitrose σημειώνει ότι στην υπηρεσία τροφοδοσίας της αυξάνεται  όλο και περισσότερο η ζήτηση.  Οι τηλεοπτικές εκπομπές όπως το "ένα σχεδόν τέλειο δείπνο" (Come Dine With Me) προωθούν ή  αντανακλούν αυτή την τάση. "Τα σύνορα μεταξύ φαγητού  και του  φαγητού  στο σπίτι γίνονται ολοένα και πιο θολά .  Η  επικείμενη οικονομική κρίση που  αναμένεται από ορισμένους αναλυτές θα μπορούσε να ενδυναμώσει αυτή την τάση.

 

Η γνώση ωφελεί   τις νέες τάσεις

Οι  μεγάλες καμπάνιες που ενθαρρύνουν τους  βρετανούς  για την καταπολέμηση της σπατάλης τροφίμων έχουν αρχίσει να αποδίδουν καρπούς.  Μεταξύ άλλων αποτελεσμάτων, διακρίνεται  αύξηση στις επισκέψεις στα καταστήματα: οι καταναλωτές αγοράζουν λιγότερο, αλλά πιο συχνά. Στα καταστήματά  τα " Προϊόντα δίκαιου εμπορίου”, τα  μικρά μεγέθη των  37,5cl, η  αναζήτηση για την αυθεντικότητα και την προέλευση που  διασφαλίζεται μέσω της αφήγησης, και η  άμεση σύνδεση με τον παραγωγό με επισκέψεις σε αμπελώνες, για παράδειγμα, αποτελούν μέρος αυτής της τάσης. "Με λίγα λόγια, οι άνθρωποι σήμερα ψάχνουν για κάτι άλλο από  μια απλή αγορά στα σούπερ μάρκετ, θέλουν μια πραγματική εμπειρία».

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΑΣ 23-24 ΜΑΙΟΥ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

1. Αμπελουργία και Οινοποιία : «ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ» ή «ΜΟΝΟΙ ΚΑΙ ΠΙΣΩ» (Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, Πρόεδρος ΕΔΟΑΟ - Οινοποιός)

2.Σκοπός , αποδέκτες, όροι και προϋποθέσεις βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας της αμπελοκαλλιέργειας στην Ελλάδα (Κώστας Ευσταθίου, Αντιπρόεδρος ΕΔΟΑΟ)

3. Η αμπελοκαλλιέργεια, στον κόσμο, στην Ευρώπη , στην Ελλάδα(Παύλος Καρανικόλας, Αναπληρωτής καθηγητής ΓΠΑ)

4. Διαρθρωτικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αμπελουργίας - υφιστάμενη κατάσταση - Συμπεράσματα (Παρασκευάς Κορδοπάτης, Διευθυντής ΚΕΟΣΟΕ)

5. Αντιπροσωπευτικά παραδείγματα οικονομικών αποτελεσμάτων σε διαφορετικές αμπελουργικές ζώνες(Σταμάτης Γεωργάκης, Πρόεδρος ΑΣ Κορωπίου)

6. Πολιτικές γης, δίκαιο διαδοχής, χωροταξικό χρήσεων γης – Το γαλλικό παράδειγμα (Θεόδωρος Γεωργόπουλος , Καθηγητής Πανεπιστημίου Reims, Διευθυντής Σ.Ε.Ο)

7. Χρηματοδότηση και χρηματοδοτικά εργαλεία αγροτικού τομέα (Νικόλαος Ντζιαχρήστας, Commercial Banking Director Τράπεζας Πειραιώς)

8. Πολιτικές δημιουργίας συλλογικών σχημάτων για την αντιμετώπιση των διαρθρωτικών αδυναμιών και για την επίτευξη οικονομιών κλίμακος. (Μόσχος Κορασίδης ,Γενικός Διευθυντής ΕΘΕΑΣ)

9. ΖΟΙΝΟΣ ΑΕ, ΕΑΣ Θηραϊκών Προϊόντων, ΑΟΣ Τυρνάβου και ΕΟΣ Σάμου , επιτυχημένα μοντέλα συνεταιρισμών βασισμένα στις ανάγκες των παραγωγών (Θεόδωρος Χαρμπής , Διευθυντής Παραγωγής ΕΟΣ Σάμου)

10. Προϋποθέσεις επιτυχούς ενασχόλησης νέων ανθρώπων με την αμπελουργία (Γιώργος Τσινίδης , Γεωπόνος , MSc Αμπελουργίας Οινοποιίας, Διευθυντής αμπελώνα οινοποιίας Κεχρή)

11. Βιώσιμη εκμετάλλευση οικογενειακού τύπου– χαρακτηριστικά (Χαρούλα Σπινθηροπούλου, Γεωπόνος, Οινολόγος, Δρ Αμπελουργίας)

12. Ανταγωνιστική αμπελουργία (Γραπτή παρέμβαση Γιάννη Βογιατζή, Προέδρου Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου)

13. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας.  Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη.(Σεραφείμ Θεοχάρης, Δρ. Αμπελουργίας ΑΠΘ)

14. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας. Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη. (Εμορφίλη Μαυρίδου ,  Χημικός Μηχανικός, MSc Αμπελουργίας Οινολογίας , Κτήμα Άλφα)

15. Αναπτυξιακή αμπελουργία, κλιματική κρίση και ελληνικός αμπελώνας (Μανόλης Σταυρακάκης, Ομότιμος καθηγητής Γ.Π.Α.)

17. Η φιλοσοφία και οι επιδιώξεις της νέας ΚΑΠ 2023-2027 (Νικόλαος Μανέτας, Προϊστάμενος ΕΥΔ ΣΣ ΚΑΠ)

18. Tομεακά προγράμματα αμπελοοινικού τομέα, στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ 2023 – 2027 (Αλεξάνδρα Πετροπούλου, Προϊσταμένη τμήματος Αμπέλου Οίνου και Αλκοολούχων ποτών Υπ.Α.Α.Τρ)

19. Η αξιοποίηση των εργαλείων του Πυλώνα ΙΙ της ΚΑΠ, από τον Αμπελοοινικό Τομέα. (Χαράλαμπος Μουλκιώτης ,Στέλεχος Μονάδας Παρακολούθησης Παρεμβάσεων Πυλώνα Ι,ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

20. Οικολογικά Σχήματα αντί Πρασινίσματος (Παναγιώτα Παπαλουκοπούλου ,Προϊσταμένη Μονάδας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

21. Νέοι Γεωργοί (Κλεοπάτρα Πανοπούλου , Στέλεχος Μονάδας Ενισχύσεων στις Γεωργικές Εκμεταλλεύσεις, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22. Ομάδες Παραγωγών (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22a. Επιχειρησιακές Ομάδες-Συνεργασία (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

23. Σύνοψη συμπερασμάτων Συνεδρίου






Επιστημονική Συνεδρία

Ημερίδα για τον Αττικό αμπελώνα

19/12/2022

Εισήγηση Μάρκου Χρήστου, Προέδρου της ΚΕΟΣΟΕ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη, Αναπληρ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Δ. Γραμματικού, ΥΠΑΑΤ

Εισήγηση Σ. Γεωργάκη, Πρόεδρος ΑΟΣ Κορωπίου


Κλωνική επιλογή στην ελληνική αμπελουργία

Οι παρουσιάσεις των εισηγητών και των παρεμβάσεων στην Επιστημονική Συνεδρία που διοργάνωσε η ΚΕΟΣΟΕ σε συνεργασία με τα Εργαστήρια Αμπελολογίας του Γ.Π.Α. και Αμπελουργίας του Α.Π.Θ. στο Γεωπονικό Παν. Αθηνών, στις 14 Φεβρουαρίου 2020

Εισήγηση Ν. Νικολάου Καθηγητή ΑΠΘ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη Επίκ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Μ. Σταυρακάκη Ομότ. Καθηγητή ΓΠΑ

Παρέμβαση Ε. Χρυσικοπούλου

Παρέμβαση Ν. Δάλπη

Oι 7 συνεταιριστικές αρχές

Ισολογισμός 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

στις 10/12/2012

ΑΓΟΡΑ - ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΦΥΤΕΥΣΗΣ

ΔEITE TO VIDEO

Δείτε τα πρακτικά της ημερίδας:

Hμερίδα Castelmaure

Συνδεδεμένοι Xρήστες

Έχουμε 288 επισκέπτες συνδεδεμένους