Εκτύπωση

5 Οκτωβρίου 2023

Τηλεοπτική καμπάνια για τον εορτασμό της ζωής και του κρασιού στην Ισπανία, ένας άλλος κόσμος, αντίθετος με τις τάσεις των μηνυμάτων υγείας στη Γαλλία

Ενώ στη Γαλλία συζητούν μια καμπάνια για την αποφυγή υπερβολών μεταξύ των νέων, στην Ισπανία επικοινωνούν αποφασιστικά υπέρ της μέτριας κατανάλωσης κρασιού μόνο για ευχαρίστηση.

 

«Γιατί κάθε μέρα υπάρχουν λόγοι να κάνεις πρόποση, να αντιμετωπίζεις τις καταστάσεις με κρασί!» διακηρύσσει η ισπανική διαφήμιση: καθαρά και απλά αδιανόητο στη Γαλλία

 

Ο Διεπαγγελματικός Οργανισμός Οίνου της Ισπανίας (OIVE) μόλις ξεκίνησε στις 25 Σεπτεμβρίου μια «τηλεοπτική καμπάνια που μας προσκαλεί να γιορτάσουμε τη ζωή» τονίζοντας την έναρξη της περιόδου συγκομιδής, καθώς επίσης τονίζει ότι πρέπει να «πάρουμε τη ζωή με θετικό τρόπο να σταματήσουμε να περιμένουμε την ιδανική στιγμή για να δοκιμάσουμε ένα ποτήρι κρασί». Εικόνες από το τσούγκρισμα των ποτηριών με κρασί και ένα σύνθημα "μόνο επειδή!" ». Αυτό είναι αδιανόητο στη Γαλλία, όπου η ίδια η έννοια της μέτριας κατανάλωσης παραμένει μια ατελείωτη πηγή κριτικής για τους υγιεινιστές.

Τελευταίο παράδειγμα στη Γαλλία με την καμπάνια «αυτή είναι η βάση» που παρουσιάστηκε στις 25 Σεπτεμβρίου από το Υπουργείο Υγείας και την υπηρεσία Δημόσιας Υγείας της Γαλλίας «για την ευαισθητοποίηση των νέων σχετικά με τους κινδύνους της κατανάλωσης αλκοόλ και ναρκωτικών». Το σύνθημα «πιείτε επίσης νερό αν καταναλώνετε αλκοόλ, αυτή είναι η βάση» προκαλεί «γέλιο και είναι ακατανόητο» για τη Le Figaro και είναι «αμφιλεγόμενη» σύμφωνα με το BFM TV. Η επικοινωνία αυτή «είναι λίγο διφορούμενη. Δεν μιλάει για τους κινδύνους του αλκοόλ, δεν λέει ότι πρέπει να μειώσουμε την κατανάλωσή μας... Μιλά για προφυλάξεις» αναφέρει ο Bertrand Basset, πρόεδρος της ένωσης Addictions France, στις 26 Σεπτεμβρίου στο Sud Radio, εκφράζοντας τη λύπη του ότι «μετά την επιτυχημένη καμπάνια τον περασμένο Ιανουάριο, το λόμπι του αλκοόλ διαμαρτυρήθηκε και έθεσε όρια σε αυτά που πρότεινε ως καμπάνιες πρόληψης. Αυτή η καμπάνια είναι πολύ εντός των ορίων. Δεν μιλούν για τους κινδύνους του αλκοόλ, δεν λένε ότι πρέπει να μειώσουμε την κατανάλωσή μας. Λένε «όταν πίνεις, λάβε κάποιες προφυλάξεις». «Πιείτε επίσης νερό αν καταναλώνετε αλκοόλ, αυτή είναι η βάση», είναι σχεδόν ένα κίνητρο: «πίνετε όσο θέλετε, αρκεί να πίνετε λίγο νερό μαζί του». Αυτή η ασάφεια είναι που ενοχλεί».

 

Η δημόσια υγεία επιλέγει μηνύματα

Ενώ πρόσφατα ακυρώθηκαν καμπάνιες εμπνευσμένες από υγιεινολόγους, ο Υπουργός Υγείας, Aurélien Rousseau, δεν μετρίασε την ένταση δηλώνοντας στο X (πρώην Twitter): «δημόσια υγεία σημαίνει καθορισμός προτεραιοτήτων και επιλογή μηνυμάτων. Μπορούν να συζητηθούν φυσικά… Όχι όμως η αποφασιστικότητά μας να πολεμήσουμε αυτή τη μάστιγα της δημόσιας υγείας». Εν τω μεταξύ, στην άλλη πλευρά των Πυρηναίων προβάλλουν την μέτρια κατανάλωση, «ακριβώς επειδή!» Θα μεταδίδεται στην τηλεόραση και στα κοινωνικά δίκτυα. Γιατί η OIVE «θέλει να φέρει το κρασί πιο κοντά στον καταναλωτή και να δείξει ότι είναι ο ιδανικός σύντροφος για τις στιγμές αναψυχής μας, πάντα με μέτρο. » Είναι αρκετό για να επιβεβαιωθεί η πρόταση του Francis Bacon: «λέγεται γενικά ότι οι Γάλλοι είναι σοφότεροι από ό,τι φαίνονται και ότι οι Ισπανοί φαίνονται σοφότεροι από ό,τι είναι».