Εκτύπωση

4 Ιουλίου 2017

Η αφήγηση κερδίζει στην οπίσθια ετικέτα

Αυστραλοί ερευνητές, των οποίων το έργο χρηματοδοτήθηκε από το Wine Australia και την αυστραλιανή κυβέρνηση πραγματοποίησαν έρευνα που περιελάμβανε γευστική δοκιμή κρασιών με τρεις διαφορετικούς τύπους οπίσθιων ετικετών: μια χωρίς πληροφορίες, μια με περιγραφή βασικής αισθητικής και μία με παροχή λεπτομερειών αφηγηματικών περιγραφών. Τα τρία λευκά κρασιά, Chardonnay, Riesling και Sauvignon Blanc με διαφορετικές ετικέτες που διατέθηκαν στο εμπόριο ήταν τα ίδια κάθε φορά. Η παρουσίαση της ετικέτας με την πιο λεπτομερή περιγραφή, η οποία περιελάμβανε πληροφορίες για την ιστορία του οινοποιείου και επιβραβεύσεις σχετικά με την ποιότητα του κρασιού, συγκέντρωσε σημαντικό ποσοστό προτίμησης .

 

Προσαρμογή στις συνθήκες και τα έθιμα κάθε αγοράς.

Επιπλέον, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι αν οι προσδοκίες που προκαλούνται από την περιγραφή ικανοποιήθηκαν κατά τη στιγμή της γευσιγνωσίας, τα συναισθήματα που δημιουργούνται ήταν πολύ πιο θετικά από ό,τι αν το κρασί δεν ανταποκρίθηκε σε αυτές τις προσδοκίες. Μερικοί γευσιγνώστες και αρθρογράφοι, όπως ο David Cobbold επισήμαναν το μεγάλο χάσμα που μπορεί να υπάρχει μεταξύ των σημειώσεων κατά την γευσιγνωσία συγκριτικά με την επισήμανση και την πραγματικότητα, τονίζοντας το αποκρουστικό φαινόμενο των πομπωδών αναφορών. Επίσης, σημείωσε τις επιπτώσεις εις βάρος των παραγωγών όταν οι γαστρονομικές προτάσεις δεν είναι σε συμφωνία με την τοπική κουζίνα. Η ιδέα του να παντρεύεται ένα κρασί με σαλιγκάρια, για παράδειγμα, δεν ταιριάζει στο μυαλό ενός αγγλοσαξονικού κοινού , συνεπώς οι προτάσεις πρέπει να είναι προσαρμοσμένες στις διάφορες αγορές και τότε θα είναι πιο αποτελεσματικές.

 

Υπενθύμιση στους καταναλωτές

«Οι περιγραφές για το κρασί και τον παραγωγό που είναι γραμμένες με έξυπνο τρόπο είναι πιθανό να αποσπάσουν περισσότερα θετικά συναισθήματα κατά τη διάρκεια μιας τυφλής δοκιμής, να βελτιώσουν τη θετική αντίληψη για το κρασί, να οξύνουν την ποιοτική κρίση και να αξιολογήσουν το ποσό που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για να αγοράσουν αναφέρει ο καθηγητής Sue Bastien, υπεύθυνος της έρευνας. Αν και αναγνωρίζει ότι υπήρξε ένας μεγάλος αριθμός μελετών σχετικά με τη σημασία των ετικετών κρασιού και των επιπτώσεών τους κατά την αγορά, «επεκτείνει την εμβέλεια των προηγούμενων ευρημάτων που δείχνουν ότι οι περιγραφές για το κρασί επηρεάζουν τη συνολική καταναλωτική εμπειρία μας». Σύμφωνα με τον Δρ Lucas Danner, κύριο συγγραφέα της μελέτης, «τα ευρήματα αυτά έχουν σημαντικές συνέπειες για τους παραγωγούς κρασιού και τον τομέα της Horeca, στο μέτρο που οι περιγραφές συμβαδίζουν με το περιεχόμενο παρά οι απλές γευσιγνωστικού τύπου αναφορές.