Εκτύπωση

10 Μαΐου 2016

Η κατανάλωση οίνου στη Γαλλία βρίσκεται πάντα σε πτώση

Το έτος 2015 σημαδεύτηκε από τις επιθέσεις στο Παρίσι, που οδήγησαν σε σημαντική μείωση των πωλήσεων των καταναλωτικών αγαθών. Για το κρασί, οι Γάλλοι έχουν επίσης μειώσει συνολικά τις αγορές τους στη διάρκεια του έτους.

Στην τελευταία έκθεση το France AgriMer αναφέρθηκε στις αγορές των οίνων από τα γαλλικά νοικοκυριά για το έτος 2015. Αυτές έχουν σίγουρα επηρεασθεί από τις επιθέσεις του Νοεμβρίου 2015. Οι διανομείς κατέγραψαν ένα ισχυρό αντίκτυπο στις πωλήσεις των καταναλωτικών αγαθών, το ίδιο Σαββατοκύριακο της 14ης και 15ης Νοεμβρίου, με τον κύκλο εργασιών των υπεραγορών και των σούπερ μάρκετ να μειώνονται κατά 3,9%. Για το κρασί, η μείωση αυτή παρατηρήθηκε κατά τη στιγμή του λανσαρίσματος του Beaujolais ...

Γενικότερα, η πτωτική τάση της γαλλικής κατανάλωσης οίνου συνεχίζεται το 2015. Το μέσο επίπεδο αγοράς καταγράφεται σε αριθμό φιαλών των 75 cl που αγοράζονται κατά τη διάρκεια του έτους που μειώθηκε κατά 4.3%. Σε σύγκριση με τον μέσο όρο πενταετίας, το ποσοστό πτώσης ανέρχεται σε 7,8%.

 

Όγκος που μειώνεται, τιμές που ανεβαίνουν

Σε αυτό το πλαίσιο, μόνο η κατανάλωση οίνων χωρίς γεωγραφική ένδειξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυξήθηκαν στη διάρκεια του έτους, με μέση αύξηση 13,4% σε σχέση με το 2014 και + 15,5% πάνω από το μέσο όρο της πενταετίας.

Το France AgriMer επισημαίνει στο πλαίσιο αυτό τη σημασία των καταστημάτων hard discount ως κανάλι διανομής για αυτό το είδος του κρασιού, με μερίδιο αγοράς όγκου 20%. Τα τρία τέταρτα σχεδόν των ποσοτήτων εξακολουθούν να διανέμονται από τις υπεραγορές και τα σούπερ μάρκετ ...

Τέλος, μια άλλη τάση που αντικατοπτρίζει τα προηγούμενα είναι η μέση τιμή αγοράς, που κατά μέσο όρο ανέρχεται στα 2,63 € / φιάλη το 2015. Η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 3,6% σε σύγκριση με το 2014 και κατά 6,8% σε σύγκριση με την περίοδο 2010-2014.