Εκτύπωση

5 Φεβρουαρίου 2014

Με 13,95 εκ. εκατόλιτρα κατανάλωση κόκκινου οίνου, οι κινέζοι μπροστά από τους Γάλλους και τους Ιταλούς

Δημοσιεύθηκε με σκοπό να υποστηρίξει την καμπάνια εγγραφής στην επόμενη ασιατική έκδοση της Vinexpo (από 27 έως 29 Μαΐου 2014 στο Χονγκ Κονγκ), η πιο πρόσφατη μελέτη του IWSR αφιερωμένη στην Κίνα με τίτλο " ο παγκόσμιος ηγέτης στην κατανάλωση ερυθρού οίνου". Σύμφωνα με το Βρετανικό Ινστιτούτο, οι κινέζοι (συμπεριλαμβανομένου του Χονγκ Κονγκ) κατανάλωσαν 155 εκατομμύρια κιβώτια ερυθρών οίνων το 2013, οι γάλλοι κατατάχθηκαν δεύτεροι με 150 εκατομμύρια κιβώτια (9 λίτρα), ακολουθούμενοι από τους Ιταλούς με 141 εκατομμύρια κιβώτια. Σύμφωνα με το IWSR, η αγάπη της Κίνας για τους ερυθρούς οίνους, δεν βασίζεται στο «γαλλικό παράδοξο» (υπεύθυνο για την έκρηξη της ιαπωνικής κατανάλωσης στη δεκαετία του 1990). Στην Κίνα, «το κόκκινο χρώμα είναι θετικό χρώμα και είναι συνώνυμο της τύχης και της δύναμης», άλλωστε είναι το κυρίαρχο χρώμα της σημαίας της Κίνας.

Ξεπερνώντας τις δύο παραδοσιακές οινοπαραγωγικές χώρες, η κινέζικη αγορά διατηρεί τη δυναμική κατανάλωση σε μακροχρόνια βάση. Ενώ η Κίνα παρουσίασε σημαντική αύξηση της κατανάλωσης κόκκινου κρασιού μεταξύ του 2007 και του 2013 (+175%), η Γαλλία και η Ισπανία αντιμετωπίζουν πτωτικούς δείκτες (αντιστοίχως -18 και -6%). Θα πρέπει να σημειωθεί ότι όπως οι Γάλλοι και οι Ιταλοί , οι Κινέζοι καταναλωτές προτιμούν τα τοπικά κρασιά. Το 2013, μόνο το 18,8% των κρασιών που καταναλώθηκαν στην Κίνα ήταν εισαγόμενα.