Εκτύπωση

5 Οκτωβρίου 2012

Νέα παρέμβαση της ΚΕΟΣΟΕ στο ΥΑΑΤρ για την κυκλοφορία οίνων ΠΟΠ σε bag in box

Νέα βαρύτητα αποκτά η δυνατότητα κυκλοφορίας οίνων ΠΟΠ σε bag in box μετά και την επιβεβαίωση από τις εταιρείες NIELSEN και ICAP

 της πτώσης πωλήσεων κυρίως εμφιαλωμένων οίνων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2012 στα σουπερμάρκετ κατά 7,7% σε όγκο και 7,3% σε αξία. Τα συγκεκριμένα σημεία πώλησης, ως γνωστόν διαθέτουν στους καταναλωτές κυρίως εμφιαλωμένους οίνους.

Επίσης ήδη από πληροφόρηση που λαμβάνουμε από τα μέλη μας συμπεραίνουμε ότι μερίδιο της κατανάλωσης οίνων μετακινείται προς την λεγόμενη οικιακή κατανάλωση με την μορφή συσκευασιών pet και bag in box. Μάλιστα δεν είναι υπερβολή να  αναφέρουμε ότι οι πωλήσεις των μελών μας σε συσκευασίες bag in box αυξάνονται, μειωμένων των πωλήσεων εμφιαλωμένων οίνων.

Είναι προφανές πλέον ότι ο Έλληνας καταναλωτής, υφιστάμενος τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης αδυνατεί να διαθέσει μέρος της καταναλωτικής του δαπάνης για την αγορά εμφιαλωμένων οίνων, σε συσκευασίες που υποχρεώνονται βάσει νομοθεσίας να κυκλοφορούν οι οίνοι με ένδειξη ΠΟΠ.

Η απαγόρευση κυκλοφορίας οίνων ΠΟΠ σε bag in box, στρέφει τους αγοραστές σε κατανάλωση οίνων επιτραπέζιων πολλοί των οποίων είναι αμφίβολης προέλευσης και ποιότητας. Συνεπώς ένα ποιοτικό τμήμα της ελληνικής οινοπαραγωγής, αποκόπτεται από την κατανάλωση σήμερα, εξαιτίας της πρωτοφανούς περικοπής των διαθεσίμων εισοδημάτων, αλλά και εξαιτίας του αυξανόμενου ποσοστού ανεργίας. Η εξέλιξη αυτή έχει επηρεάσει δραματικά την κατανάλωση εμφιαλωμένων οίνων με ένδειξη ΠΟΠ στα σημεία εστίασης, σημεία στα οποία οι καταναλωτές έχουν στραφεί στην κατανάλωση οίνων σε καράφα, αφού σύμφωνα με στοιχεία του δημοσιεύματος της ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ η μείωση των πωλήσεων στο κανάλι της εστίασης αγγίζει το 20% το πρώτο εξάμηνο του 2012.

Κατόπιν των ανωτέρω, θεωρούμε ότι οι εμμονές που εμφανίζουν μερίδα οινοποιείων είναι πλέον αντιρεαλιστική και εξυπηρετεί μόνο μια ελίτ καταναλωτών που τα ίδια οινοποιεία δημιούργησαν, αντίληψη που απομακρύνει το μέσο Έλληνα από την κατανάλωση ελληνικών οίνων, στρέφοντάς τους πολλές φορές σε επιλογές εισαγόμενων οίνων, οι οποίοι σημειωτέον είναι δραματικά φθηνότεροι