Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Εκτύπωση
PDF

11 Φεβρουαρίου 2019

Οι νεαροί Αμερικανοί δεν αγαπούν το κρασί όσο οι μεγαλύτεροί τους


Η μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο ήσυχων οίνων, οι Ηνωμένες Πολιτείες θεωρούνται από πολλούς παρατηρητές ως η κύρια ματιά στις τάσεις που σύντομα θα κλονίσουν τον υπόλοιπο κόσμο.

Σε αντίθεση με τις αισιόδοξες προβλέψεις, η ανάκαμψη των «millenials» είναι αργή στις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι ειδικοί αναμένουν τώρα μείωση της κατανάλωσης κρασιού, για πρώτη φορά σε 25 χρόνια.

Η απογοήτευση εξαρτάται από τις ελπίδες που έχουν καλλιεργηθεί. Προβλεπόμενα με ασφάλεια όλα τα δημογραφικά στοιχεία εδώ και χρόνια στην αμερικανική αγορά, δείχνουν ότι η μετάβαση από την γενιά των baby boomers στη γενιά Y (millennials), δεν πραγματοποιείται όσον αφορά την κατανάλωση κρασιού. Το 2018, ο αμερικανικός πληθυσμός που κατανάλωσε κρασί έπεσε στα 84 εκατομμύρια, κάτω δηλαδή κατά 5% από το 2015, σύμφωνα με την τελευταία μελέτη της υπηρεσίας Wine Intelligence. Οι ειδικοί της αναφέρουν ότι «οι αμερικανοί millennials είναι η αιτία της απομάκρυνσης των καταναλωτών από τα κρασιά». Παραμένοντας η μεγαλύτερη αγορά κρασιού ως προς την κατανάλωση στον κόσμο, οι ΗΠΑ βλέπουν την ανάπτυξη των αγορών οίνου να συνεχίζει να επιβραδύνει (+ 2% το 2018), ενώ η μέση κατά κεφαλήν κατανάλωση εξακολουθεί να είναι χαμηλή (12 λίτρα ανά έτος σύμφωνα με το Wine Intelligence).

"Η αύξηση των πωλήσεων στον αμπελοοινικό τομέα επιβραδύνθηκε τα τελευταία χρόνια. Και πρόκειται να εισέλθει σε αρνητική περιοχή για πρώτη φορά από το 1993 ", δήλωσε ο Rob McMillan, ιδρυτής του τμήματος κρασιού της Silicon Valley στην ετήσια έκθεσή του σχετικά με τις προοπτικές για την αμερικανική αγορά. Ενώ είναι πλέον αρκετά μεγάλοι για να καταναλώνουν αλκοολούχα ποτά (μεταξύ 18 και 38 ετών), όσοι ανήκουν στην "Generation Y δεν έχουν δεθεί με το κρασί όπως αναμενόταν. Αυτή η απογοήτευση είναι ακόμη μεγαλύτερη, επειδή οι μεγαλύτεροι καταναλωτές κρασιού, οι baby boomers (ηλικίας 59 έως 73 ετών), μειώνουν τις αγορές τους μετά τη συνταξιοδότησή τους (μετά την πτώση του εισοδήματός τους) και μειώνουν την κατανάλωση (λόγω της προχωρημένης ηλικίας τους).

 

Αντικατάσταση του οίνου με κάνναβη

Για να κατανοήσουν την έλλειψη ελκυστικότητας του οίνου για τους millennials, οι παρατηρητές πολλαπλασιάζουν τις υποθέσεις. Σύμφωνα με αυτές άλλες αφορούν τους αδύναμους οικονομικούς πόρους της Generation Y (άρχισαν να εργάζονται αργότερα) ή αφορούν την προτίμησή τους για μπύρες και οινοπνευματώδη ποτά, καθώς και αφορούν τις προτροπές των μέσων μαζικής ενημέρωσης μέσω μελετών για την υγεία (όπως η μελέτη Lancet σχετικά με τους κινδύνους για την υγεία από την κατανάλωση οινοπνεύματος) και ... τέλος αφοορύν την νομιμοποίηση της χρήσης αναψυκτικών κάνναβης στα πρώτα αμερικανικά κράτη (Κολοράντο και Ουάσινγκτον).

Την αμερικανική βιομηχανία κρασιού, κινητοποιεί ο φόβος της υποκατάστασης του κρασιού από την απελευθέρωση της κάνναβης αναφέρει Rob McMillan. Ο εμπειρογνώμονας αιτιολογεί την επίδραση αυτής της νομιμοποίησης, λέγοντας ότι "το 13% των Αμερικανών ενηλίκων είναι τακτικοί χρήστες κάνναβης έναντι 60% για το αλκοόλ. Δεδομένης αυτής της ανισότητας, φαίνεται δύσκολο το 13% να επηρεάσει έντονα το 60%. Αναγνωρίζοντας ότι οι νέοι προσελκύονται περισσότερο από τη μαριχουάνα, ο αναλυτής τονίζει εν τούτοις ότι οι τελευταίοι χάνουν το ενδιαφέρον, περισσότερο για τις μπύρες και τα οινοπνευματώδη ποτά και συνεπώς τάσσονται υπέρ του οίνου.