Εκτύπωση

5 Ιουνίου 2014

H κινεζική αγορά αλλάζει ισορροπίες, ενδυναμώνοντας την εσωτερική της παραγωγή

Αν υπάρχει ένα κοινό θέμα για όλους τους εξαγωγείς κρασιών και των οινοπνευματωδών ποτών είναι το εξής: η μείωση της κινεζικής κατανάλωσης είναι βιώσιμη;

 

H επιβράδυνση στις πωλήσεις συνδέεται με την κινεζική κυβέρνηση, η οποία ηθικοποιεί τη δημόσια ζωή, ζητώντας τη μείωση των δώρων όπου οι κυβερνητικοί υπάλληλοι είναι παρόντες. «Αυτή η αλλαγή έχει επηρεάσει όλα τα αλκοολούχα ποτά υψηλής γκάμας, ουίσκι και κονιάκ, βάζοντας ένα τέλος στην ανάπτυξη πωλήσεων αποσταγμάτων προς την Άπω Ανατολή. Αν και αυτή η ξαφνική αλλαγή προς παραδειγματισμό στοχεύει στην αλλαγή νοοτροπίας, η κινεζική αγορά παραμένει πολλά υποσχόμενη. Από την άλλη πλευρά, υπάρχει η ιδιωτική κατανάλωση που συνεχίζει να αυξάνεται, με την ανάπτυξη της μεσαίας τάξης.

Υπολογίζονται σε 300 εκατομμύρια ανθρώπους, η κινεζική μεσαία τάξη δεν σταματά να ερευνά και χαρακτηρίζεται από αυτοπεποίθηση και φιλοδοξία.

Οι εξαγωγές οίνων προς την Κίνα έχουν επιβραδυνθεί επίσης και πολύ σύντομα θα αντιμετωπίσουν το σοβαρό αντίπαλο της κινέζικης παραγωγής.

Ήδη η κινέζικη Ningxia King Winery που παράγει χύμα και εμφιαλωμένο οίνο της τάξης των 18,2 εκ. φιαλών, φιλοδοξεί να τριπλασιάσει την παραγωγή της, αν και 7η σήμερα, όσον αφορά το μερίδιο αγοράς.

Στόχος της Ningxia αποτελεί η τοποθέτηση της στην premium αγορά της Κίνας, με τους αρδευόμενους αμπελώνες της στην έρημο του Gobi να παράγουν τις «κλασσικές» ποικιλίες Cabernet, Merlot, Chardonnay, Riesling καθώς επίσης και την κύρια κινέζικη ποικιλία, Cabernet gernischt, “επιβλέπεται” από τους οινολόγους του εργαστηρίου Libourne OenoTeam με το οποίο υπέγραψε πολύχρονη σύμβαση.