Εκτύπωση

2 Αυγούστου 2017

Οι γυναίκες και οι ροζέ οίνοι ανερχόμενη δύναμη στην Κίνα

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συλλέχθηκαν από το Wine Intelligence, το 56% των καταναλωτών εισαγόμενων κρασιών επιβεβαιώνουν ότι καταναλώνουν λευκό κρασί κάτι που αποτελούσε ανύπαρκτη τάση, πριν πέντε χρόνια. Σε μια πρόσφατη διάσκεψη στο πλαίσιο της Vinexpo, ένας εκπρόσωπος του κινεζικού γίγαντα Cofco σημείωσε ότι σε ορισμένα καταστήματα του Πεκίνου, οι λευκοί συμμετέχουν σήμερα, στο 15 έως 20% των πωλήσεων. Η σταδιακή εξαφάνιση της αγοράς κρασιών για δώρα, υπέρ της προσωπικής κατανάλωσης, καθώς και η βελτίωση της διαφάνειας των τιμών και η χρήση διαδεδομένων εκπαιδευτικών εργαλείων, ενθαρρύνει τους Κινέζους να διερευνήσουν περαιτέρω τις προσωπικές τους προτιμήσεις. Ίσως ακόμη και να εξετάσουν τη σχέση μεταξύ κρασιών και εδεσμάτων. «Σίγουρα υπάρχουν εμπόδια για την ανάπτυξή στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένης της αβεβαιότητας στον τομέα των μεταφορών, αλλά τα ροζέ κρασιά παντρεύονται με την κινέζικη κουζίνα» δήλωσε ο John H. Isacs, διευθυντής της επιχείρησης επικοινωνίας Enjoy Gourmet . Το ίδιο ισχύει και για τα λευκά σε μια χώρα όπου οι άνθρωποι τρώνε πρόθυμα τα ψάρια και τα θαλασσινά, κυρίως στις ακτές σε επαρχίες όπως η Guangzhou.

 

Οι γυναίκες παίζουν ένα σημαντικό ηγετικό ρόλο

Εκτός από τις γαστρονομικές διαδρομές, εναλλακτική λύση για το κόκκινο κρασί αποτελεί η εύνοια των γυναικών. «Μεταξύ των δυναμικών που οι παραγωγοί αφρωδών οίνων ή λευκών θα πρέπει να γνωρίζουν, είναι ο γυναικείος πληθυσμός των ανώτερων διοικητικών στελεχών στις μεγαλύτερες αγορές του Πεκίνου, της Σαγκάης, της Guangzhou και της Shenzhen», τονίζει ο John H. Isacs. «Θα πάρουν τις δικές τους αποφάσεις και θα επιβληθούν πολύ περισσότερο από ό, τι πριν. Έχουν το δικό τους φορητό υπολογιστή, το iPhone ή άλλης ποιότητας τηλέφωνο, και έχουν τα μέσα για να απολαύσουν το κρασί. Για μένα, οι γυναίκες θα διαδραματίσουν σημαντικό και ευεργετικό ρόλο στο μέλλον του στυλ κρασιού, που δεν είχε καταφέρει να διαφοροποιηθεί μέχρι σήμερα και θα συμπεριλάβει τα λευκά και αφρώδη». Τέλος, σύμφωνα με το Wine Intelligence, τα κοινωνικά δίκτυα και η κουλτούρα των «selfie» για WeChat θα είναι επίσης ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία νέων κατηγοριών τάσεων. «Η κυρίαρχη πλατφόρμα για τα κοινωνικά δίκτυα, το WeChat, έχει κινητοποιήσει τους νέους καταναλωτές με αποτέλεσμα να αγαπούν τον πειραματισμό και διαφαίνεται ότι τα κοινωνικά δίκτυα και η πληροφορία θα εξελιχθούν για το μεγαλύτερο μέρος των αστών καταναλωτών, σε μια καθαρή τάση».